Teszt

Csúcs Mercedesekkel csapattunk – maradhat 62 millió?

2018.08.31.

Dream Cars Roadshow címmel hirdetett nem mindennapi programot a Pappas Auto, ahogy tette ezt tavaly nyáron is. Idén augusztus közepén Szegeden vendégeskedett a turné, óriási érdeklődéssel kísérve.

Már a teszthét első napjának délelőttjén csúcsra jártak az autók, s velük párhuzamosan a regisztrációért felelős hölgyek is a Vásárhelyi Pál utcában. De minden flottul ment, és a tesztelő sofőrök és kísérőik is felelősen viselkedtek, azaz időre visszavitték az autót, amelyikért már mindig ott „topogott” a következő regisztrált.

A több mint fél tucat kocsiból, első körben a Mercedes GLC 43 AMG és az S 450 Coupe modellt próbálhattuk ki a bajai úti és röszkei úti körforgalom érintésével. Hegymenet itt nincs, de kigyorsításra alkalmas szakaszok igen, és a két körforgalom is alkalmas a stabilitás tesztelésére, ha a forgalom azt megengedi. Ha nem annyira engedi, akkor is esetleg szidják az autóstársak a tesztelő felmenőit, de erre ezúttal nem került sor.

Érdekesség – a fehér fényezésen túl –, hogy mindkét autóban ugyanaz a 3 literes V6-motor dolgozott, 367 lóerővel. A 100-as gyorsulás 4,9, illetve 5,4 másodperc volt, erre némi magyarázat, hogy a kupé a GLC-nél „súlyosabb egyéniség”, bár a laikus ránézésre a nagyobb darab autót érezné annak. Mindkét modell gyorsulása meggyőző, kanyarstabilitásban a laposabb kupé érződik erősebbnek, persze az elektronika mindkettőnél időben, de nem túl erőszakosan közbeavatkozik, ha túlságosan nyomná a vezető a gázpedált.

A GLC 19,4 millió forintról indul, a márka legnagyobb kupéjának belépőára 32,5 millió forint. Nem mellesleg ennél csak nagyobb motor van a kupéban – mi tehát a legkisebbel próbáltuk –, a tetőn pedig ott van a 6 literes, V12-es biturbó, 630 lóerős teljesítménnyel és elképesztő, 1000 Nm-es nyomatékkal.

Nem kétséges, hogy közel 15 évvel ezelőtt kategóriát teremtett a márka a CLS-sel, sokak szerint ez a valaha volt legszebb Mercedes-modell. A kocsi az új A-osztályon megismert vonalakat viszi tovább, nincs egyetlen rossz szöge sem, bárhonnan nézünk rá, dinamikus. Természetesen maradtak keret nélküli ablakok, ez mindig erős dizájnelem.

Az immár harmadik generációs CLS-ben dolgozó 3 literes motor különlegessége, hogy az elektromos rendszere 48 voltos, az integrált indítómotor és generátoregység jóvoltából elektromos rásegítést kap. Nem a plusz 22 lóerő a lényeg, amit elektromotorként biztosít az egység, hanem a 250 newtonméter nyomaték, ami az indulás pillanatában rendelkezésre áll.

A kocsi belseje is lenyűgöző, főleg a különleges Edition 1 változat a sportülésekkel. Limuzinhoz képest mélyen, sportosan ülünk, az ablakok keskenyek, hátul a fejtér talán szűkös, de a dizájn oltárán ennyit szabad áldozni. A CLS 4,8 másodperc alatt 100-on van, a számos változatban konfigurálható, nagy felbontású, digitális műszerfal pedig minden szükséges információt megmutat. Érdekes, hogy ezzel együtt nem csábít száguldásra a CLS 450, inkább egy kellemes utazóautó, amellyel stílusosan érkezhetünk meg bárhová.

A Mercedes megengedheti magának, hogy legyen egy olyan modellje, amire az autósok többsége talán rámondja, ez már sok. Ez lenne a G63 AMG, amiben Szegeden egy V8-as motor dolgozott 585 lóerős teljesítménnyel. A közel négy évtizedes legenda a máig alvázas felépítésű, három differenciálzárral. Ez a kocsi is megkapta az új multifunkciós kormányt és a digitális kijelzőt vagy igény szerinti kijelzőket. Kétféle műszerfallal készül ugyanis az autó. Középen a 12,3 colos digitális kijelző közös bennük, de a vezető előtti felületre kérhetők klasszikus órák vagy egy ugyanekkora képernyő is.

A közel háromtonnás szögletes doboz 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, szerintem az elnéptelenedett falvak vályogházakból álló utcasora egy speciális tolólappal egy menetben is bontható lenne az autóval. A brutális Mercedes gyorsulásánál csak a lassítása a drámaibb. A 100 literes benzintankra szükség is van, a tesztúton mindenki által alkalmazott padlógáz-satufék és vezetési stílus mellett könnyen fogyasztott 40 liter szuper plusz benzint száz kilométerenként a csúcsluxus-terepjáró. Külön benzinkút azért nem kell a birtoklásához, de 60 millió forint azért szükséges.

A G63 gyönyörű autó, nettó alapára 39,5 - a buttó 50,6 - milló forint, a designo éjfekete fényezése 1 millió 355 ezer forint, a Burmester térhatású hangrendszer 410 ezer, a kovácsolt keréktárcsák (4 darab) 772 ezer, a multikontúr üléscsomag 959 ezer, az AMG díszítőelemek pedig további 1 millió 103 forintba kerülnek. A csúcson drágán mérik a luxust, és ez még nem a teljes lista. A hivatalos ártájékoztató szereplő bruttó végösszeg 62,3 millió forint.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....