Bugatti

Az új Bugatti V16-os villamosított szívómotort kap

2024.05.18.

Csaknem egy méter hosszú, villamosított V16-os szívómotor fogja működtetni az új Bugattikat a régi W16-os elrendezésű motorok utódjaként – effajta információkat csöpögtetett a tűkön ülő autórajongóknak Mate Rimac, a Bugatti-Rimac főnöke.

Rimac februárban nyugtatta meg a világot azzal a bejelentéssel, hogy az új Bugatti Chironocba is 16 hengeres motorok kerülnek, de meglepetésként hatott, hogy nem W, hanem V elrendezésűek lesznek. Most újabb, nem kevésbé pikáns részletek kerültek napvilágra az új hajtóműről, jelesül, hogy turbófeltöltő nélküli, hibrid rendszerben működő szívómotorok fogják hajtani az új Bugattikat.

Rimac egy londoni konferencia alkalmával azt is elárulta, hogy a motorok majdnem egy méter hosszúak lesznek, vagyis körülbelül negyven centivel hosszabbak, mint a EB 110-esek, Veyronok és Chironok „nyugdíjba” vonuló négyturbós W elrendezésű egységei. A 36 éves horvát autótervező zseni ezúttal sem árulta el, hogy mekkora teljesítményre lesznek képesek a Bugattik az új V16-os motorral. Elismerte, hogy hasonló teljesítménymutatókat lehetnek produkálni egy turbófeltöltős V8-assal is, de Rimac – mint fogalmazott - azt akarta, hogy a motor „érzelmesebb” legyen.

Az Auto Motor und Sport információi szerint a Cosworth-szal közösen kifejlesztett V16-os motor lökettérfogata 8,3 literes lesz-, és akár 9000-as fordulatszámmal is tud majd pörögni, ami garantálja   az „érzelmességet”.

A kiadvány azt állítja, hogy a motor önmagában körülbelül 1000 lóerőt fog teljesíteni, de lesz még három villanymotorja, egyenként 340 lóerős teljesítménnyel. A Chiron-utód így 1800 lóerő körüli összteljesítményre lesz képes – vagyis cirka 200-300 lóerővel erősebb lesz az elődjénél -, s az erőt a kerekekre egy nyolcsebességes duplakuplungos sebességváltó továbbítja majd. A közel 25 kilowattos akkumulátorral mintegy 60 kilométeres távot lehet majd megtenni tisztán villannyal hajtva.

 Ugyanez a forrás azt is állítja, hogy a szuperautó mindössze két másodperc alatt gyorsul fel majd óránkénti száz kilométeres sebességre, kevesebb mint öt másodperc alatt fut fel kétszázra, alig tíz másodperc alatt háromszázra, és kevesebb mint 25 másodperc alatt 400 km/órára. A jelenlegi 0-400 km/h sebességrekordot a Koenigsegg Regera tartja 20,68 másodperccel.

 Néhány hete egy erősen „álcázott” Bugatti prototípusról készült képpár nyújtotta a legjobb bepillantást a júniusban bemutatandó autóra, amelyből csak 250 példány készül majd. Ezekből a képekből kiderült, hogy a sportkocsi méreteiben nagyjából olyan lesz, mint a régi Chiron, talán még karcsúbb is, a negyven centivel megnyújtott motor ellenére.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.16
Ötven vadonatúj csuklós dízelautóbuszból álló flotta érkezik jövőre a fővárosba. A modern,....
2024.06.16
A Monacói Nagydíjon leleplezett Purespeed Speedster a limitált szériás, exkluzív Mythos sorozat....
2024.06.16
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Gyógymód. ..
2024.06.16
A Legfelsőbb Bíróság új ítélete: a részegség „ránézésre” is megállapítható. ..
2024.06.16
Egy évvel a centenáriumi győzelem után a Ferrari megismételte a bravúrt a Le Mans-i 24 órás....
2024.06.16
Ambivalens érzéseket támaszt bennem használttesztünk mai főszereplője, hiszen még annyira fiatal,....
2024.06.16
Egy európai központú, globális piaci elemző szervezet összeállította a legjobb fiatal használt....
2024.06.16
Már csak egy hét és újra eljön a Múzeumok Éjszakája, június 22-én az ország számos pontján várják....
2024.06.16
Súlyos közlekedési baleset történt vasárnap kora délután az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.06.16
A dél-karolinai Charleston melletti gyárban megkezdődött a Volvo új elektromos zászlóshajó SUV-ja....