Volkswagen ID
Már akkor sejteni lehetett, hogy a Volkswagen visszatérhet a GTI modelljelöléshez az elektromos modelljei esetében is, amikor bemutatták a 2028-ra szánt ID.GTI koncepciójukat. Ahogy Thomas Schafer nyilatkozta az Autocarnak: „Egy GTI modell hagyományosan egy elsőkerékhajtású teljesítménymodellt jelent. A kérdés: hogyan tudjuk átpozícionálni?” Ezzel nem is lesz gondjuk a 2028-as Golf utóddal, sem a Polo pótlására szánt ID.2 elektromos autókkal, hiszen azok elsőkerekesek lesznek. Azonban az eddigi elektromos csúcsmodellek joggal kaptak GTX jelölést, hiszen a legtöbbjük összkerekes volt.
Egyedül az ID.3 GTX volt kivétel a maga egymotoros, hátsókerékhajtásával, ugyanakkor az ID.4 GTX, az ID.5 GTX, az ID.Buzz GTX és az ID.7 GTX is mind kétmotoros, kvázi összkerekes modell. Korábban csak az 1980-as években használták ezt a betűkombinációt a Scirocco kupé esetében. Mostanra azt is tudni, hogy az eddigi benzines csúcsmodelleket jelentő R típusjelölésből egyfajta villanyos, sportos almárkát kreál a Volkswagen 2030-ra, és a jelenlegi modellek megmaradnak GTX-nek a modellciklusuk végéig.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!