közlekedésbiztonság

A Continental elnyerte a gumiabroncs-technológiai díjat a C.A.R.E. abroncs-koncepcióval

2021.01.04.

Az European Rubber Journal (ERJ) által odaítélt ,,Journey to Automation” díj zsűrije a Continental-t nevezte ki a díj hat kategóriájának összesített győzteseként és a gumiabroncs-technológiai díj nyerteseként. Az Egyesült Királyság szakfolyóirata kitüntette a Conti C.A.R.E. gumiabroncs koncepcióját a jövőbeli elektromos mobilitási megoldások támogatásáért.

 

A Conti C.A.R.E. (Csatlakoztatott. Autonóm. Megbízható. Villamosítás.) egy olyan kerék/gumiabroncs koncepció, amely a flotta üzemeltetői számára a felhő-alapú csatlakoztathatósága miatt különösen hatékony eszközt kínál a mobilitás kezeléséhez. Jó példa erre az elektromos robotaxi flotta, amely kulcsszerepet játszik a jövő környezetet kevésbé szennyező mobilitásának számos koncepciójában.

A zsűri által méltatott Continental az innováció, az informatika és az ötletekben gazdag mérnöki munka ötvözésének köszönhette az eredményeit. A projektet azért is dicséretben részesítették, mert ,,proaktív megközelítést alkalmaz az OEM követelményeinek való megfelelés érdekében olyan technológiai eszközökkel, amelyek jelentős hatással bírnak az autóipar szélesebb körére” írta az ERJ.

 

 

A Conti C.A.R.E. gumiabroncsok felhőhöz csatlakoztatott érzékelői a gumiabroncs szerkezetébe vannak beépítve. Ezek az érzékelők generálják és folyamatosan értékelik a futófelület mélységére, az esetleges sérülésekre, az abroncs hőmérsékletére és a gumiabroncsban lévő nyomásra vonatkozó adatokat. A ContiSense néven ismert vezérlő rendszer késleltetett reakcióidő nélkül azonnal továbbítja az adatokat a felhőbe.

Ezeknek az adatoknak a felhasználásával a ContiConnect Live IT eszköz elősegíti a hatékony mobilitáskezelést a flottaüzemeltetők számára. Ugyanakkor az utasok kiélvezhetik a kényelmes utazás élményét, mivel a keréktárcsa segítségével a Continental SilentWheel koncepciója csökkenti a vezetés közben keletkező rezgések intenzitását.

A zsűri elismerően nyilatkozott a gumiabroncs nyomásának aktív beállításáról, amely a kerékbe épített centrifugális szivattyúk segítségével valósul meg. A jármű gyorsulásával, a kerékben fellépő centrifugális erők sűrített levegőt generálva hatnak a szivattyúkra. Ez a PressureProof technológia folyamatosan ideális tartományon belül tartja a gumiabroncs nyomását és elősegíti a szén-dioxid-kibocsátás fenntartható csökkenését. A felesleges sűrített levegőt egy integrált tartályban tárolja.

A PressureBoost technológia ezt a sűrített levegőt használja a gumiabroncs nyomásának korrekciójára különböző vezetési körülmények esetén. Ennek eredményeként az elektromos önvezető járművek nagyobb teher szállításakor megnövelhetik a gumiabroncsban lévő nyomást.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.19
A járatok törlése megterheli az ausztriai utazókat. Csak az elmúlt 6 napban 1129 késés és közel 100....
2024.07.18
Csehországban az idei első fél évben 774 310 személyautót gyártottak, ami éves szinten 4,9....
2024.07.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.07.18
Várhatóan izgalmasan alakul majd a hétvégi 39. Forma-1-es Magyar Nagydíj vasárnapi futama, melynek....
2024.07.18
A gyorshajtási bírságok is elkerülhetőek lesznek az új eszközzel. ..
2024.07.18
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma júniusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai....
2024.07.18
Látványosan frissült a Cupra Formentor és a Cupra Leon/Leon Sportstourer duó. A plug-in hibrid....
2024.07.18
Az őzek kezdődő párzása miatt óvatosságra, figyelmesebb közlekedésre hívja fel a figyelmet a....
2024.07.18
Ahogy február óta töretlenül, úgy júniusban is a kontinens élmezőnyébe tartozott a magyarországi....
2024.07.18
Megadta a módját a Goodwoodi Sebességfesztiválon való részvételének a Toyota. A márka....