Akkumulátorok

Az elektromos autózás jövője itt keresendő

2019.10.31.

Újabb siker a szilárdtest akkumulátorok terén: a kapacitás 90% felett maradt száz újratöltés után, amely nagyon jó eredmény az ilyen típusú energiatárolók esetében, noha ezek még mindig csak kísérleti fázisban léteznek. Korábban csak folyadék vagy további, például polimer réteg segítségével voltak csak képesek hasonlóra a mérnök kutatók a szilárdtest akkumulátorok világában.

A szilárdtest akkumulátoroknak számos előnye ismert a manapság használatos lítium-ionos változatokkal szemben, amelyek folyékony elektrolitot tartalmaznak. Például nem képesek szivárgásra, nem tudnak kigyulladni, magyarul önmagukban véve biztonságosak és robusztusak. Kevesebb megoldás szükséges a cellák elektromos kisülése ellen vagy az állandó hőmérséklet fenntartásához, így a költségek és az akkumulátorok tömege csökkenhet.

Mivel a szilárdtest akkumulátorok szintén nagyon magas energiasűrűségűek lehetnek, világszerte intenzív kutatás zajlik területükön. Azonban a teljesen folyadékmentes vagy a puha, polimer réteget nélkülöző megoldások még továbbra is nagyon messze állnak a piacra kerüléstől. Az elektród és az elektrolit közötti kapcsolat megteremtése a problémás.

Egy akkumulátorban a szállított ionok konstans az elektródban tárolódnak vagy vándorolnak az elektródtól az elektrolithoz. Az elektródok folyamatos növekedése és zsugorodása sokkal kevésbé tolerálja a szilárd anyagokat, mint a folyékony elektrolit, ami mindig jó kapcsolatot biztosít.

A kutatók nátrium alapú szilárdtest akkumulátorokkal kísérleteznek, mert még mindig jó eneregiasűrűség valósítható meg alkalmazásukkal, miközben elérhetőbbek és olcsóbbak a lítiumnál, akár megújuló energia köztes tárolóelemként is funkcionálva. Továbbá, a lítiummal szemben a nátrium kevésbé hajlamos fém dentrit képződésére, amely a cellák zárlatosságához és tönkremeneteléhez vezet. Kobaltmentes katód anyagok használata szintén lehetséges.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....