Akkumulátorok

Az elektromos autózás jövője itt keresendő

2019.10.31.

Újabb siker a szilárdtest akkumulátorok terén: a kapacitás 90% felett maradt száz újratöltés után, amely nagyon jó eredmény az ilyen típusú energiatárolók esetében, noha ezek még mindig csak kísérleti fázisban léteznek. Korábban csak folyadék vagy további, például polimer réteg segítségével voltak csak képesek hasonlóra a mérnök kutatók a szilárdtest akkumulátorok világában.

A szilárdtest akkumulátoroknak számos előnye ismert a manapság használatos lítium-ionos változatokkal szemben, amelyek folyékony elektrolitot tartalmaznak. Például nem képesek szivárgásra, nem tudnak kigyulladni, magyarul önmagukban véve biztonságosak és robusztusak. Kevesebb megoldás szükséges a cellák elektromos kisülése ellen vagy az állandó hőmérséklet fenntartásához, így a költségek és az akkumulátorok tömege csökkenhet.

Mivel a szilárdtest akkumulátorok szintén nagyon magas energiasűrűségűek lehetnek, világszerte intenzív kutatás zajlik területükön. Azonban a teljesen folyadékmentes vagy a puha, polimer réteget nélkülöző megoldások még továbbra is nagyon messze állnak a piacra kerüléstől. Az elektród és az elektrolit közötti kapcsolat megteremtése a problémás.

Egy akkumulátorban a szállított ionok konstans az elektródban tárolódnak vagy vándorolnak az elektródtól az elektrolithoz. Az elektródok folyamatos növekedése és zsugorodása sokkal kevésbé tolerálja a szilárd anyagokat, mint a folyékony elektrolit, ami mindig jó kapcsolatot biztosít.

A kutatók nátrium alapú szilárdtest akkumulátorokkal kísérleteznek, mert még mindig jó eneregiasűrűség valósítható meg alkalmazásukkal, miközben elérhetőbbek és olcsóbbak a lítiumnál, akár megújuló energia köztes tárolóelemként is funkcionálva. Továbbá, a lítiummal szemben a nátrium kevésbé hajlamos fém dentrit képződésére, amely a cellák zárlatosságához és tönkremeneteléhez vezet. Kobaltmentes katód anyagok használata szintén lehetséges.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.05.26
A CUPRA e-Racer nagyobb teljesítménnyel és zéró kibocsátással újul meg, végsebessége elérheti a 270....
2020.05.25
Megállíthatatlanul szivárognak be a modern technológiai megoldások az autóipar világába, kezdve a....
2020.05.25
A címben feltett kérdésre nincs igazán kategorikus válasz. A választék széles, mint az autók....
2020.05.25
Zhao Yun Sheng Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.05.25
Nagy István agrárminiszter a Hungarikum Bizottság 25. jubileumi ülésén, május 21-én csütörtökön,....
2020.05.25
Minden légitársaságot, így a német Lufthansát is letaglózta a koronavírus és az azt követő....
2020.05.25
– Idén márciusban 80 ezer, áprilisban mintegy 50 ezer esetben szabott ki pótdíjat....
2020.05.25
A Volkswagen márka uralta az „Automotive Brand Contest 2020“ versenyt, összesen öt díjat nyert az....
2020.05.25
A tízezret közelíti a vizsgaszervezési tevékenység május 11-i újraindulása óta országszerte....
2020.05.25
Hamarosan kezdődik az Év Magyar Autója verseny második évadja. Sok változás várható a díjakkal....