Kétségkívül az a legjobb kirakat a gyártók számára, ha a potenciális vásárlók az autómárkákat összekapcsolják a világ legjobb játékosaival. Érdemes hát megnézni, hogy a nagy autós márkák mely európai topcsapatok mögé álltak be szponzorként.
A Real Madrid sztárjai Audikkal járnak
A madridi királyi gárda és az Audi házassága immár hagyományosnak mondható. Idilljük immár 16 éve tart megszakítás nélkül. A Real Madrid fehérmezes bajnokai 2003 óta élvezik négykarikás autóik luxusát. A csapat vezetői és játékosai által használt modellek között ott szerepelt a Q7 és a Q8, valamint az Audi R8 Spyder.
A Real Madrid egyébként nyilvánosságra is hozta, milyen autókat kapott a csapat főszponzorától, az Auditól. Ebből kiderül, hogy Ramos választotta (kapta) a legdrágább modellt, és csupán egyetlen autó van, ami nem dízel, Gareth Bale e-tronja. Az e-tron egyébként a márka első sorozatgyártású villanyautója. Íme néhány konkrét név és típus:
A8 50 TDI quattro tiptronic (31,9 millió forint) – Sergio Ramos
Q8 50 TDI quattro tiptronic (27,9 millió forint ) – Benzema
Q8 50 TDI quattro tiptronic (27,3 millió forint) – Casemiro
e-tron 55 quattro(26,5 millió forint) – Gareth Bale
A7 Sportback 50 TDI quattro tiptronic (24,7 millió forint) – Marcelo
Q7 50 TDI quattro tiptronic (24,5 millió forint) – Isco
Q7 50 TDI quattro tiptronic (23,5 millió forint) – Modric
Q7 50 TDI quattro tiptronic (23,2 millió forint) – Mariano
A BARÇA áttér a Cuprára
Június 30-án az FC Barcelona és az Audi lezárt egy 13 éven át írt fejezetet. Sok spekuláció látott napvilágot a szakítás hátteréről. Valószínüleg tisztán gazdasági megfontolásokról volt szó. Bármi is legyen az ok, gyorsan létrejött egy új megállapodás, ezúttal az FC Barcelona és a Cupra márka között. A támogatói szerződés több szezonra szól. Úgyhogy Leo Messi, Gerard Piqué és csapattársaik kénytelenek voltak visszadni az SQ7-eseket, és átnézhették az új támogató katalógusát. Ebben olyan modellek szerepelnek, mint a Cupra Ateca vagy a Cupra León, amely 2019 végén érkezik.
A CUPRA globális szövetséget kötött az FC Barcelonával, hogy annak exkluzív hivatalos autóipari és mobilitási partnerévé váljon. Ez a hagyományos partnerségen túlmutató megállapodás három stratégiai pillérre épül. Az első pillér az, hogy mindkét partner Barcelonából származik, és közös elképzelésük van a város imázsának erősítésére az egész világon. A második pillér az, hogy a két fél törekszik az ifjú tehetségek és az innováció előmozdítására. A harmadik pedig az, hogy a két márka azonos módon vélekedik a szenvedély, az ambíció és az elhivatottság globális értékeiről.
Az Atletico de Madrid számíthat a Hyundaira
Az Atlético de Madrid és a Hyundai 2018 júniusában hároméves támogatói szerződést írt alá. Tavaly decemberben az akkor még a madridiak csapatában játszó Antoine Griezmann nagy sajtóérdeklődés közepette kapta meg az új Hyundai Santa Fe egyikét. A dél-koreai márka SUV csúcsmodellje hét üléssel és nyolcfokozatú automata sebességváltóval rendelkezik. Griezmann azóta már a Barcát erősíti, a Hyundai viszont továbbra is hű a madridiakhoz.
Az Arsenal FC egy kínai szélhámos áldozata lett
Tavaly áprilisában nagy csinadrattával jelentették be az Arsenal FC és a BYD, a kínai elektromos autók gyártója közötti szerződés létrejöttét. Az ázsaiai nagyvállalat buszokat szállított a londoni tömegközlekedéshez. Az Arsenal ezzel a megállapodással a Premier League első olyan klubja lett, amelyiknek egy elektromos autókat gyártó cég a szponzora. A Daily Mail című brit lap azonban kiderítette, hogy a szerződés egy átverés. A londoni klubbal tárgyaló, Li Juan nevet használó hölgy ugyanis nem volt a BYD Auto alkalmazottja. A sencseni cég bejelentette, hogy Li az elmúlt három évben több helyen is elhitette az ügyfelekkel, hogy a cég megbízottja. Az Ágyúsok feljelentését követően a szélhámost kínai rendõrség letartóztatta. Az Arsenal hoppon maradt, de él még a remény: a belső vizsgálat lezárása után a felek tárgyalnak majd egy valódi, hivatalos szerződésről.
