DTM

Az Audi és a BMW is felülvizsgálja DTM-programját a Mercedes kiszállása miatt

2017.08.08.

A másik két német prémiumgyártót váratlanul érte a stuttgartiak bejelentése, amely már a széria jövőjét is fenyegeti.

A Mercedes hétfőn jelentette be, hogy 2018 végével kiszáll a Német Túraautó Bajnokságból (DTM), és 2019/2020-as szezonban már inkább a Formula-E bajnokságban indít gyári csapatot. A Forma-1-es szereplést nem befolyásolja a döntés, ott még hosszú távon maradna a sikert sikerre halmozó gyári csapat, amit az is bizonyít, hogy nemrég hosszabbították meg szponzorációs szerződésüket a maláj olajcéggel, a Petronasszal.

A rajongók mellett a szakmát is megdöbbentette, hogy a Mercedes kiszáll a DTM-ből, mivel ez volt az egyetlen márka, amely a sorozat 1987-es indulása óta minden futamon indult. Az Opel 2005-ös kiszállása után hat évig csak a Mercedes és az Audi autói versenyeztek egymással a sorozatban, aztán 2012-ben a szabályváltozással egy időben visszatért a BMW, és kapásból bajnoki címet szerzett. Azóta a három nagy német prémiummárka verseng a bajnoki címekért.

„Nagyon bánjuk, hogy a Mercedes úgy döntött, hogy 2018 után elhagyja a DTM-et” – nyilatkozta az Autosportnak Dieter Grass, az Audi motorsport főnöke. „Még nem világos, hogy ennek milyen következményei lesznek az Audi és az egész sorozat számára. Az Audi motorsport stratégiájának létfontosságú eleme, hogy részt vegyünk a legmagasabb szintű nemzetközi túraautó sportban. Most ki kell elemeznünk ezt az új helyzetet minden döntéshozó bevonásával, hogy megtaláljuk a megoldást a helyzetre vagy pedig akár a DTM esetleges alternatíváját”- tette hozzá a Dr. Wolfgang Ulrichot idén váltó sportvezető. „Egyébként üdvözöljük a Mercedest a Formula-E-ben. Az, hogy már mind a három német prémiumgyártó elkötelezte magát egy saját csapat létrehozása mellett, mutatja az elektromos autós széria növekvő fontosságát”- fejezte be Grass.

„Nagyon keserű szájízzel vettük tudomásul a Mercedes döntését, hogy kiszállnak a 2018-as szezont követően a DTM-ből” – tette hozzá Jens Marquardt, a BMW motorsport főnöke. Most alaposan ki kell elemeznünk ezt a helyzetet”- tette hozzá.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....