járműtörténelem

Egyszer volt, hol nem volt - Volkswagen Country

2017.08.10.

Járműtörténelem rovatunkban az "egyszer volt, hol nem volt" akár visszatérő motívumnak is tekinthető, hiszen olyan járművek kerülnek itt bemutatásra, amik a maguk érájában igazi ikonnak számítottak. Korábban a Honda CR-V, most pedig a Volkswagen Country-ra emlékezünk

Talán a Volkswagen Country a legeklatásabb példa arra, hogy rövid pályafutása ellenére mennyire emblematikussá tudott válni. Az az igazság, hogy pont a minap jött velem szemben egy egész jó állapotban lévő példány, - nem titkoltan ez adta az insirációt ahhoz, hogy egy kicsit felelevenítsem a SUV-ok és crossoverek nagyon korai hajnalán készült autót. Nézzük...

1989-et írunk, amikor a Genfi Autószalonon, a Volkswagen standján megjelent az emelt hasmagassággal (csaknem 20 cm) és vadráccsal is megspékelt Golf Country. A termelés egy évvel ezután kezdődött az ausztriai Steyr-Daimler-Puch (ma Magna-Steyr) grazi üzemében.

A Country alapja a Golf GL Syncro volt és kizárólag ötajtós változatban készült. Az off roados tulajdonságok elérésének érdekében megváltoztatták az alváz és futómű elemeket. Aztán jöttek a kiegészítő és egyedi arculatot biztosító kütyük a kőfelverődés ellen védő lámparácsok, kiegészítő fényszórók, a „dögtolónak” is becézett vascsövek, a pótkeréktartó és az egyedi típusjelzések.

Az átalakítások a viszkókuplungos állandó összkerékhajtással, a majd’ 100 lóerős 1,8-as motor és a harcias kiegészítők komoly kis terepjáróvá tették a típust. Hamarosan megjelent az Allround verzió, amely egyszerűbb kivitelével, kizárólag „erdőzöld” színével és lemezfelnijeivel, valamint műbőr ülésekkel vált elérhetőbbé a gazdáknak, erdészeknek. Készült belőle erősen limitált darabszámban exkluzív kivitel is.

Country Chrome Edition

Ez esetben nagyobb krómozott lemezfelnik, krómozott vadrácsok és pótkeréktartó, elektromos tolótető, kizárólag éjfekete fényezés és vajbőr belső dukált. Ebből a változatból mindösszesen 500 darab gördült le a futószalagokról, míg az egyszerűbb kivitelből 7735 készült. A motorválasztékában még megtalálható volt egy 107 lóerős, 16 szelepes erőforrás is, ami javarészt a krómos kivitelűbe került. A gázolajos szekcióban egy 1.6 GTD aggregát dolgozott.

A Country "kellékek"

A Country nem volt hosszú életű a wolfsburgi palettán, mindössze másfél évig gyártották, de a modell ez alatt a rövid idő alatt is igen komoly rajongói táborra tett szert. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy mára igen komoly értéket képvisel a harminc év alatti autók piacán.

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.06.17
A világ autóiparának és autófejlesztésének egyik emblematikus alakja, Wolfgang Reizle nyilvánította....
2021.06.17
„Felvillanyozva” juthatnak el Budapesten, a foci-Eb hivatalos szurkolói zónájába azok a....
2021.06.17
Kénytelenek voltak betörni a tűző napon parkoló autó egyik ablakát - írja a police.hu   ..
2021.06.17
A szeptemberi IAA koncepciójáról még nem döntöttek végleg, de a látogatóknak valószínűleg FFP2-es....
2021.06.17
A pandémia szorítása után sokan indulnak útnak nyaralni autóval Európa különböző országaiba. A....
2021.06.17
Nagy szabású közös projektet indít a Japán Űrkutatási Ügynökség (Japan Aerospace Exploration Agency....
2021.06.17
Egy részlegesen kiépített, használaton kívüli vasúti átjárón teherautóval próbált meg áthajtani az....
2021.06.17
Akkora az érdeklődés a Lamborghini sportautói iránt, hogy az idei kapacitások gyakorlatilag majdnem....
2021.06.17
A Jaguar Land Rover az új Land Rover Defenderre épülő, hidrogénüzemű (hydrogen fuel cell electric....
2021.06.17
„Úgy közlekedj, mintha a számodra legfontosabbak lennének körülötted!” Az Autós Nagykoalíció....