aukció

Eladó az autós koronaékszerkollekció

2025.07.16.

A legendás gépek birtoklásánál is jobban vágyott arra, hogy létrehozzon egyet.

Egyetlen autótörténelmi darab is mindig több, mint befektetés, igazi kincs. Különösen kéttucatnyi.

Bernie Ecclestone legendás Ferrari kollekciója után McLaren gyűjteményt kínál Tom Hartley Jr.

A McLaren igazi álomcsapat, mely a Forma 1-ben és a közúton is eredményes és minden darabja garantáltan élményautózást nyújt, meg persze befektetésnek is jó. Ezek kollekcióját lehet most megvenni.

A Tom Hartley Jr. Ltd-t, a világ egyik legelismertebb és legexkluzívabb klasszikus és történelmi sportkocsik és versenyautók luxusmárkájának húsz különleges darabját kínálja. A McLaren kollekció értékesítésére a jelenlegi tulajdonos, Mansour Ojjeh választotta ki a Hartley csapatot.

Miután idén korábban eladta Bernie Ecclestone 69 történelmi Grand Prix és Formula–1-es autóját, Tom Hartley Jr.-t most egy másik egyedi gyűjtemény eladására választották ki, amelyet egy másik F1-es ikon állított össze.

2021-ben bekövetkezett halála előtt Mansour a motorsport világának kulcsfigurája volt, akit leginkább a McLaren F1 egyik legsikeresebb csapatává alakításában betöltött szerepéért ünnepeltek. Irányítása alatt a csapat hét konstruktőri és tíz egyéni bajnokságot szerzett, miközben a versenypályán túl is terjeszkedett.

Mansour kulcsszerepet játszott a McLaren Automotive és a McLaren Applied Technologies részleg elindításában, hozzájárulva a márka innovációs és mérnöki kiválóságban betöltött vezető szerepének megerősítéséhez. Amikor a McLaren Automotive komolyan elkezdte gyártani a közúti autókat, Mansour a McLaren közúti autógyűjteményének felépítésére koncentrált.

A legendás McLaren F1 a koronaékszer és nem kevésbé patinás nevei: az utolsóként gyártott modell a nagyra becsült és ritka desszertborról elnevezett egyedi, Yquem színben készült. A jármű jelentőségének kifejezésére a McLaren később átnevezte a színt Mansour Orange-ra, az egyedi árnyalatot csak ezeken az autóko használta.

Mansour minden modellhez kérte a végleges alvázszámot, hogy autói tartalmazzák a gyártási ciklus során elvégzett összes technikai frissítést. Az eredmény páratlan, többségében szinte vadonaúj. Az F1 (amely mindössze 1810 km-t futott) és a P1 GTR (amelyet alkalmanként használnak a McLaren pályanapjain) kivételével minden autó használatlan, gyárilag leszállított állapotú és a McLaren közvetlen utasításai szerint karbantartott, vagyis olyan szolgáltatásban részesült, amelyet egyetlen más gyűjtő sem kapott meg soha.

A gyűjtemény számos ikonikus McLaren modellt tartalmaz, köztük a Speedtail, P1, Senna, Elva és Sabre modelleket – utóbbi az utolsó a mindössze 16 darabból készült példány közül –, valamint különleges és limitált Longtail és Le Mans kiadásokat.

Árakat nem publikáltak, a szakértői becslések 70 millió dollárról (közel 24 milliárd Ft) szólnak, ennyiről indul a licit a kollekcióra, bár külön darabokra is lehet jelentkezni, de a tulajdonosok abban reménykednek, hogy együtt maradnak a McLarenek.

 

Kathy Ojjeh (Mansour Ojjeh özvegye: A McLaren nagyon sokat jelentett Mansournak, mert több volt, mint üzlet, tiszta szenvedély, és ebben a szellemben válogatta össze ezt az egyedülálló McLaren közúti autókból álló gyűjteményt. Az Utolsó legendák autógyűjtemény családunk kincse és azokra az időkre emlékeztet, amikor Mansour saját specifikációi szerint tervezett autókat. Szokatlan tehetsége volt a részletekhez, ami lenyűgöző, mert ugyanaz a szenvedély vezérelte mindig a McLarennél.

Nem könnyű megválni ettől a nagyon személyes gyűjteménytől, de itt az ideje, hogy új gazdájához kerüljön, aki valóban érti, érzi és úgy fogja nagyra értékelni birtoklását és gondozását, ahogyan Mansour tette.

