Audi A3

Bécsben vezethettük az Audi első Plug-in-Hybrid modelljét

2014.06.30.

A schwechati repülőtéren ülünk be az Audi első Plug-in-Hybrid modelljébe, az A3 Sportback e-tron-ba, s a Donauinselen fekvő Hotel Meliáig húsz kilométeren át élvezhetjük az elektromos hajtás semmihez sem hasonlítható érzését. Este Rupert Stadler, az Audi AG igazgatóságának elnöke tart szűk körű kerekasztal beszélgetést, ahol elmondja, minden évben kihoznak egy Plug-in-Hybrid modellt, a következő a Q7-es lesz.

Az A3 e-tron és Bécs legmagasabb épülete, a Hotel Melia. Képgaléria a képre kattintva nyílik.

De maradjunk az első és legfrissebb modellnél, az Audi A3 e-tron-nál, amely novemberben kerül az első megrendelőkhöz. Egy autóban két motort is kap a vásárló. Az elektromotor 102 lőerős, egy feltöltéssel ötven kilométer megtételére képes. Ha lekerül az akkumulátor, akkor sincs gond, a beépített 1,4-es TFSI motor működésbe lép, s egy tankolással és feltöltéssel összesen 890 kilométer megtételére képes az A3 e-tron.  A százas tempót 7,6 másodperc alatt éri el, végsebessége pedig 222 km/óra.

Otthoni hálózatról is feltölthető az akkumulátor. Fotók: Audi AG

Menet közben a lemerült akkumulátort a belső égésű motor tölti, de hagyományos és speciális elektromos töltőről is működtethető. Ebben az esetben kettő és négy óra között töltődik fel a 8,8 kWh kapacitású akkumulátor.

A e-tron fő piacaiként az USA, Németország, Svédország, Norvégia és Hollandia jön szóba. Az autó ára 37.900 euró. Nyáron kezdik el a gyártást Ingolstadban, az európai kiszállítás kezdetét novemberben jelölte meg az Audi.

A töltés állapota a műszerfali kijelzőn.

- Úgy döntöttünk, hogy a jövő mobilitását a Plug-in-Hybrid technológiára építjük, ennek segítségével ügyfeleink megismerhetik és megtanulhatják az elektromos hajtást anélkül, hogy folyamatosan a töltöttségi mutatóra kellene szegezniük a tekintetüket, hogy hány kilométert tud még megtenni az autó – mondta el a szűk körben tartott kerekasztal beszélgetésen Rupert Stadler.

Az Audi első embere kiemelte azt is, a Plug-in-Hybrid technológia semmiféle kompromisszumot nem követel meg ügyfeleiktől. Ugyanazt a minőséget kapják biztonságban, a vezetés élményében, a hosszan tartó autózás minőségében, miközben a városban és ötven kilométeren belüli útszakaszon nulla emissziós érték mellett  tehetik meg a távot.

Az A3 e-tron az Audi első Plug-in-Hybrid modellje.

Egy átlagos autó napi futásteljesítménye ötven kilométeren belül van, így munkába járásra bőven elég az elektromotor által biztosított meghajtás.

Rupert Stadler bejelentette azt is, miközben a Plug-in-Hybrid mellett döntöttek, készítenek egy száz százalékig elektromos autót is, az Audi R8-nak lesz ilyen változata.

Könnyen átkapcsolható elektromos hajtásra, egy feltöltéssel 50 km a hatótávolság.

- A célunk az, hogy modelljeinket átalakítsuk a Plug-in-Hybrid technológiára, s minden évben piacra dobjunk egyet – fogalmazott Stadler, aki elmondta azt is, az A3 e-tron után az Audi Q7 Plug-in-Hybrid verziója lesz a következő, azt pedig az A6-os hybridje követi.

Egy felmérés tanúsága szerint 2030-ban a forgalomba kerülő személygépkocsik és könnyű haszonjárművek negyven százaléka részben vagy teljes egészében elektromos lesz, kétharmaduk pedig Plug-in-Hybrid technológiát kap.

- Majd az ügyfelek eldöntik, hogy tisztán elektromos hajtást vásárolnak-e vagy Plug-in-Hybridet, ami mellett mi elköteleztük magunkat – reagált egy újságírói felvetésre Rupert Stadler.

Az Audi első embere elmondta azt is, a következő öt évben az elektromos hajtás kutatását továbbra is kiemelten kezelik, csakúgy mint az autóiparban felhasználható új anyagok bevonását, mint például a karbon. Ezek elősegítésére az Audi világszerte 22 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre. A pénz nagy részét termelés- és technológiafejlesztésre költik.

Rupert Stadler Bécsben, szűk körben tartott sajtóbeszélgetésére az autoszektor.hu is meghívást kapott.

Az Audi 2020-ra szeretné elérni stratégia célkitűzését, évi kétmillió autó értékesítését. Ebben a kínai piacnak is nagy szerepe van, ahol Stadler szerint idén meghaladhatják az évi félmillió autó eladását.

- Tőkearányos nyereségünk 8-10 százalék, a győri gyárunk teljesen kész, épül a mexikói és brazil gyárunk is, s majdnem kész a kínai Foshanban levő beruházásunk, ahol ugyanazt az A3-as limuzint gyártjuk, mint amit Magyarországon – vázolta a további bővülést  Rupert Stadler.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....