Meredes-Benz

Beazonosíthatatlan – Mercedes-Benz GLB 180 d teszt

2021.10.09.

Mindig érdemes egy adott típus alapváltozatát tesztelni, így a Mercedes-Benz GLB előnyei és hiányosságai is nagyobb figyelmet tudtak kapni.

Olykor bevállalja a Mercedes-Benz hazai képviselete, hogy egy alapmodellt állít be a tesztparkba, és szerintem a kollégáim nevében is állíthatom, hogy hálásak vagyunk ezért. Így mutatja meg valódi arcát, alapvető technikai felkészültségét egy adott autó, anélkül, hogy a szokásos sallang elterelné a figyelmünket a valódi tudásról. Szerencsére ezt idén is volt esélyünk megtapasztalni, ugyanis GLB 180 d tesztautójuk az egyik legolcsóbb változat jelenleg a beazonosíthatatlan kategóriájú öszvér kínálatában, és a feláras opciókat is mértékkel adagolták.

Érdekes módon beülés után mégis elkapott az ismerős érzés: igen, egy Mercedes még akkor is Mercedes, ha az a kínálat legérdektelenebb autója. Ez most durván hangzik, de számomra a GLB karakterét volt a legnehezebb megfogni, megérteni. Közvetlen elődje ugyan nincs, tehát ez az első GLB-osztály, mégis az ősi W168 A-osztályt juttatta eszembe, ami egy kompakt és egy egyterű furcsa keresztezéséből született, a recept mégis működött. Ugyanígy a kor szellemében a GLB valahol egy SUV és egy egyterű között van fél úton.

Persze nem kell minden autónak izgalmasnak, karakteresnek lenni, néha elég, ha pratikusak. És a GLB pontosan ebben lesz verhetetlen, ugyanis a németek MFA moduláris, könnyen alakítható padlólemezére épül, amire a jelenlegi A-osztály is, mégis három üléssort rejt magában. Mindezt úgy tudták elérni, hogy a GLB rendkívül széles, és persze növeltek a tengelytávon is. 4634 mm hosszúságával mindössze 21 mm-rel rövidebb egy GLC-nél. Elkerülhetetlen volt tehát, hogy egy nem túl esztétikus, de annál pratikusabb dobozos formát rajzoljanak rá, ami kicsit tesze-tosza még AMG-ként is, de legalább a harmadik üléssorban is marad emberes hely.

Őszintén meglepődtem, de még én is elfértem leghátul a 185 centimmel, és nyúlánk lábaimmal. Kellemes hely marad a lábfejnek is a tologatható második üléssor alatt. Középen pohártartók, két oldalt pedig telefontartók kaptak helyet, dedikált USB-C csatlakozókkal. Egyedül a kiszállás nehézkes, kissé szűk a folyosó a második üléssor mellett, de tény, hogy a kisebb ablakfelületek ellenére ez valóban egy élhető tér hátul. Ha mégse lenne szükség a két extra ülésre, egy könnyed mozdulattal a padlóba süllyeszthetőek, így máris 570 liternyi, síkpadlós csomagtér áll rendelkezésünkre.

Még szerencse, hogy egy viszonylag alapváltozatot kaptunk a GLB-ből, így a praktikussággal könnyedén megindokolható a 14 millió forintos listaár. Sőt, még a felextrázott 15,6 milliós tesztautó költség is emészthetőnek mondható egy hétüléses, dízel, prémium SUV esetében. Sok szempontból viszont megkérdőjelezhető a prémium jelző, ugyanis az ajtók nehezen csukódnak, ráadásul a műanyag fogantyújukat pont ott illesztették össze, ahol érezzük a vágást. Eleve furcsa helyen van az ajtónyitó, és a csomagtartó zárógombja is olyan, mint egy 20 éves Toyotában.

Másik oldalról viszont kapunk egy nagyszerű futóművet, ami a 17-colos felnikkel legtöbbször lágyan lendít át Budapest kátyútengerén, illetve egy halk kabint, benne minőségi felbontással dolgozó kijelzőkkel. Már alapból jár a digitális műszercsoport és az infotainment kijelző is, amiket élvezetes kezelni mind a középkonzolból kiálló, mind a kormányon lévő tapipaddal. Érdemes viszont a 10,25 colos, navigációs rendszert belerendelni, hogy eltűnjön a hatalmas zongoralakk felület, és legyen értelme az érintőpanelnek. Másképp elég korlátozott funkciókat tekintve.

Ahogy legutóbbi dízel tesztemnél, most sem kellett tankolnom egyszer sem. Az első 100 kilométeren meg sem mozdult az üzemanyagszint-mérő. Könnyedén fogyasztott 6 liter alatt a 116 lóerős, 2,0 literes dízelmotor, és még sűrű városi forgalomban sem ment 6,8 liter/100 km fölé. Hiába rendelkezik a leglassabb, 11,3 másodperces 0-100-as gyorsulással a motorválasztékban a 180 d, így is kellően erős, nyomatékos, a hétköznapokban gondtalanul használható. Mindig lesz kellő erőtartalék.

Már csak a 8-sebességes duplakuplungos automatának kellene felvenni a motor tempóját. Sűrű gyorsítások és lassítások során erősen érződött, hogy lomhán dolgozza fel a szituációkat, és néha indokolatlan váltásokkal lassítja tovább saját magát. Nem azt mondom, hogy visszasírom a hagyományos bolygóműves automatát, de abban a kilencfokozatúban volt legalább valami méltóság. Ezutóbbi tulajdonság sajnos teljesen hiányzik a GLB-ből.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....