ICDP

Az ICDP 2017-2018-as programja – a jövő autóiparát építjük

2017.01.20.

Még az év végi hajrában jelent meg az ICDP autóipari kutatásokkal foglalkozó nemzetközi szervezet elkövetkezendő két évre vonatkozó kutatási-fejlesztési programja. Lássuk, hogyan képzelik el a fejlődést a szakemberek, várhatóan hogyan alakulnak a trendek a következő időszakban?

Ahogy immáron közel két éve mi is közzétesszük az Autószektor hasábjain, látható, hogy az ICDP nagyon is rajta tartja a kezét az autóipar ütőerén. A szervezet szakértő gárdája folyamatosan kutatja, hogyan kerülhet közelebb a kereslet és a kínálat, hogyan tudja a szakma egyre inkább és még jobban kiszolgálni az autósok (vásárlók) igényeit, és persze hogyan tudnak a kereskedők még több profitra szert tenni. Nos, a hangzatosan „A jövő autóiparát építjük” címet viselő koncepció ezúttal (is) a kiskereskedelemre és az értékesítés utáni szolgáltatásokra fókuszál.

Prognosztizálható, hogy a fejlődés ebben a két szektorban jelentősen fel fog gyorsulni. És hogy mire alapozza a kutatócsoport ezt a kijelentést? A következő megállapításokat tették:

  • A vásárlói útvonal egyre inkább átterelődik a digitális csatornákra.
  • Az új technológiák (elektromos autók, összekapcsolhatóság, önvezető autók) megváltoztatják a termékek, ill. ebből következően az értékesítés utáni szolgáltatások iránti igényeknek a természetét.
  • Az urbanizáció, az integrált utazástervezés, a rugalmas finanszírozás és a közösségi gazdaság átértelmezik az autó tulajdonlásának fogalmát.
  • Az autókereskedések új formája, az online platformok, és a további szereplők megjelenése aláássa a megszokott bevételi források alkalmazását, és arra kényszeríti a kereskedőket, hogy változtassanak a hozzáállásukon és – ha szükséges – a szerepükön is.
  • A franchise és egyéni kereskedők közötti verseny erősödik, mindeközben a kulisszák mögött átrendeződnek a vásárlói (és mobilitási) igények.
  • Az az OEM és a gyári alkatrész disztribúciós csatornák konszolidációja egyaránt folyamatban van.

Már nincs túl messze ez az időszak (forrás: digitaltech.com)

A minden értékesítési csatornát átölelő mobilizált, digitalizált értékesítési rendszerben a siker vagy éppen a túlélés a piaci szereplők stratégiai válaszainak helyességén fog múlni. Vagyis azon, hogy mennyire képesek megérteni a változások és trendek természetét és következményeit az autóiparon belül és azon túlmutatóan. Továbbá az is lényeges, mennyire képesek feldolgozni és magukévá tenni a kutatások eredményeit, és tervet készíteni azok alkalmazására, illetve az átmeneti időszakra.

Az ICDP tagjai 2016 decemberében. Balra középen az Autós Nagykoalíció logója (forrás: ICDP)

Az ICDP együttműködésével, összefogásával megvalósuló kutatási program hiteles és megbízható képet, valamint megoldási javaslatokat és eszközöket kínál az autóipari szereplők számára ahhoz, hogy a kihívásoknak sikerrel meg tudjanak felelni. Hiszen az ICDP immáron több min két évtizede élen jár a gépjármű értékesítéssel és az értékesítés utáni szolgáltatásokkal kapcsolatos kutatásokban. A szervezet azon fáradozik, hogy az autószektor és a vásárlók egyaránt győztesei legyenek az értékesítési folyamatnak. A mélyelemzések és a kutatási eredményeken alapuló akciótervek segítenek az autóipar szereplői számának jobban megérteni a folyamatokat, a szerepüket, és a boldogulási lehetőségeiket. Ahogy a szervezet fogalmaz, az ICDP tagság „befektetés a jövőbe”, mely befektetés jóval kisebb mértékű, mint az üzemeltetés költségei vagy a piaci kockázat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....