Mini Cooper

Egy legenda nyomdokain: a MINI John Cooper Works Monacóban

2020.09.02.

A prémium kisautók között a MINI John Cooper Works az extrém vezetési élmény megtestesítője, amelynek sportos génjei a klasszikus Mini legendás mesterhármasának helyszínén, a Monte Carlo Rali aranykorában gyökereznek.

Nürburgring, Le Mans, Indianapolis, Monte Carlo: mindegyik helyszín ikonikus a motorsport történetében és mindenki, aki valaha is győzelmet szerzett ezek egyikén, örökre beírta magát a legendák sorába. Azok pedig, akik nem csupán egy, de három diadalt is arattak az ikonikus helyszínek valamelyikén, egyenesen a Hírességek Csarnokába költöztek. A klasszikus Mini a Provence-i speciális tesztek során, Col de Turini kanyargós útjain és hajtűkanyarjaiban, valamint a Monaco utcáin keresztülvezető nagydíjakon hódította meg a motorsport-rajongók szívét: 1964-ben, 1965-ben és 1967-ben a brit apróság abszolút győzelmet szerzett a Monte Carlo Ralin.
 
A klasszikus megmérettetés azóta elválaszthatatlanul összeforrt a legendás márka és John Cooper nevével. A ’60-as évek meglepetés-nyertesének méltó utódja, a MINI John Cooper Works most visszatért a dicső helyszínre, hogy kilométerről kilométerre bizonyítsa vitathatatlan örökségét.
 
A 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros négyhengeres benzinmotor, a sport kipufogórendszer, a típus-specifikus futómű-technológia, a sport fékrendszer és a 17” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsák a prémium kisautó-szegmens abszolút etalonjává, az extrém vezetési élmény négykerekű megtestesítőjévé varázsolják a MINI John Cooper Works modellt, amely 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A kétajtós élsportoló 5,6 szekundum alatt ugrik fel 80 km/órás tempóról 120 km/órára, amely a nagyteljesítményű sportautók menetteljesítmény-territóriuma.
 
Paddy Hopkirk (1964), Timo Mäkinen (1965) és Rauno Aaltonen (1967) is hasonlóan vérpezsdítő körülmények közepette aratta kimagasló sikerét, jelentősen nagyobb és erősebb ellenfelek ellen. Hiszen ez volt az a korszak, amikor a Monte Carlo Ralin a legkülönbözőbb kategóriájú versenyautók szálltak szembe egymással, az eltérő saját tömegek, hengerűrtartalmak és teljesítmények jelentette hendikepeket pedig megfelelő mértékű kompenzációkkal ellensúlyozták. Ez tette lehetővé, hogy a klasszikus Mini agilitása, megbízhatósága és pilótái vakmerősége még más autógyártók erősebb indulóival szemben is sikerrel vegye fel a kesztyűt.
 
Aki a dél-franciaországi hegyeken keresztül, autóval érkezik Monacóba, az elmúlt évtizedek legendás ralipilótáinak nyomdokaiban halad. Mert hiába a nyári körülmények és a jó látási viszonyok, még a rendkívül erős fékrendszerrel, korszerű menetstabilizáló rendszerekkel és automata légkondicionáló berendezéssel felszerelt MINI John Cooper Works volánja mögött is közvetlenül érezhetők a hegyi útvonal azon kihívásai, amelyekkel szembenéztek a versenyzők. Több mint fél évszázaddal ezelőtt ilyen volt a legendás „Hosszú kések éjszakája” is: a sötétség és a Col de Turini szoroshoz vezető meredek emelkedő jeges útfelületei nagy adag bátorságot és rutint követeltek meg a pilótáktól.
 
A Francia Alpokból ereszkedve gyönyörű táj tárul az utazók elé, akik elsőként Monaco kikötőjét pillantják meg. A hegyi szerpentint keskeny utcák és vízparti korzók váltják fel, az utak pedig végig a vízparti sétánnyal párhuzamosan futnak. Az Avenue Agerbol és a Route de la Moyenne Corniche számos lehetőséget kínál a pihenésre, a fényképezésre és a panorámában való gyönyörködésre.
 
Monaco déli részén, a Port de Fontvieille kikötő és az AS Monaco stadionja között a MINI John Cooper Works a fantasztikus rózsákat termő Roseraie Princesse Grace parkot is érinti: a színes kert II. Albert monacói herceg édesanyjának, Grácia hercegnének állít emléket. Nem messze található innen a hercegi palota és Monte Carlo belvárosa. A jachtkikötő bejáratánál és a Monte Carlo kaszinó előtti parkolóban a MINI John Cooper Works büszkén, a klasszikus Mini önbizalmára emlékeztető magabiztossággal pózol az olasz sportautók, a német limuzinok és a brit luxusautók között. Az alapfelszereltségként kínált MINI John Cooper Works aerodinamikai csomag tételeivel és a látványos légterelő szárnnyal felszerelve a kétajtós élsportoló kétséget sem hagy afelől, hogy a minimális alapterületen kínált legnagyobb vezetési élmény hozzávalóit hordozza.
 
Hiszen Monte Carlo a legoptimálisabb helyszín arra, hogy a MINI John Cooper Works bebizonyítsa: a versenypályák hamisítatlan vezetési élménye a hétköznapi forgalomban is maradéktalanul átélhető. Végtére is, ez az a város, ahol a vezetés szerelmesei városnézés közben legendás nagydíjak helyszínén gurulhatnak. De természetesen csak az óramutató járásával ellentétes irányban, ahogy az a versenyhétvégéken is lenni szokott.
 
Vigyázz, kész, rajt, és már jön is a híres jobbra fordító Sainte-Dévote sarok, majd a kaszinóhoz vezető emelkedő. Az út két oldalát legendás versenyautók és híres pilóták bronz szobrai díszítik, a MINI John Cooper Works pedig még a Forma-1 nagyágyúit rendre megtréfáló hajtűkanyarhoz érkezve sem jön zavarba. Nem sokkal ezután következik a Fairmont Hotel alatti alagút, majd a medencét megkerülő Piscine sarok és végül a Rascasse étterem előtti híres ráfordító. A típus-specifikus műszerfallal és MINI John Cooper Works sportülésekkel felszerelt élsportoló a legendás útvonal minden megtett méterét felejthetetlen élménnyé varázsolja, a vezetés modernkori intenzitását tradicionális motorsport-örökségekkel fűszerezve – még a sebességhatárok betartása mellett is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....