Citroën

Citroen: nagy akkumulátorral járni olyan, mint telepakolt hátizsákkal

2023.04.13.

Vincent Cobée, a Citroen vezére erősen kritizálta a jelenlegi villanyautós trendeket. Szavaival kénytelenek vagyunk egyetérteni.

Vincent Cobée az Auto Expressnek adott nem régiben egy meglehetősen nyílt interjút, amiben a modern autóipar kihívásairól beszélt, valamint arról, hogy mennyire könnyű irányt téveszteni ebben a katyvaszban. Gyakran hangoztatjuk, hogy nem kéttonnás városi terepjárókkal kell világot menteni, és úgy tűnik, hogy a Citroen vezére is hasonló véleményen van. Mi több, Cobée szerint a villanyautózás vethet véget az SUV láznak, ami jelenleg teljesen átvitte az autópiac feletti uralmat. Olyannyira, hogy néhány nagy múltú márka is kizárólag emelt szabadidőautókat tart kínálaton.

Ugyanakkor a villanyautók esetében kulcsfontosságú az alacsony légellenállás és a fejlett aerodinamika, amikkel szöges ellentétben áll egy hatalmas homlokfallal rendelkező városi terepjáró. A kisebb hatékonyságot pedig nem lehet kompenzálni hatalmas akkumulátorokkal, mert a tömegtöbblet egyszerűen nem fenntartható. „Durván megérezni egy akkumulátoros villanyautónál, ha rossz az aerodinamikája.” – nyilatkozta Cobée. „Akár 50 kilométeres hatótáv különbség is adódhat egy jó és egy rossz aeroval rendelkező villanyautónál. SUV és szedán összehasonlításban pedig 60/70/80 kilométer különbség is könnyedén összejöhet.”

A Citroen vezér ráadásul eléggé aggódik az autók egyre növekvő tömege miatt is: „A 70-es években 700 kiló volt egy autó. Ma az átlag autó 1300 kg. A nem is olyan távoli jövőben ez a szám 2000 kg lesz. Szóval háromszor annyi nyersanyagot használunk fel ugyanazért a szolgáltatásért, hogy „zöldnek” mondhassuk magunkat.” Cobée szerint sokkal fontosabb lenne a töltési technológián fejleszteni, mint az akkumulátorok méretét növelni. „Nagy akkumulátorral járni olyan, mint egy hatalmas, telepakolt túra hátizsákkal munkába járni mindennap. Ilyennel járunk munkába? Nem hiszem! Szóval miért utaznál az irodába egy tonna akkumulátorral?”

Mindez megmagyarázza a Citroen filozófiáját, hogy miért maradnak meg villanyautóikkal a maximum 50 kWh-s akkumulátorok környékén. „Ha a kéttonnás ’SUV dobozokhoz’ ragaszkodunk 2030-ig és ügyfél nélkül maradunk, akkor nagyot fogunk csattanni. Nem akarod utolsóként elhagyni a táncparkettet.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.02
Nissan Navara alapokon próbál szerencsét a hazánkban most terjeszkedő Dongfeng, noha bemutatkozásuk....
2024.03.02
Elsősorban az autóiparban hasznosítható termékek receptúráinak kifejlesztésébe kezdett a Mol, a 177....
2024.03.02
A mikroprocesszor prototípusa új rekordot állított fel. ..
2024.03.02
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője rajt-cél győzelmet....
2024.03.02
A két rendőrkapitányság közlekedésrendészeti munkatársai a levegőből is figyelték a közlekedőket....
2024.03.02
Február második felében letette a szakmunkásvizsgát az az autófényezőkből álló csoport, melynek....
2024.03.02
Intelligens, benzinkutakon működtethető szélvédőmosó rendszert fejlesztett ki a budapesti székhelyű....
2024.03.02
A német konszern a tavalyi jelentős növekedés után az idén értékesítési árbevételének....
2024.03.02
A sunderlandi üzem leáll a második generációs Nissan Leaf gyártásával, és megkezdi a felkészülést a....
2024.03.02
Az MKIF tájékoztatása szerint két alkalommal is megesett az elmúlt időszakban, hogy szembe mentek....