fejlesztés
Az AutoFlight Aviation Technology (AAT) az elektromos függőleges fel- és leszállású (eVTOL) technológia fejlesztésének nemzetközi piacvezető vállalata, amely a CATL-lel közösen a világ első integrált tengeri-légi alacsony magasságú eVTOL eszközöket kiszolgáló megoldását mutatta be. A CATL stratégiai partnerként és befektetőként vesz részt az együttműködésben: magas biztonságú akkumulátorokat és zöld energiarendszereket integrál mind az eVTOL-okba, mind a vízi vertiportokba. Ez a partnerség elősegíti egy valóban szén-dioxid-semleges légi ökoszisztéma fejlesztését.

A fenntartható közlekedésre történő globális átállásban a légi közlekedés kritikus fontosságú terület. A karbonsemleges és teljesen elektromos vízi vertiport az eddig kihasználatlan vízfelületek kiaknázásával egy rendkívül rugalmas, alacsony környezeti terheléssel járó városi légi közlekedési modellt vezet be, ahol a függőleges felszállás és landolás révén kifutópálya szükségtelenné válik. Ez lehetővé teszi a vízparti városok számára, hogy gyorsan kiépítsék a zöld légi közlekedéshez szükséges infrastruktúrát, valamint a folyókat, tavakat és part menti övezeteket tiszta, hatékony közlekedési csomópontokká alakítsák át. A CATL és az AAT pedig közös erővel gyorsítják fel a kibocsátásmentes légiközlekedés elterjedését, túllépve a hagyományos szárazföldi rendszereken, a szárazföldi, a tengeri és a légi közlekedési megoldások integrálásával.
Az új technológia mobil légi csomópontként és intelligens irányító központként szolgál a vízen. A vertiport integrálja az eVTOL leszállási platformokat, a fotovoltaikus energiatároló és töltőrendszereket, az intelligens diszpécser rendszert és a kommunikációs berendezéseket, lehetővé téve a gyors telepítést. A fejlesztés tágas fedélzete napelemekkel borított leszállópályaként szolgál, míg a kabin indulási váróteremként és műszaki helyiségként funkcionál. Ezek az elemek együttesen egy rugalmas megoldást alkotnak, amely támogatja az eVTOL-ek felszállását, leszállását és töltését, ugyanakkor lehetővé teszi az adatok megosztását és az intelligens koordinációt a légi járművel.
Az alacsony magasságú légi közlekedés folyamatos terjedése előtt az eVTOL-infrastruktúra korlátozott rendelkezésre állása továbbra is szűk keresztmetszetet jelent, mivel a szárazföldi vertiportok építése gyakran hosszú időt vesz igénybe. A vízi vertiport kompatibilis az AutoFlight több fontos eVTOL modelljével, ezáltal számos különböző helyzetben teszi lehetővé a gyors fel- és szállítást.
Az integrált szárazföldi-vízi-légi megoldás több szektor igényeit kielégíti, növelve a működési hatékonyságot:
Sikeres volt az első nyilvános repülési bemutató
November 22-én az integrált tengeri-légi megoldást először mutatták be nyilvánosan a kínai Dianshan-tónál. Egy 2 tonnás eVTOL repülőgép szállt fel a Zero-Carbon Water Vertiport repülőtérről, bemutatva a vízi vertiport és az eVTOL együttműködési képességeit.
Az AutoFlight több repülőgépből álló formációs repülési bemutatót is tartott, amelynek során három 2 tonnás eVTOL formációban repült, és sikeresen hajtott végre légi szállítási feladatokat, többek között ellátmány és mentőcsónakok ledobását. A bemutató teljes mértékben illusztrálta az eVTOL-ok alkalmazási lehetőségeit olyan területeken, mint a vészhelyzeti reagálás és az alacsony magasságú logisztika.