Forma-1

Az Audi állítólag közel jár ahhoz, hogy bejelentse a Forma-1-es indulást

2022.01.18.

Az ingolstadti prémiumgyártó az új motorszabályok kezdetén, 2026-ban csatlakozna a sorozathoz.

A brit Autocar információi szerint a német gyártó levélben értesítette az FIA-t, hogy "közel van a célvonalhoz", vagyis a végső döntés meghozatalához, ami a Forma-1-es gyári részvételt illeti.

Már sok pletyka keringett arról, hogy a Volkswagen-csoport 2026-tól lépne be vagy az Audi, vagy a Porsche márkával a legrangosabb autósport szériába, amikor jelentős szabálymódosítások lépnek majd életbe: még környezettudatosabb hibrid hajtásláncokat fognak bevezetni és a versenyzés költségeit is tovább fogják faragni. Biztató jel, hogy a Volkswagen-konszern képviselői már eddig is részt vettek az új technikai szabályokról szóló megbeszéléseken, amelyeken a fenntartható üzemanyagok használatáról és a nagyobb mértékű villanymotoros segédhajtás bevezetéséről volt szó.

Jean Todt leköszönő FIA-elnöknek címzett levelében az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann és Oliver Hoffmann műszaki fejlesztésért felelős vezető a következőket írta az Autocar beszámolója szerint: „Erőfeszítéseiknek köszönhetően már közel vagyunk a célhoz. A közelmúltban egy újabb mérföldkőhöz érkeztünk: a műszaki, sport- és pénzügyi szabályzat első tervezetéhez… Úgy gondoljuk, hogy ez minden célkitűzésre vonatkozóan elégedettségre okot adó megoldásokat tartalmaz.”

A levél továbbá kiemeli, hogy a sportágba való belépésre vonatkozó döntést a Volkswagen-csoport felügyelőbizottságának még jóvá kell hagynia. Azonban jó jel, hogy ez is szerepel a szövegben: „Várjuk, hogy Önnel és csapatával együtt dolgozhassunk, hogy befejezzük ezt a fontos folyamatot, és hivatalosan megerősítsük a Forma-1-be való belépésünket a jövő év elején.”

Arról nincs hír, hogy a Porsche is versenyezhet-e, vagy a Volkswagen-csoport inkább csak az Audit választja a Forma-1-es szereplésre. De ez utóbbi megoldás tűnik valószínűnek, mivel a stuttgarti sportautó-gyártó már elkötelezte magát a hosszútávú autóversenyzésbe való visszatérés mellett. 2023-ban már ott lesz WEC szériában és természetesen a Le Mans-i 24 óráson az új, LMDh szabályok szerint épített versenyautójuk, amelyről az első hivatalos képeket szinte pont az Audi leveléről szóló hír napján tették közzé.

Egyelőre még az sem világos, hogy az Audi teljes gyári csapatként vagy csak motorszállítóként kíván-e beszállni a Forma-1-be. Már keringenek pletykák arról, hogy a McLarennel és a Red Bull-lal való partnerségről szóló tárgyalások folyamatban vannak, de az is elképzelhető, hogy ezen versenycsapatok részvénycsomagjainak egy részét is felvásárolhatja az ingolstadti gyártó.

Bár a McLaren elismerte az Audival folytatott tárgyalások kezdeti szakaszát, azt mondta, hogy más potenciális partnerek is tárgyalnak vele, azzal a céllal, hogy akár a versenycsapatba, akár az egész cégcsoportba fektessenek be.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....