Opel Astra

Budapesten is berobbanó formában a kompakt topmodell

2021.12.08.

Kemény és továbbra is népszerű kategóriában villantotta meg újdonságait Budapesten az Opel.

Ki tudja a választ arra, hogy mekkora kihívás euró milliárdokat költeni egy olyan szegmensre, melynek eladásai csökkennek? Pedig a válasz egyszerű: nagy és kockázatos, ahogy kimaradni is az a kompaktosztályból. Nem vállalja ezt fel az Opel sem, mely Budapesten bemutatta a 2022-es Astrát.

Nem kis fegyvertény ez az új importőrtől, hiszen a modellből mindössze három jut nyilvános európai prezentációkra, és ebből kettő majd egy hétig budapesti rendezvénysorozaton parkolt, ennek keretében újságírók, kereskedők és flottás ügyfelek is megismerkedhettek a párossal, egyelőre még nem menetpróbán, hanem színpadi elődadás keretében.

Leleplezés előtt                            Fotó: Boros Jenő    

Kisírták

Háromból kettő eljött, pontosabban kiimádkozta fellépésüket az anyacégtől az Opel Wallis csapata. Ehhez persze kellett némi presszió és presztízs, ami úgy látszik megvan az immár régiós szerepű cégcsoportnak: a Wallis Automotive Europe (WAE) Opel importőr Horvátországban, Szlovéniában, valamint Bosznia-Hercegovinában is.

Nem mellesleg a WAE értékesíti a Jaguar és Land Rover márkák modelljeit is.

Új hullám

Negyedév alatt több újdonságot is bemutatott az Opel, és ha egy üzlet beindul, akkor nincs megállás, a megújult és villamosított Corsa után megfiatalodtak az SUV- modellek, és most itt a legfrissebb Astra.

A kompakt kategória mezőnyében továbbra is erős a konkurencia, ezekkel kell felvennie a kesztyűt az immár új családhoz tartozó német Opelnek. A 14 márkás Stellantis az ACEA adatai szerint az idei év tíz hónapjában 1,82 millió utót értlkesített és 22,2 százalékos részesdésével továbbra is második az európai piacon, miközben éves szinten 3,1 százalékkal növelte eladásait, a 332 ezer (+6,5%) Opel 18 százalékos részesedést jelent a cégcsoporton belül.

2022-es Astrák a budapesti premieren      Fotó: Boros Jenő    

Kompaktok a Stelllantistól

A C-szegmensre és új modellcsaládok fejlesztésére harmincmilliárd eurót költött és költ még a Stellantis, ennek fontos része a 2022-es Astra, melyet a fókuszközönség véleménye, valamint paraméterei, műszaki kivitele, minősége és különösen formaterve alapján joggal pályázik a szegmens legjobb autója címre. Ez különösen nagy kihívás a konkurenseknek, melyek között több németországi gyártású van, de meg kell küzdenie a családon belüli vetélytársakkal, vagyis a Citroën, Peugeot és Alfa Romeo és Fiat, sőt, majd a Lancia kompaktokkal is.

Pure Panel

Magyar kötődés

Az új Astrát az Opel szívében, a németországi Rüsselsheimben fejlesztették és gyártják, miközben történelmi okokból az Astra mindig fontos szereplője a magyar piacnak, hála a Szentgotthárdnak, ahol ma is működik az Opel, igaz, a nyugat-magyarországi telephelyen autók már nem, csak motorok készülnek, a gyár beszállítója a konszern több márkájának.

Az új modell bemutatóján az új importőr márkaigazgatója, Dallos Attila elmondta, hogy érzelmileg is fontos a zászlóshajóként működő Astra, melynek mindig meghatározó szerepe volt a magyar piacon. Olyannyira, hogy napjainkban is ez adja a félmilliós magyarországi Opel flotta többségét.

Mantás dizájnelemek az új Astrán         Fotó: Boros Jenő

Vizor-vigyor

Annak ellenére, hogy a dinamikusan bővülő SUV-eladások miatt csökken a C-szegmens aránya, a vásárlók között továbbra is a második legnépszerűbb kategória, melyben nehezen indult, de ismét meghatározó lett az Astra, melynek utódja jó eséllyel még népszerűbb lesz.

A legújabb változatokat Zám Donát ismertette az aranyszínű hibrid és a piros benzines szomszédságában. A termékmenedzser szerint a munka leghálásabb része ez, hiszen ilyenkor kerül fel az egész éves készülődésre az ékszer, vagyis a magyarországi premier.

Az új Mokkával új korszak indult, és a német hagyományokat folytatja a 2022-es Astra is, mely széles vizor-vigyorral idézi a hatvanas évek Manta formavilágát.

Mindent a szemnek és...                      Fotó: Boros Jenő

Szélesebb és laposabb

Az új Astrának nem csak a vigyora, hanem karosszériája is szélesebb lett, pontosan öt centivel. Sportos arányait növeli, hogy közben másfél centivel laposabb lett az autó, és a fenekén is kecses LED lámpák villognak még az alapfelszerelésűeken is.

A formanyelv telitalálat, így ítélte meg a fókuszcsoport, dinamikus karosszériát még jobban feldobja a felnikínálat: a hatféle dizájn között megtalálható a hatvanas éveket idéző pentagon mintás keréktárcsa is.

Pentagon keréktárcsa      Fotó: Boros Jenő

Jön a Sport Tourer és az Astra-e

Az EMP2 padlólemez harmadik generációjára épülő új Astra tengelytávja 2,75 méter, hossza 4,4 méter, szélessége 1,86 méter. A hajtóműválaszték 81 kW-tól (110 LE) 165 kW-os (225 LE) rendszerteljesítményig terjed, a dinamikus és pontos irányíthatóság, az autópálya kompatibilis, a teljesen új fékrendszer és futómű is a stabilitást szolgálja. A nagy tempónál is csendes utastér domináns eleme a teljesen digitális Pure Panel műszerfal, mely modern grafikájú, letisztult és intuitívan kezelhető interfészként működik.

Az új Astra flexibilisen alakítható és többféle hajtásmód befogadására is alkalmas struktúrájára épül a Sports Tourer kombi és az akkumulátoros-elektromos hajtású Astra-e.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....