kínai autóexport

A kínálatban két teljesen elektromos jármű – a BYD Sealion 7 és a BYD Seal –, valamint két plug-in hibrid, a BYD Seal U DM-i (Song Plus) és a kompakt BYD Atto 2 (Yuan UP) szerepel. Az erről szóló bejelentést a vállalat hivatalos Weibo-fiókján tették közzé.
A BYD a romániai Tiriac Auto és DAB Auto forgalmazókkal együttműködve terjeszkedik Romániában. A vállalat már megnyitotta első bemutatótermét Bukarestben, és az idei év végére több mint 30 értékesítési és szervizpont létrehozását tervezi országszerte, olyan nagyvárosokban fogja képviseltetni magát, mint Ploiesti, Brassó, Jászvásár, Kolozsvár és Temesvár.

A kínai szaksajtó kidomborítja, hogy a BYD európai terjeszkedése kedvezőtlen uniós vámtarifás környezetben zajlik. Az Európai Unió tavaly októberben differenciáltan, 35,3 százalékig terjedő szubvencióellenes pótvámokat vetett ki a kínai gyártmányú elektromos járművekre az akkor már hatályos tízszázalékos vámtarifákon felül. Ennek ellenére lendületesen nő az öreg kontinensre irányuló kínai autóexport. A vámtarifás terhek ellenére a BYD piaci részesedése is nő az EU-ban, de a „tágabb” Európában is, ráadásul nemrég lépett be a kontinensre a vállalat luxus divíziója, a Denza.
A BYD már több mint húsz európai országban van jelen, köztük Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és több skandináv államban. A BYD célja az, hogy 2030-ra Európa vezető elektromos járműmárkájává váljon.

A BYD nemrég vezette be a modelljeit a horvátországi piacra is az Auto Hrvatska és a Harmony New Energy Auto Service Zagreb cégekkel együttműködve.
A tavalyi évben a BYD 4,3 millió járművet értékesített világszerte, közel százmilliárd eurós bevételre tett szert. Az 1995-ben alapított vállalat az idei évre 5,5 millió autós értékesítési célt tűzött ki.