szponzor

Bajnokok Ligája: házasságok és válások a nagy autós brandek és a sztárcsapatok között

2019.10.19.

Tudja, milyen autóval közlekedik Messi, a Barca világsztárja? 

Nos, néhány hete egy  CUPRA-val jár. A Real Madrid játékosai többnyire Audi Q7-essel vagy R8-assal.  Ami pedig Cristiano Ronaldót illeti, ő most egy Jeep Grand Cherokee-t vezet. Most, hogy már felizzott az UEFA Bajnokok Ligája, a futballrajongók fokozott kíváncsisággal követik, milyek autókkal érkeznek az edzésre kedvenceik, milyen márka nevével a mezükön futnak ki a pályára. Sokatmondó, hogy a legnevesebb európai futballklubok kiket szereztek meg szponzornak a legnagyobb autómárkák közül. 
 
Kétségkívül az a legjobb kirakat a gyártók számára, ha a potenciális vásárlók az autómárkákat összekapcsolják a világ legjobb játékosaival. Érdemes hát megnézni, hogy a nagy autós márkák mely európai topcsapatok mögé álltak be szponzorként.
 
A Real Madrid sztárjai Audikkal járnak 
 
 
A madridi királyi gárda és az Audi házassága immár hagyományosnak mondható. Idilljük immár 16 éve tart megszakítás nélkül. A Real Madrid fehérmezes bajnokai 2003 óta élvezik négykarikás autóik luxusát. A csapat vezetői és játékosai által használt modellek között ott szerepelt a Q7 és a Q8, valamint az Audi R8 Spyder.
 
A Real Madrid egyébként nyilvánosságra is hozta, milyen autókat kapott a csapat főszponzorától, az Auditól. Ebből kiderül, hogy Ramos választotta (kapta) a legdrágább modellt, és csupán egyetlen autó van, ami nem dízel, Gareth Bale e-tronja. Az e-tron egyébként a márka első sorozatgyártású villanyautója. Íme néhány konkrét név és típus:
 
A8 50 TDI quattro tiptronic (31,9 millió forint) – Sergio Ramos
Q8 50 TDI quattro tiptronic (27,9 millió forint ) – Benzema
Q8 50 TDI quattro tiptronic (27,3 millió forint) – Casemiro
e-tron 55 quattro(26,5 millió forint) – Gareth Bale
A7 Sportback 50 TDI quattro tiptronic (24,7 millió forint) – Marcelo
Q7 50 TDI quattro tiptronic (24,5 millió forint) – Isco
Q7 50 TDI quattro tiptronic (23,5 millió forint) – Modric
Q7 50 TDI quattro tiptronic (23,2 millió forint) – Mariano
 
A BARÇA áttér a Cuprára
 
 
Június 30-án az FC Barcelona és az Audi lezárt egy 13 éven át írt fejezetet. Sok spekuláció látott napvilágot a szakítás hátteréről. Valószínüleg tisztán gazdasági megfontolásokról volt szó. Bármi is legyen az ok, gyorsan létrejött egy új megállapodás, ezúttal az FC Barcelona és a Cupra márka között. A támogatói szerződés több szezonra szól.  Úgyhogy Leo Messi, Gerard Piqué és csapattársaik kénytelenek voltak visszadni az SQ7-eseket, és átnézhették az új támogató katalógusát. Ebben olyan modellek szerepelnek, mint a Cupra Ateca vagy a Cupra León, amely 2019 végén érkezik.
 
A CUPRA globális szövetséget kötött az FC Barcelonával, hogy annak exkluzív hivatalos autóipari és mobilitási partnerévé váljon. Ez a hagyományos partnerségen túlmutató megállapodás három stratégiai pillérre épül. Az első pillér az, hogy mindkét partner Barcelonából származik, és közös elképzelésük van a város imázsának erősítésére az egész világon. A második pillér az, hogy a két fél törekszik az ifjú tehetségek és az innováció előmozdítására. A harmadik pedig az, hogy a két márka azonos módon vélekedik a szenvedély, az ambíció és az elhivatottság globális értékeiről.
 
Az Atletico de Madrid számíthat a Hyundaira
 
 
Az Atlético de Madrid és a Hyundai 2018 júniusában hároméves támogatói szerződést írt alá. Tavaly decemberben az akkor még a madridiak csapatában játszó Antoine Griezmann nagy sajtóérdeklődés közepette kapta meg az új Hyundai Santa Fe egyikét. A dél-koreai márka SUV csúcsmodellje hét üléssel és nyolcfokozatú automata sebességváltóval rendelkezik. Griezmann azóta már a Barcát erősíti, a Hyundai viszont továbbra is hű a madridiakhoz. 
 
