AMTS percről-percre
A futurisztikus jármű a mad maxi autókat idézi, ami azonban csak megjelenésében hasonlít a filmbéli fantazmagóriákhoz, ugyanis ez a demó autó a veszprémi telephely úttörő technológiáit tartalmazza. A Continental veszprémi gyáregységében fékrendszereket fejleszt, és az elektronikus fékrendszerek működtetéséhez szükséges elektrohidraulikus egységeket gyártja többek között azt is, ami ebbe a demó járműbe telepítve lett – mondja a cég munkatársa. Ez az immáron C1-nek nevezett brake by wire fékrendszerek a fejlesztéseink legújabb generációja, ami elsősorban a hibrid és az elektromos meghajtású autók tekintetében lehet innovatív technológia, ugyanis ott nem kell mindig felhasználni a hidraulikus nyomást, hanem felhasználjuk a villanymotor regeneratív fékezését és csak azzal lassítunk. Ha már nincsen kihasználható akkumulátor kapacitás, akkor jöhet a hidraulika.
A demó autó komplexitását az is bizonyítja, hogy már az önvezetésre is fel van készítve. Ezeknél autóknál is szükség van redundáns fékrendszerre – folytatja a szakember -, amit biztosítani kell, hiszen, ha az elsődleges meghibásodik, akkor ez esetben is kell, hogy legyen még valami, ami lassítja ezért mi ebbe az autóba is beépítettünk egy további elektronikus vezérlőt, ami vészhelyzeti megállást biztosítja.