internet

Az elmúlt hat évben ötödször lett első autómárka a Toyota az internetes keresésekben

2025.02.02.

A ComparetheMarket nevű ausztrál internetes elemző cég a Google Trends adatait értelmezve idén is elkészítette a leginkább keresett autómárkák sorrendjét. Bejött a papírforma: a világ első számú autómárkája, a Toyota megőrizte vezető szerepét.

Az egyik legfrissebb felmérés azt kutatta, hogy a világ egyes országaiban melyik autómárkára kerestek rá a legtöbbször a világhálón. A végeredmény nem meglepő, hiszen a Toyota ismét toronymagasan nyert (2019 óta hatból öt évben ez volt a helyzet), ám sok érdekesség derült ki abból, hogy melyik márka mely ország és régió netes kereséseit uralta.

Az adatok helyes értelmezése és az autópiac alapvető mozgatórugóinak ismerete elegendő ahhoz, hogy a Google Trends adatai értelmet nyerjenek.

A Toyota például jellemzően (155 országból 64-ben) ott volt a legkeresettebb autómárka, ahol valamilyen okból a nagyon megbízható, elpusztíthatatlan, ugyanakkor rendkívül takarékos autókra van a legnagyobb igény.

A japán óriás ezért Afrikában, Óceániában, valamint Ázsia és Dél-Amerika bizonyos országaiban vezet toronymagasan a mezőny előtt. A vezető szerep oka Afrikában, Ázsiában és Dél-Amerikában egyértelmű. Egyrészt az életszínvonal itt alacsonyabb, mint Észak-Amerikában és Európában, ezért a megfizethető, de megbízható autók iránt a legnagyobb a kereslet, a Toyota erősségei között pedig mindkét jellemző ott van.

Miközben a mezőny évek óta a Toyota hátát nézi, érdekes átrendeződés figyelhető meg a japán listavezető mögött. A felmérésben 2019-ben még nem is szereplő Tesla például immár a második legkeresettebb autómárka a neten: 34 országban az amerikai villanyos márka vezet. A Tesla berobbanásáig rendre a BMW végzett a Toyota mögött, őt pedig a szintén nagynevű Mercedes követte, de a stuttgarti márka 2023-ban már csak az ötödik, míg tavaly a középszerű tizenötödik helyre futott be.

Érdekes anomáliára is felfigyelhetünk az elmúlt évek sorrendjét elemezve: 2020-ban a Daewoo egy országban vezette az internetes kereséseket, pedig akkor az autómárka már több mint egy évtizede nem is létezett, hiszen ahol még egyáltalán értékesítettek Daewoo-t, ott Chevrolet-embléma volt rajta.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Forrás: 
Smartermedia

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....
2025.02.09
Először látható igazi fotókon a Vanwall első modernkori utcai autója, ami történetesen egy....
2025.02.09
Az Ariya NISMO nagyobb teljesítményt és feszesebb kormányozhatóságot kínál. ..
2025.02.09
Négy nap leforgása alatt ötvenezer megrendelés érkezett Japánban az ötajtós Suzuki Jimny Nomade....