Az Arsenal FC egy kínai szélhámos áldozata lett
 
 
Tavaly áprilisában nagy csinadrattával jelentették be az Arsenal FC és a BYD, a kínai elektromos autók gyártója közötti szerződés létrejöttét. Az ázsaiai nagyvállalat buszokat szállított a londoni tömegközlekedéshez. Az Arsenal ezzel a megállapodással a Premier League első olyan klubja lett, amelyiknek egy elektromos autókat gyártó cég a szponzora. A Daily Mail című brit lap azonban kiderítette, hogy a szerződés egy átverés. A londoni klubbal tárgyaló, Li Juan nevet használó hölgy ugyanis nem volt a BYD Auto alkalmazottja. A sencseni cég bejelentette, hogy Li az elmúlt három évben több helyen is elhitette az ügyfelekkel, hogy a cég megbízottja. Az Ágyúsok feljelentését követően a szélhámost kínai rendõrség letartóztatta. Az Arsenal hoppon maradt, de él még a remény:  a belső vizsgálat lezárása után a felek tárgyalnak majd  egy valódi, hivatalos szerződésről.
 
A Manchester City és a Nissan 2014 óta partnerek
 
 
A Manchester City képviselői júliusban újították meg a szerződésüket a Nissannal, amely globális szponzora lett a patinás brit klubnak. A japán autógyártó és a Manchester City 2014 óta partnerek. A kapcsolat olyan erős, hogy az autós cég a csapat edzőjét, Pep Guardiolát tette meg  a márka nagykövetévé. De nem csak a Manchester City részesül a Nissan szponzori juttatásaiból. Hasonló anyagi támogatást kap az autógyártól aYokohama F. Marinos, a Manchester  City női csapata, a New York City FC és a Melbourne City FC is.
 
A Liverpool FC mögött az MG Motor kínai tulajdonosa áll
 
 
A  Liverpool FC hivatalos szponzora a világhírű sportkocsikat gyártó MG Motor. A cég a 2007 óta a kínai állami tulajdonban lévő SAIC vállalat ellenőrzése alatt áll.  A márka most nagy lépést tett előre a liverpooli "Vörösökkel" eddig fenntartott kapcsolatában. Az idei évtől a kínai tulajdonú vállalat lett a Liverpool FC hivatalos globális partnere. A nagy hagyományú futballklubbal való együttműködés kiterjesztésétől az autós cég azt várja, hogy jelentősen növekedjenek külföldi eladásai és erősödjön a márka ismertsége Kínán kívül is. A megcélzott régiók között szerepel Európa, Ázsia, a Közel-Keletet, Ausztrália, Dél-Amerika és Észak-Afrika.
 
A Paris Saint-Germain három évig a Renault támogatását élvezi
 
 
A francia bajnok és a Renault  támogatói kapcsolata 2018 júliusában kezdődött, miután a fővárosi klub 2017-ben elhagyta korábbi szponzorát, a Citroent. A PSG és a Renault  szerződése három évre szól. Az autógyár rögtön ki is használta a keletkzett szinergiákat és piacra dobot egy külömleges, korlázott darabszámú szériát Mégane GT-Line modellből. 
 
Cristiano Ronaldo beszállt a Juventus Jeepjébe 
 
 
Az amerikai Jeep márka - a Fiat Chrysler koronaékszere - jó üzleti érzékkel az egyik legnagyobb kedvezményezttje lett Cristano Ronaldo klubváltásának. Az olasz Juventus  - közkeletű nevén az Öreg Hölgy - ugyanis igazi főszereplője a nemzetközi médiának. Mérkőzéseinek közvetítéseit több kontinens országaiban is látják, köszönhetően egyebek mellett az olasz diaszpórának. A Jeep a legújabb megállapodás szerint évente 50 millió eurót fizet a Juventusnak azért, hogy a csapat játékosai a márka nevét viselják a mezükön. A Jeep 2013 óta az egyik fő támogatója a torinói sztárcsapatnak.
 
FC Bayern München: a BMW bejelentkezett, de az Audi maradt
 
 
A sokszoros német  bajnok FC Bayern München az Audival folytatja a szponzori együttműködést, miután megszakadtak a tárgyalások a mücheni sztárcsapat vezetése és a BMW között. Pedig az elmúlt hónapokban felerősödtek felerősödtek azok a híresztelések hogy a BMW lép be fő szponzorként a német bajnokcsapat mögé. Még olyan részletek is napvilágot láttak, hogy a bayor autógyár a következő 10 évben 800 millió eurót fizet a klub kasszájába. Cserébe a BMW megkapná az Audi 8,33 százalékos tulajdonrészét az FC Bayernben. Végül nem született megállapodás. Sőt, a legfrissebb információk alapján az Audi évente 60 millió eurót kínál az FC Bayernnek, hogy a szponzori szerződést további 12 évre hosszabbítsák meg.
 
Az Ajax hűséges a Mercedes-Benzhez
 
 
Az Ajax és a Mercedes Benz 2009-ben között támogatói szeződést, amit időről időre meghosszabítottak. Az utolsó információk szerint az érvényben lévő megállapodás 2021 júniusáig szól. A német luxusautó-márka nyerő lapot húzott a szponzori szerződéssel, mivel a Bajnokok Ligájának előző évadában a holland klub igazi meglepetéscsapattá, a rajongók nagy kedvencévé vált. Úgyhogy a holland klub olyan sztárjai, mint Frenkie De Jong és Matthijs De Ligt - a főszponzor jóvoltából - megérdemelten ülhetnek az AMG GT vagy a legendás SLK volánja mögé.
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....
2024.04.17
Nyugat-Európában már egyre gyakoribb, és 1-2 éven belül itthon sem lesz ritka, hogy a kereskedők....