Opel Dakar Team

Biztos háttér nélkül ne menj a sivatagba!

2015.12.11.

A Szaharába tilos felkészületlenül menni – jól tudja ezt mindenki, aki csak egyszer is betette a lábát a sivatagba. Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László pedig nem egyszer, hanem több tucatszor járt a világ különböző sivatagjaiban, úgyhogy mindenkinél jobban tudja, mekkora szükség van biztos háttérre, és jó szervizcsapatra.

A december 27-én rajtoló Africa Race-re is rutinos szervizesek kísérik el a csapatot: Őri Péter, Kecskés István és Szabolcsi Pál is jó néhányszor bizonyította már rátermettségét a maratoni sivatagi versenyek során. S hogy mit rejt az MAN-szervizkamion gyomra? Nos legalább ötszázféle alkatrésztípust, amelyek közül a fiúk csukott szemmel is megtalálják azt, amelyikre éppen szükségük van.

A kamiont sohasem nulláról kell elkezdeni bepakolni, hiszen az év nagy részében a legtöbb alkatrész nem kerül ki belőle, de így is beletelik két hétbe, mire minden belekerül, amire a 6000 kilométeres verseny során szükség lehet. Mindennek megvan a maga helye. A szervizcsapat főnöke, Őri Péter álmából felébresztve is tudja, melyik dobozba kell nyúlnia a csavarokért, melyikbe a szerszámokért, hogy hol vannak a féltengelyek és hol a hűtőventilátorok vagy a féktárcsák. A feliratok jóformán csak dísznek vannak, hiszen azt is tudja gondolkodás nélkül, hogy mi hol van, és azt is, ha valami hiányzik a helyéről...

Luxusnak számít a szervizkamion felszereltségében a hűtőszekrény és a zuhanyzó – utóbbi a szervizesek „fejlesztése”, s bizony a meleg víz este aranyat ér. A hűtő pedig azért fontos (legalábbis lélektanilag biztosan), mert nincs fenségesebb, mint egy hideg üdítő egy forró mauritániai nap végén. A szükséges alkatrészeken kívül mennek a sátrak, a hálózsákok és persze az asztalok, székek, hogy a táborban otthon érezzék magukat a versenyzők és a szerelők egyaránt.

Mert akár hiszik, akár nem, ez is nagyon fontos. Hogy legyen egy kis bázis, ahol összedughatják a fejüket, ahol hajnalban fáradtan leülhetnek néhány percre, mielőtt kimerülten álomba zuhannának. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
A Forma-1-es világbajnok Lando Norris jövőre a bajnoknak járó 1-es rajtszámmal indul majd. ..
2025.12.09
Újabb Mercedes-Benz Citaro csuklós dízel autóbuszok jelentek meg a fővárosi utakon. Az új járművek....
2025.12.09
Japánban bejegyeztette a GR MR2 kifejezést a Toyota, és ezzel minden korábbinál közelebb került a....
2025.12.09
Michelisz Norbi egykori csapata szembe megy az Italdesign vad Honda NSX restomodjával, és egy....
2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..