SEAT

A Cupra miatt nincs új SEAT villanyautó

2023.04.02.

Wayne Griffith, a SEAT vezérigazgatója úgy nyilatkozott az Autocarnak, hogy a SEAT és a Cupra márkák egész biztosan nem lehetnek egyszerre elektrifikálva.

Nem dobhat piacra a SEAT egy új elektromos autót, amíg a Cupra ennyire sikeresen értékesíti őket – mondta el interjújában Wayne Griffith, a SEAT vezérigazgatója, aki szerint egy SEAT villanyautó kannibalizálná házon belül a Cupra eladásait. E helyett, legalább is 2026-ig biztosan, inkább a belsőégésű motoros autókra és a mikromobilitásra koncentrál a SEAT. Hiába számít tehát a Cupra a SEAT sportos almárkájának, úgy tűnik, hogy csakhamar túlnőtt szülővállalatán, és most már a SEAT sorsa került megkérdőjelezhető helyzetbe.

Szinte tiszta lappal indult, frissítést hozott a kínálatba, és a sportossággal valamire tényleg nagyon ráéreztek a spanyolok, amikor létrehozták a Cupra márkát. Valóban kívánatos, akár egyedi Cupra modellekkel érkeztek a piacra, épp időben. Ráadásul két további teljesen elektromos modellel bővítenek a közel jövőben: 2024-ben érkezhet a Tavascan kompakt SUV, és 2025-ben az Urban Rebel kompakt ferdehátú koncepció sorozatgyártott változata.

Eközben kevés tér marad a SEAT érvényesülésére: folytatják már meglévő belsőégésű motoros autóik forgalmazását, illetve a SEAT Mó elektromos roller értékesítését. Hamarosan érkezhet tőlük egy négykerekű elektromos modell is, amit még a Minimo koncepcióval vetítettek elő, de a pandémia miatt komoly késésben van. Griffiths szerint egyelőre jól meglesz egymás mellett a két márka, amíg a kettő kínálata nem vegyül. A SEAT villanyosításának témája egyelőre nincs terítéken, arról majd később fognak dönteni.

2022-ben több mint 150 000 Cupra modellt értékesítettek, ami majdnem a duplája, mint a márka első négy évének eladása összesen. Ezzel a SEAT csoport 2019 óta először lett nyereséges, mintegy 179 millió eurós profittal. Ráadásul mintegy 10,5 milliárd dolláros forgalmat realizált a cég, ami 73 éves működésük során a második legnagyobb érték. Szóval érthető, hogy a spanyolok most több teret adnak a Cupra érvényesülésének. Céljaik között szerepel az évi 500 000-es eladás elérése, amivel 2030-ra bekerülnének a világ top 100 márkája közé. De vajon marad-e még kellő hely a SEAT számára is?

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
A tervek szerint 2026 januárjában Budapesten, illetve a Ljubljana melletti Trzin-ben megnyíló....
2025.12.07
A II. Kerületi Rendőrkapitányság illetékességi területén tíz helyszínen telepített traffiboxok 2025....
2025.12.07
A kínai Great Wall Motors (GWM) 2029-ben 300 ezer autó előállítását tervezi Európában és a....
2025.12.06
Öt világbajnoki címmel évtizedeken át rekorder volt és nemcsak a Forma 1-ben vált legendává Fangio....
2025.12.06
Donald Trump amerikai elnök szerdán a Fehér Házban bejelentette, hogy jelentősen enyhíteni kívánja....
2025.12.06
A Skoda fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat bejelentette, hogy a Mladá Boleslav-i gyárban....
2025.12.06
A Vision Meta Turismo ötvözi a szedánok és a SUV-ok előnyeit, és bemutatja a koreai márka következő....
2025.12.06
A kínai Dongfeng autógyártó bemutatta az eπ 007 szedán legújabb változatát, amely nemcsak hazai,....
2025.12.06
A négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte két....
2025.12.06
A vállalat megkezdi az Audi Q5 és Audi A6 modelljeihez továbbfejlesztett, 299 lóerős V6 TDI-k....