használtautó átvizsgálás

Az áhított GT86 épített volt

2024.04.08.

És a hirdetésben le is írták.

 

Mindig nagy durranás egy cikkben, ha az autóvizsgáló nagyon nem azt találja a helyszínen, amit a hirdetésben ígértek. Most még csak ezt sem mondhatom, mert a – horribile dictu – Marketplace-es hirdetésben még le is írták a módosításokat. De mindennek van egy határa.

A GT86

A Toyota és a Subaru „érdekházasságában” született első generációs 2+2 üléses coupé 2012-ben került a szalonokba. Kétliteres 200 lóerős boxermotorja jól mozgatja a kicsivel 1.300 kilogramm fölé hízott kasztnit.

A klasszikus sportkocsi forma, az extravagáns megjelenés és a menettulajdonságok tehetik népszerűvé ezt a kocsit, na, meg ára. 10 évesen hatmillióért árulták, ami nem is lenne rossz ár egy normál állapotú, gyári kivitelű darabért, na de ez…

Összecsukták, de kinyitni már nem tudták

Amikor a vásárlás előtti használtautó-vizsgálaton megmértük a Toyota elemeinek festékréteg vastagságát, azonnal kiderült, hogy egy ép elem nem sok, annyi nincs rajta. Nyilvánvaló, hogy olyan sok külső elemet kellett ezen fényezni, hogy jobbnak látták, ha ráeresztenek egy telifényt. A rétegértékek alapján talán a motorház tető úszhatta meg a nagyobb deformációt.

De abból, hogy oszlopokon és a küszöbökön baloldalon 300, a jobboldalon pedig 500 mikron feletti értékek mérhetők csak arra lehetett következtetni, hogy ezt a kocsit nagyon meghajlították korábban.

Nálam itt eleve elesne egy autó, de a java csak most jön, mert ebből az állapotából indulhatott el a romlás útjára.

Pedig még 100.000 km alatti

A kocsi műszeregysége 94.000 km-t mutat, a hozzá tartozó, nem hivatalos szervizkönyvben pedig 88k km-nél van az utolsó bejegyzés. A dolog egyrészt eléggé megbízhatatlan, mert ilyen szerviztörténete bármelyik autónak lehetne, teljesen alap, hogy egy nagyszervizzel kell kezdeni a birtoklást.

Van rajta néhány „mod”

Amúgy a motorjával önmagában nem is lett volna semmi gond, szépen indult, szépen járt. Hanem az átalakítások. Kapott egy légszűrő átalakítást, amit soha nem engedélyezne a hatóság. Itt kezdjük meg azoknak a dolgoknak a feljegyzését, amiért egy magára valamit is adó vizsgabiztos be sem engedi a sorra az autót.

A kipufogórendszert is átalakították „overpipe, frontpipe, UEL leömlő”, a forgalmi engedélyben persze ezekről egy szó nincs és katalizátor: na, az már nincs benne. Na jó, annyit hozzunk fel enyhítő körülményként, hogy a hirdetésben benne van, hogy csaknem minden átalakításból megvan az eredeti alkatrész és az jár is az autóhoz.

Futófényes oldalindex

Imádom, amikor a wish-es áraknak nem tudnak ellenállni és azt gondolják, hogy az utángyártott, ilyen-olyan LED-es, futófényes lámpák milyen jól fognak mutatni az autón. Ebbe a GT86-ba olyan lámpák kerültek, amibe még „E”-jelet is elfelejtettek hamísitani.

A xenon fényszórókhoz nem is tartozik szintezőmotor, ami pedig kötelező ezeknél a fényforrásoknál. Az akkumulátor gyengélkedett, ezt a diagnosztika állandóan monitorozza. Nagy kerék is kell, kár, hogy a típusra nem megfelelő ET-számos. Szerencsére az abroncsok 2020-as, 6 mm-es gumik voltak.

Épp ésszel nem vehető

A fenti felsorolás még csak nem is teljes körű, de így is elég sok olyan dolog látható, ami miatt ez az autó egy normál műszaki vizsgán még csak meg sem jelenhetne. Igaz, hogy sokmindent adnak hozzá, ami eredeti, de kinek hiányzik ennyi plusz munka egy autóvásárlás után, és az a sok költség, amit a visszaalakításra kell költeni.

A kocsit 6 millió forintért árulják. Ez amúgy 1-1,5 millióval alacsonyabb, mint a piaci sztenderd, de ebben az állapotban ennek is töredékét érheti ez az autó.

Még szerencse, hogy nem csapott le vakon az ügyfél a jó árú autóra, hanem tudatos autóvásárlóként rendelt egy vásárlás előtti járművizsgálatot.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.27
Verőce térségében találták meg hétfőn a település közelében több mint egy hete történt hajóbaleset....
2024.05.27
Egy olcsónak tűnő C-osztály valódi arca ..
2024.05.27
Emberek közé hajtott egy terepjáró szombaton délután Červená voda községben, a Sabinovi járásban,....
2024.05.27
A Hyundai és a hozzá minden szállal kötődő Kia töretlenül tartja az előkelő helyet a leggyakrabban....
2024.05.27
Május utolsó hétvégéjén, a japán motorsport legnagyobb jelentőségű versenyén debütált a megújult....
2024.05.27
A Volkswagen és a Német Labdarúgó Szövetség (DFB) még négy évig folytatja sikeres együttműködését.....
2024.05.27
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.27
Életében először versenyzett esőben; újabb két dobogós helyezést szerzett az újoncok között;....
2024.05.27
Autós üldözésre és lövöldözésre került sor szombaton éjszaka Liptószentmiklós belvárosában, miután....
2024.05.27
Ankara előrehaladott tárgyalásokat folytat a kínai BYD és a Chery vállalattal elektromos járművek....