Peugeot

Apró, de fontos újítás két Peugeot modellnél

2022.05.16.

Az elmúlt években a különleges i-Cockpit vezetőhely a Peugeot modellek valódi védjegyévé vált. A márka folyamatosan fejleszti, tökéletesíti a koncepciót. Most a kisebb modellek kapnak új, ergonomikusabb váltófület, illetve az elektromos változatok esetén menetmód-választót.

A Peugeot tíz évvel ezelőtt bemutatott i-Cockpit ergonómiai koncepciója eredetileg csak a vezetői környezet fogalmát gondolta volna újra. Olyan összetett rendszerről van szó, amely egyszerre teszi logikusabbá, kényelmesebbé a vezetést. Mára azonban bebizonyosodott, hogy az innovatív elképzelés a márka piaci pozíciójának felfelé mozdításában is kulcsszerepet játszik. Ezt a célt szolgálják a technológiához kapcsolódó, fejlett digitális megoldások, a kézre álló kezelőszervek igényes kidolgozása, vagy az olyan, új generációs rendszerek, mint az adatok prioritizálására is alkalmas, háromdimenziós megjelenítés. Ez az új generációs i-Cockpit rendszer a Peugeot új generációs városi személyautóiban: a 208 és 2008 szériákban jelent meg, messze a kategória fölé emelve a kisautók által kínált vezetési élményt.

Ugyanezt a célt szolgálja a közös műszaki alapokon nyugvó modellpáros legutóbbi fejlesztése. Az eredetileg 2019-ben bevezetett modellcsalád számos különböző hajtáslánccal lépett piacra.

A klasszikus belső égésű (benzin- és dízelüzemű) erőforrások mellett villanymotorral is megrendelhetők; az előbbiek hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval választhatók, míg az utóbbihoz rögzített áttétellel működő erőátviteli rendszer csatlakozik. Ez utóbbi praktikusan ugyanúgy használható, mint egy automata sebességváltó – a vezetőnek csak a menetirányt (előre, hátra, üres) kell meghatároznia, a többit elvégzi az elektronikus vezérlésű egység –, ezért a Peugeot az egységes felhasználói élmény érdekében ugyanazt a választókart szerelte minden erőforrásához.

A Peugeot 3008 középkategóriás szabadidőjárműből ismerős, elegáns irányválasztó kar eleve különlegesen kifinomult részletnek számított a B-szegmensben. A 2022-es modellévre azonban ezt a megoldást is tovább tökéletesítette a Peugeot, méghozzá az i-Cockpit filozófiájának szellemében egy maximálisan leegyszerűsített kezelőfelülettel.

A kézbe illő váltókar helyét egy pontosan működtethető, optimális méretű billenőkapcsoló foglalta el: a vezető ezt előre- , illetve hátramozdítva határozhatja meg a kívánt haladási irányt – a séma ugyanaz, mint a korábban alkalmazott karnál.

Szintén nem változott a jármű véletlen elgurulását megakadályozó parkolófokozat, illetve a kormány mögötti váltófülek használatát lehetővé tevő manuális üzemmód aktiválásának a módja: ezekre egy-egy diszkrét nyomógomb szolgál. Az utóbbi helyén a villanymotoros modellekben a fokozott motorfékhatást, ezáltal erőteljesebb fékenergia-visszanyerést lehetővé tevő üzemmód aktiváló kapcsolója található. Ennek a rendszernek a funkcionalitását is átdolgozták: mostantól kikapcsolásig aktív marad, így a jármű leállítását követően sem szükséges újra aktiválni azt.

A padlókonzolt áttekinthetőbbé, a belső teret szellősebbé tevő megoldás helyigénye jóval kisebb, mint a korábbi rendszeré. A Peugeot formatervezői azonban úgy döntöttek, az így felszabaduló helyen egy újabb tárolórekesz helyett egy praktikus és kényelmes csuklótámaszt alakítanak ki. Ez ergonomikus kontúrjával megkönnyíti a váltó kezelését, szénszálas kompozitokat idéző mintázata pedig még modernebbé teszi az utastér megjelenését. Az új rendszerhez minden esetben a mechanikus kéziféket helyettesítő, elektronikusan aktiválható rögzítőfék társul.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.07.05
A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV közelmúltbeli bemutatását követően a Mazda bejelentette, hogy....
2022.07.05
Összeütközött négy személygépkocsi Budapest XXII. kerületében, a 6-os főút belterületi szakaszán, a....
2022.07.05
Az átalakulásra való jobb felkészülés érdekében a járműipari beszállító Eberspächer átszervezi....
2022.07.05
A Schaeffler család növelte részesedését a Vitesco autóipari beszállítóban – írja az automobilwoche....
2022.07.05
Várhatóan 14 óráig szünetel a vonatközlekedés a Budapest-Cegléd vonalon, mert Üllő és Vecsés között....
2022.07.05
Függetlenül attól, hogy hónapok óta 400 forint körül mozog a forint-euró árfolyam, folyamatosan....
2022.07.05
Az Audi Hungaria Általános Művelődési Központban érettségiző diákok és a szakképzési tagozat....
2022.07.05
Közel három évtizede működtet Szegeden Suzuki márkakereskedést Veszprémi Károly, ugyanott, ahol....
2022.07.05
A 450 millió dolláros közös tőkebefektetéssel Észak-Amerika legnagyobb nyilvános e-töltő....
2022.07.05
A Bosch és a Volkswagen a tervek szerint együttműködhet az autonóm vezetés témakörében. A....