vezeték nélküli töltés
A projekt kezdeményezői szerint az úttestbe integrált vezeték nélküli töltőrendszer képes bármilyen típusú elektromos jármű feltöltésére vezetés közben. A technológia lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy ne okozzon számukra fejfájást, hol találnak töltőállomást, mennyi a töltés induláskor az utóban, illetve hány kilométert tudnak megtenni töltés nélkül. A michigani hatóságok biztosak abban, hogy egy ilyen jellegű infrastruktúra fejlesztése önmagában nagy lökést ad az elektromos gépkocsik – mind az autók, mind pedig a haszonjárművek – elterjedéséhez.
Michigan az állam közlekedési minisztériuma a közeljövőben kiadja az engedélyeket a technológia fejlesztésére, tesztelésére és bevezetésére. Az első szakaszban az állam egy 1,5 mérföldes pályaszakaszt építtet ki vezeték nélküli töltéssel. Ha a kísérlet sikeres lesz, az állam többi autópályáján is megkezdődnek a hasonló fejlesztések.
A technológia még gyerekcipőben jár, bár már vannak vezeték nélküli töltőutak a svéd Gotland -szigeten, Tel -Avivban és a németországi Karlsruhében. Rövidebb szakaszokat épített már az izraeli ElectReon startup, amely az autókat mágnestekercsek segítségével tölti fel, melyeket 8 centiméterrel az útburkolat alá helyeznek el. A töltéshez különféle kapacitású speciális „vevőkészülékeket” lehet elhelyezni az autókba.
Június elején Oroszországban jelentették be, hogy az önvezető autók számára speciális sávokat építenek ki az autópályákon, ahol az automata feltöltési technológia is alkalmazható lesz.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!