orosz autópiac

Drasztikus áremelést hajtottak végre a nagy márkák Oroszországban

2020.09.29.

A legnagyobb autókonszernek szeptember 1-én drasztikus áremelést hajtottak végre Oroszországban.  Modelltől függően az árak 16 ezer - 100 ezer rubellel nőttek. A legjelentősebb drágulás a BMW, a Renault és a Volkswagen márkájú autóknál következett be – írja az autonews.ru orosz autós szakportál. 

A vezető autógyártók jelentősen megemelték Oroszországban forgalmazott 2020-as modelljeik listaárát szeptember 1-től.

Szeptemberben a Volkswagen modellek ára átlagosan 30-100 ezer rubellel (kb. 120-400 ezer forinttal) drágul. Az új Polo ára például 29 ezer rubellel emelkedett (792 900 rubelről 821 900 rubelre). Az előző generációs Polo ára azonban egyszerre csaknem 100 ezer rubellel ugrott magasabbra, 699 500-ról 798 900 rubelre.

Ugyancsak 100 ezer rubellel lett nagyobb a Tiguan és Touareg SUV alapára. Ez utóbbi most már 3 799 000 rubelbe kerül.

A Renault-ok ára is emelkedett. Szeptembertől például az 1,6-literes 114 lóerős Arkana alapára 1 124 000 rubel lett. Augusztusban ezt a verziót még 120 ezer rubellel olcsóbban, 1 104 000 rubelért kínálták.

A Renault Duster SUV ára körülbelül 30 ezer rubellel nőtt. Most az 1,6 literes 114 lóerős, első kerék meghajtású Access ára 810 ezer rubelnél kezdődik. Korábban ezt a modellt 777 ezer rubeles áron kínálták.

A BMW is bejelentette az áremeléseket. A frissített árlisták szerint szinte az összes modell ára 40- 50 ezer rubellel nőtt. Például a BMW 3-as sorozat most 2 580 000 rubelbe kerül (+50 000 rubel), és a BMW 2-es szériájú Gran Coupe pedig 2 130 000 rubel(+40 000 rubel).

Oleg Mojszejev, az Orosz Autókereskedők Szövetségének (ROAD) képviselője az Autonews.ru-nak adott interjúban az áremelés egyik okaként a rubel árfolyamának bezuhanását jelölte meg, ami további negatív hatással lehet a piacra. megjegyezte a rubel esésének tendenciáját, ami további negatív hatással lehet az áremelkedésre.

Viszont Andrej Kamenszkij, az Avilon AG marketingigazgatója az Autonews.ru-nak elmondta: az első félévben az autók gyártási költsége átlagosan 3-7 százalékkal nőtt. Az áremelkedés okai között megemlítette az árfolyam-ingadozásokat, az inflációt, a modellfrissítést. Nem zárta ki, hogy késő ősszel a nagy autógyártók ismét korrigálják majd áraikat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.16
Körözött autót foglaltak le Bátaszéken – jelentette a Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság. ..
2024.04.16
Elszállították hétfőn az 1000-es sorozatú, 1061-es pályaszámú és az UV3 típusú, 3414 pályaszámú....
2024.04.16
A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni....
2024.04.16
Az időjárás-előrejelzésektől kezdve a forgalomtervezésen át a tőzsdéig az emberek mindig előre....
2024.04.16
Elődje sikerét megismételve nem egyszerűen maximális ötcsillagos teljesítményt nyújtott a vadonatúj....
2024.04.16
A BMW Group az év első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót értékesített. A....
2024.04.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – az Útinform reggeli jelentése. ..
2024.04.16
A Porsche sportautó-gyártó tavaly több nyereséget ért el. Ebből a dolgozók is profitálnak. A....
2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....