Olaszország

Bedőlhet a tömegközlekedés: tíz olasz közül csak egy tér vissza

2020.06.14.

Amint a koronavírus-vészhelyzet lezárul, minden visszatér a régi kerékvágásba? Nyilvánvalóan nem. És ez a nemleges válasz még markánsabban igaz, ha a tömegközlekedésről beszélünk – írja a legnépszerűbb olasz autós magazin internetes kiadása, a quattroruote.it.

Elegendő körülnézni a városi forgalomban, hogy levonjuk a következtetést: a jövő városi közlekedése már nem olyan lesz, mint a vírus előtt. Elkészültek a mobilitással kapcsolatos legfrissebb felmérések is, melyeknek számai magukért beszélnek. Az autóiparra szakosodott Areté stratégiai tanácsadó cég által nemrégiben közzétett kutatás sokatmondó képet fest az új tendenciákról. A cég közvélemény-kutatása szerint a járvány után tíz olasz közül csupán egy használja majd ugyanolyan rendszerességgel a tömegközlekedést, mint azelőtt. A túlnyomó többség (70%) inkább autóba ül, ha ki kell mozdulnia az otthonából.

Az áprilisban és májusban elvégzett felmérés a polgárok szokásainak változására összpontosít az egészségügyi válság legkritikusabb fázisa után. Az eredmények meghökkentő képet mutatnak. Az olaszok többsége még nem tért vissza a mindennapi rutinjához. Mindmáig nehezen mozdulnak ki és messze nem közlekednek olyan rendszerességgel, mint korábban. De szinte mindenki (a megkérdezettek 90%) közölte: kész visszatérni a városi vérkeringésbe, azzal a feltétellel, hogy egyedül közlekedik, és saját közlekedési eszközét használja. A legtöbben (tíz olaszból heten) az autót preferálják. A többiek számára a motorinók vagy más individuális közlekedési eszközök is szóba jöhetnek alternatívaként.  

A saját gépkocsit az olaszok egyfajta privát védelmi eszköznek tekintik a koronavírust követő időszakban. Az autóvásárlás ugyanakkor teherként nehezedik majd a háztartásokra a járvánnyal járó gazdasági visszaesés közepette. Ennek ellenére a vásárlási szándék erősebbnek látszik az anyagi kockázatok okozta óvatosságnál. A már idézett Areté felmérés szerint az autóvásárláson gondolkodók több mint fele (57 százalék) kész bankhitelt felvenni vagy lízingszerződést kötni, míg 8 százalékuk hosszú lejáratú kölcsönszerződésben gondolkodik.

A megkérdezettek többsége el akarja kerülni, hogy autószalonokba kelljen járnia a vásárlási ügyintézés miatt. A potenciális vásárlók 70 százaléka úgy nyilatkozott, hogy audio- és videókapcsolaton keresztül (elsősorban a WhatsAPP-on és a Skype-on) szeretne egyeztetni a kereskedővel. Ez a módszer nagyon bevált a járvány első, legsúlyosabb időszakában, és a tapasztalatok birtokában a vásárlók ragaszkodnak a kényelmükhöz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....