pickup

A BYD bemutatta első pickupját: két villanymotor „szövetkezik” egy turbómotorral

2025.04.04.

A BYD bemutatta első pickupját: a Thaiföldön rendezett prezentáción kiderült, hogy a Shark (Cápa) névre hallgató kisteherautóban két villanymotor „szövetkezik” egy turbómotorral, hogy mozgassa a Ford Rangernél nagyobb, 2,7 tonnás járművet.

A bemutatót a Bangkoki Autószalonon tartották, ahol azonnal kiderül, hogy az autó ára 1,7 baht, ami körülbelül 17,3 millió forintnak felel meg. Ebből lehetetlen kisakkozni, hogy a pickup mennyibe fog kerülni, mire Európába ér, ha egyáltalán erre valaha is sor kerül.

Az autó 5457 mm hosszú, 1917 mm széles  és 1925 magas, tengelytávja 3260 mm, vagyis az nagyobb és súlyosabb a világ legnépszerűbb pickupjánál, a Ford Rangernél, amely a BYD konstruálásakor nagy példakép lehetett a tervezők számára, legalábbis az autó külsejéből erre lehet következtetni.  

Az autót számos országban fogják értékesíteni, Thaiföldön és Kínán kívül a többi között Ausztráliában és Brazíliában, de azt nem tudni, hogy mikor jut el Európába. Egyes országokban Shark 6 néven fogják értékesíteni, másokban elhagyják a névből a hatost.

A BYD pickupját másfél literes, négyhengeres turbómotorral szerelték fel, s ez kizárólag generátorként működik, táplálva a 29,58 kWh-s akkumulátort, amely közvetlenül a motorokat hajtja, vagyis soros hibrid technológiáról beszélhetünk. De plug-in is egyben, mivel az akkumulátorok még tölthetőek is, így az autó teljes hatótávja 800 kilométer. A két villanymotor együttes teljesítménye 430 LE, csúcsnyomatéka 650 Nm. Ilyen képességekkel a Shark mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, ami megbecsülendő képesség egy 2710 kg-os pickuptól.

Az, hogy pont Thaiföldön mutatták be a BYD első pickupját, egyáltalán nem véletlen, tekintettel arra, hogy a délkelet-ázsiai ország a világ második legnagyobb pickup-piaca az Egyesült Államok után. Ez elsősorban a kormányzati adópolitikának és a vegyes rendeltetésű járművek iránti erős keresletnek tudható be.

A BYD nem az első kínai márka, amelyik kisteherautót dobott thaiföldi piacra. A GWM tavaly kezdte forgalmazni ott a Poer Sahart.  A kínai márkák thaiföldi megjelenése előtt az alacsony és közép kategóriájú pickupok piacát a japán modellek uralták, mint például a Toyota Hilux, Isuzu D-Max és Mitsubishi Triton, míg az amerikai modellek, köztük a Ford Ranger a felsőbb kategóriákban voltak kulcsszereplők.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....