kínai autógyártás
Az új E5 Sportback bemutatójának helyszíne indokolt. Egyrészt az idén immár 21-szer rendezett sanghaji seregszemle egyre nagyobb tekintélynek örvend szerte a világon, miközben az európai kiállítások - mint például a Genfi Autószalon - csak veszítenek a kiállítókból és az érdeklődőkből. Másrészt a szuperelegáns modellt kifejezetten a kínai piacra, kínai ízlés szerint szabták, vagyis ha az öreg kontinens lakói is látni akarják, akkor Kínába kell utazniuk. Harmadrészt az új, nagybetűs AUDI nem tisztán Audi, hanem a német márka és a sanghaji SAIC együttműködésének, illetve közös cégének a gyümölcse, és Kínában fejlesztették.
A modell küllemének legjellegzetesebb momentuma valóban az, hogy a négy összemetsző gyűrű helyett csupa nagybetűs AUDI felirat képezi a logóját elől és hátul is. Méretei az A6 Avanthoz hasonlóak: hossza 4881 mm, szélessége és magassága pedig 1959, illetve 1478 mm.
A Singleframe hűtőrács helyett AUDI Light Frame diszíti ezernyi apró háromszög fényforrással. Elől és hátul is fekete hurokba ágyazták a fényforrásokat, a radarokat és egyéb érzékelőket. A kilincsek behúzhatók, alapfelszereltségben is kamerák vannak visszapillantó tükrök helyett. Kiemelkedő a kiemelkedő légterelő a terebélyes hátsón, hogy a kínai vásárlók kedvébe járjon.
A „kínai Audi”, azaz AUDI belseje nem kevésbé stílusos, szembetűnő a 27 colos ívelt „faltól-falig” kijelzősáv, amely egyesíti a digitális műszercsoportot, a multimédiás rendszert és az első utas képernyőjét. A multimédiás rendszer a Qualcomm Snapdragon 8295 chippen fut. Van vezeték nélküli okostelefontöltő, mesterséges intelligencián alapuló hangasszisztens, valamint – mondanunk sem kell - számos vezetéstámogató rendszer.
Az AUDI E5 Sportback az A6 e-tron és a Q6 e-tron alapját képező Premium Platform Electricre (PPE) konfigurációra épül, és egy vagy két villanymotorral is elérhető lesz, hátsó vagy összkerékhajtással. Verziótól függően a teljesítménye 295 és 776 lóerő között mozog. A csúcsváltozat 3,4 másodperc alatt képes nulláról 100 km/órára gyorsulni, és a 100 kWh-s akkumulátora „legfeljebb” hétszáz kilométeres távolság megtételére elég. A 800 voltos architektúrája ultragyors töltést tesz lehetővé, 370 kilométeres hatótávot tíz perc töltési idő után.