internet

Az elmúlt hat évben ötödször lett első autómárka a Toyota az internetes keresésekben

2025.02.02.

A ComparetheMarket nevű ausztrál internetes elemző cég a Google Trends adatait értelmezve idén is elkészítette a leginkább keresett autómárkák sorrendjét. Bejött a papírforma: a világ első számú autómárkája, a Toyota megőrizte vezető szerepét.

Az egyik legfrissebb felmérés azt kutatta, hogy a világ egyes országaiban melyik autómárkára kerestek rá a legtöbbször a világhálón. A végeredmény nem meglepő, hiszen a Toyota ismét toronymagasan nyert (2019 óta hatból öt évben ez volt a helyzet), ám sok érdekesség derült ki abból, hogy melyik márka mely ország és régió netes kereséseit uralta.

Az adatok helyes értelmezése és az autópiac alapvető mozgatórugóinak ismerete elegendő ahhoz, hogy a Google Trends adatai értelmet nyerjenek.

A Toyota például jellemzően (155 országból 64-ben) ott volt a legkeresettebb autómárka, ahol valamilyen okból a nagyon megbízható, elpusztíthatatlan, ugyanakkor rendkívül takarékos autókra van a legnagyobb igény.

A japán óriás ezért Afrikában, Óceániában, valamint Ázsia és Dél-Amerika bizonyos országaiban vezet toronymagasan a mezőny előtt. A vezető szerep oka Afrikában, Ázsiában és Dél-Amerikában egyértelmű. Egyrészt az életszínvonal itt alacsonyabb, mint Észak-Amerikában és Európában, ezért a megfizethető, de megbízható autók iránt a legnagyobb a kereslet, a Toyota erősségei között pedig mindkét jellemző ott van.

Miközben a mezőny évek óta a Toyota hátát nézi, érdekes átrendeződés figyelhető meg a japán listavezető mögött. A felmérésben 2019-ben még nem is szereplő Tesla például immár a második legkeresettebb autómárka a neten: 34 országban az amerikai villanyos márka vezet. A Tesla berobbanásáig rendre a BMW végzett a Toyota mögött, őt pedig a szintén nagynevű Mercedes követte, de a stuttgarti márka 2023-ban már csak az ötödik, míg tavaly a középszerű tizenötödik helyre futott be.

Érdekes anomáliára is felfigyelhetünk az elmúlt évek sorrendjét elemezve: 2020-ban a Daewoo egy országban vezette az internetes kereséseket, pedig akkor az autómárka már több mint egy évtizede nem is létezett, hiszen ahol még egyáltalán értékesítettek Daewoo-t, ott Chevrolet-embléma volt rajta.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Forrás: 
Smartermedia

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.15
A spanyol gyártó eredményeire rányomta bélyegét az értékesítési összetétel, a CUPRA Tavascanra....
2025.11.15
Ahogy a járműgyártás és -export fellendül, Mexikó vasúthálózatának bővítik a kapacitásait. A....
2025.11.15
A kék szupersportautó sofőrje is hibázott, de nem akkorát, mint a mögötte érkező BMW-s. ..
2025.11.15
Egymilliárd forintból megújul a versenypályát övező 3365 méternyi út. ..
2025.11.15
Három ember életét vesztette, három pedig megsérült a svéd főváros központjában pénteken kora este....
2025.11.15
Az Autocar értesülései szerint már jövőre befuthat egy 10 millió forint alatti, terepes hangulatú,....
2025.11.14
Szegediként írígykedve néztük a jugókat akik Fityójukkal rendre megfordultak  városunkban. Ki hinné....
2025.11.14
A tervezett ütemben épül Magyarország tengeri kikötője Triesztben, ezáltal minden adott ahhoz, hogy....
2025.11.14
Niki Lauda 2019 májusában bekövetkezett halála után egy évvel özvegye, Birgit 30,5 millió euróra....
2025.11.14
Sikeresen földet ért pénteken a Sencsou-20 legénység visszatérő űrhajója, miután korábban....