A Manchester City és a Nissan 2014 óta partnerek
A Manchester City képviselői júliusban újították meg a szerződésüket a Nissannal, amely globális szponzora lett a patinás brit klubnak. A japán autógyártó és a Manchester City 2014 óta partnerek. A kapcsolat olyan erős, hogy az autós cég a csapat edzőjét, Pep Guardiolát tette meg a márka nagykövetévé. De nem csak a Manchester City részesül a Nissan szponzori juttatásaiból. Hasonló anyagi támogatást kap az autógyártól aYokohama F. Marinos, a Manchester City női csapata, a New York City FC és a Melbourne City FC is.
A Liverpool FC mögött az MG Motor kínai tulajdonosa áll
A Liverpool FC hivatalos szponzora a világhírű sportkocsikat gyártó MG Motor. A cég a 2007 óta a kínai állami tulajdonban lévő SAIC vállalat ellenőrzése alatt áll. A márka most nagy lépést tett előre a liverpooli "Vörösökkel" eddig fenntartott kapcsolatában. Az idei évtől a kínai tulajdonú vállalat lett a Liverpool FC hivatalos globális partnere. A nagy hagyományú futballklubbal való együttműködés kiterjesztésétől az autós cég azt várja, hogy jelentősen növekedjenek külföldi eladásai és erősödjön a márka ismertsége Kínán kívül is. A megcélzott régiók között szerepel Európa, Ázsia, a Közel-Keletet, Ausztrália, Dél-Amerika és Észak-Afrika.
A Paris Saint-Germain három évig a Renault támogatását élvezi
A francia bajnok és a Renault támogatói kapcsolata 2018 júliusában kezdődött, miután a fővárosi klub 2017-ben elhagyta korábbi szponzorát, a Citroent. A PSG és a Renault szerződése három évre szól. Az autógyár rögtön ki is használta a keletkzett szinergiákat és piacra dobot egy külömleges, korlázott darabszámú szériát Mégane GT-Line modellből.
Cristiano Ronaldo beszállt a Juventus Jeepjébe
Az amerikai Jeep márka - a Fiat Chrysler koronaékszere - jó üzleti érzékkel az egyik legnagyobb kedvezményezttje lett Cristano Ronaldo klubváltásának. Az olasz Juventus - közkeletű nevén az Öreg Hölgy - ugyanis igazi főszereplője a nemzetközi médiának. Mérkőzéseinek közvetítéseit több kontinens országaiban is látják, köszönhetően egyebek mellett az olasz diaszpórának. A Jeep a legújabb megállapodás szerint évente 50 millió eurót fizet a Juventusnak azért, hogy a csapat játékosai a márka nevét viselják a mezükön. A Jeep 2013 óta az egyik fő támogatója a torinói sztárcsapatnak.
FC Bayern München: a BMW bejelentkezett, de az Audi maradt
A sokszoros német bajnok FC Bayern München az Audival folytatja a szponzori együttműködést, miután megszakadtak a tárgyalások a mücheni sztárcsapat vezetése és a BMW között. Pedig az elmúlt hónapokban felerősödtek felerősödtek azok a híresztelések hogy a BMW lép be fő szponzorként a német bajnokcsapat mögé. Még olyan részletek is napvilágot láttak, hogy a bayor autógyár a következő 10 évben 800 millió eurót fizet a klub kasszájába. Cserébe a BMW megkapná az Audi 8,33 százalékos tulajdonrészét az FC Bayernben. Végül nem született megállapodás. Sőt, a legfrissebb információk alapján az Audi évente 60 millió eurót kínál az FC Bayernnek, hogy a szponzori szerződést további 12 évre hosszabbítsák meg.
Az Ajax hűséges a Mercedes-Benzhez
Az Ajax és a Mercedes Benz 2009-ben között támogatói szeződést, amit időről időre meghosszabítottak. Az utolsó információk szerint az érvényben lévő megállapodás 2021 júniusáig szól. A német luxusautó-márka nyerő lapot húzott a szponzori szerződéssel, mivel a Bajnokok Ligájának előző évadában a holland klub igazi meglepetéscsapattá, a rajongók nagy kedvencévé vált. Úgyhogy a holland klub olyan sztárjai, mint Frenkie De Jong és Matthijs De Ligt - a főszponzor jóvoltából - megérdemelten ülhetnek az AMG GT vagy a legendás SLK volánja mögé.