DTM

BMW DTM – Tom Blomqvist tudja, mire számítson

2016.04.17.

Május 6–8. között a Hockenheimring aszfaltcsíkján elrajtol a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja, amelynek futamain idén is Bruno Spengler, Marco Wittmann, António Félix da Costa, Timo Glock, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maxime Martin és Martin Tomczyk ül majd be a BMW Motorsport nyolc BMW M4 DTM versenyautójának volánja mögé. A szezonnyitóig mindegyik BMW DTM-pilótával egy-egy átfogó interjút közlünk – Tom Blomqvist van soron.

Negyedik interjúnk főszereplője a BMW RBM csapat 22 éves brit pilótája, Tom Blomqvist – az előző beszélgetést itt olvashatja –, aki 2016-ban a 31-es rajtszámot viselő Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautót viszi pályára a sorozatban.

– Tom, egy tízes skálán hányasra értékelnéd DTM-beli, 2015-ös debütáló szezonodat?

– Hetest adnék magamnak. A szezon rendkívül keményen indult: hozzá kellett szoknom a tempóhoz, a borzasztóan magas szinthez és a DTM agresszív vezetési stílusához. Amikor elkezdtük a közös munkát a csapattal, jó pár hétbe beletelt, mire sikerült kellően összeszoknunk. A fordulópontot a moszkvai versenyhétvége jelentette. Attól a megmérettetéstől kezdve az időmérőkön rendre a leggyorsabb pilóták között voltam. Nagyon örültem, hogy ezt sikerült kihoznom magamból. Az abszolút csúcspont pedig egyértelműen az Oschersleben-i futamgyőzelem volt.


– Az Oschersleben-i teljesítményedet látva megkönnyebbültél, hogy képes vagy a DTM élmezőnyében versenyezni?

– A futamgyőzelem egyértelmű megnyugvást hozott, azt azonban már korábban is tudtam, hogy a kívánt sebességem megvan hozzá. Oschersleben-ben minden összejött, az időmérőtől egészen a futam céljáig. A győzelem után sokkal nyugodtabban álltam rajthoz a következő hétvégéken. Egyértelmű, hogy Oschersleben nagyon sokat segített.

– Mi az, ami leginkább meglepett téged a DTM-ben?

– Hogy mennyire kiélezett a verseny. Nagyon meglepődtem, hogy még a legapróbb különbség is, legyen szó akár csak egy fél tizedmásodpercről, milyen rengeteget számít.


– Küszöbön a következő szezon rajtja, így adja magát a kérdés: mely területeken kell leginkább fejlődnöd?

– Úgy érzem, idén sokkalta felkészültebb vagyok, mint tavaly ilyenkor voltam. Egy évvel ezelőtt még minden teljesen új volt, most viszont már tudom, hogy mire számítsak. A csapat és én is felismertük azokat a területeket, ahol leginkább fejlődnünk kell, napról napra ezen dolgozunk. Mindazonáltal, mindig van hova fejlődni.

– Mennyire tetszik az új Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautód?

– Nagyon szeretem az Ice-Watch színeit és úgy vélem, az Ice-Watch fiatalossága tökéletesen illik hozzám. Az Ice-Watch BMW M4 DTM elképesztő sikereket ért el az elmúlt időszakban, Marco Wittmann-nel a volánja mögött. Remélem, nekem is szerencsét hoz majd.


– Az új versenyautó mellett új csapattársad is van idéntől. Hogy jöttök ki Maxime Martinnal?

– Rendkívül jó fej, nagyon jól kijövünk egymással. Sőt mi több, ő egy kivételesen gyors pilóta. Tavaly ezt elég nyomatékosan be is bizonyította, főleg a szezon vége felé. Augusto Farfus után egy újabb erős csapattárssal gazdagodtam, akitől rengeteg mindent fogok tudni tanulni.

– Nemrégiben a BMW M235i Racing volánja mögött debütáltál a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján, mintegy felkészülésként a nürburgringi 24-órás versenyre, ahol a BMW M6 GT3 versenyautót hajtó csapat tagjaként állsz majd rajthoz. Hogy ment?

– Ennél tökéletesebben nem is lehetne felkészülni erre az extrém nehéz pályára. Semmi nyomás nem nehezedett rám, egyszerűen csak vezettem és tanultam a pályát. Négy órán át köröztem megállás nélkül, nincs is ennél jobb módszer a tanulásra. Rendkívül intenzív élmény volt, hiszen a Nordschleife a világ egyik legkeményebb vonalvezetésű aszfaltcsíkja. Hihetetlenül nagy móka volt.


– Hogyan készültél fel a Nordschleife vonalvezetésére?

– Sok időt töltöttem szimulátorban és számos fedélzeti felvételt kielemeztem. Azonban, hogy őszinte legyek, még ez sem segített annyit, mint reméltem. A rengeteg szintváltozás és a bukkanók miatt élőben ez egy teljesen más világ.

– Most már nem csak a DTM-ben, de a GT versenysorozatban is rajthoz állsz a BMW Motorsport színeiben. Honnan jött ez az ötlet?

– Eddig is és ezután is a DTM-re összpontosítok, azonban minden alkalmat igyekszem megragadni arra, hogy újabb és újabb versenytapasztalatokat szerezzek. Minél többet vezetek, annál jobb pilótává válhatok. A DTM-ben igencsak korlátozott lehetőségeink vannak a versenyautó volánja mögé ülni, ezért egészen fantasztikus, hogy a BMW Motorsport megadta nekem a GT versenysorozat esélyét is.

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:

2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)

2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)

2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)

2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)

2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)

2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)

2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)

2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....