Tom Hartley Jr.: Megtisztelő, hogy az Ojjeh család rám bízta hihetetlen gyűjteményük eladását. Többször is volt szerencsém találkozni Mansourral, akire jellemző volt a részletekre való odafigyelése, valamint az élet finomabb dolgai iránti megbecsülése, mindez egyértelműen tükröződik a ma is fennmaradt gyűjteményben.

Ennnek a kollekciónak az eladásra kínálása önmagában is rendkívüli lenne, de az a tény, hogy a McLaren Automotive egyik alapítójának otthonából származik, aki oly fontos szerepet játszott a McLaren Formula–1-es sikereiben, valóban megismételhetetlenné teszi.

Mansour Ojjeh McLaren-gyűjteményének eladásával megbízni olyan, mintha Enzo Ferrari Ferrarijait vagy Ferdinand Porsche Porschéit kezelnénk.

A McLaren Automotive egyik alapító személyiségéről beszélünk, aki Ron Dennisszel együtt segített a McLarent a Formula–1 történetének egyik legelismertebb és legsikeresebb csapatává építeni.

A gyűjtemény fénypontja természetesen az F1. Széles körben a valaha épített legnagyszerűbb közúti autóként tartják számon, és ez a konkrét példány a legutolsó legyártott példány. Alig több mint 1800 km-t futott új korától, és közvetlenül Mansour Ojjeh-től származik, aki Bruce McLarennel és Ron Dennisszel együtt meghatározó szerepet játszott a márka történetében. Nem kétséges, hogy ez a modell világrekordárat fog elérni.

Sok más figyelemre méltó autó is található a gyűjteményben, mindegyik teljesen egyedi, és a modelljének valaha épített utolsó példánya. Az egyik különösen megrendítő példa az Elva, amelyet Mansour halála után szállítottak le. A tisztelet rendkívüli gesztusaként a McLaren a gyártó jelvényeit elöl és hátul a Mansour saját emblémájára cserélte.

Ez a valaha összeállított legjelentősebb McLaren közúti autógyűjtemény, és őszintén remélem, hogy egyetlen vevő szerzi meg, ahogyan az Ecclestone Grand Prix kollekciót is, amelyet idén korábban eladtunk.

Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója: Mansour a McLaren egyik alapító atyja volt. Rendkívül szenvedélyes versenyző és autórajongó, és a McLarennek sincs nagyobb rajongója. A gyűjteménye nagyon különleges, nem tudok semmi másról, ami ehhez fogható lenne.”

Mansour Ojjeh

A neves szaúdi üzletember, Akram Ojjeh gyermekeként Párizsban született Mansour Kaliforniában szerzett üzleti mesterdiplomát. Később apja utódjaként a Techniques d’Avant Garde (TAG) vezérigazgatója lett, a luxemburgi székhelyű holdingtársasá befektetései kiterjednek repülésre, motorsportra és luxuscikkekre.

Ojjeh Formula–1-es útja 1979-ben kezdődött, amikor a TAG szponzorálta a Williams csapatot. 1984-ban részesedést szerzett a McLarenben, ezzel gyarapította örökségét.

A TAG finanszírozta a TAG-Porsche turbómotorok fejlesztését, amelyekkel a McLaren két konstruktőri és három egyéni bajnokságot nyert – ez a partnerség a sportág egyik legtartósabb szövetségének kezdetét jelentette.

A következő négy évtizedben Mansour Ojjeh főszerepet játszott a McLaren sikerében. Irányítása alatt a csapat hét konstruktőri és tíz egyéni bajnokságot szerzett, miközben a versenyeken túl is terjeszkedett. Kulcsszerepet játszott a McLaren Automotive és a McLaren Applied Technologies részleg elindításában, hozzájárulva a márka innovációs és mérnöki kiválóságban betöltött vezető szerepének megerősítéséhez.

Hatalmas sikerei ellenére Mansourt nemcsak üzleti érzékéért, hanem alázatosságáért, melegségéért és nagylelkűségéért is tisztelték. Amikor 2021 júniusában elhunyt, a világ minden tájáról özönlöttek a tisztelgések – nemcsak a motorsport közösségéből, hanem az iparágak és az életek minden szegletéből, amelyekhez hozzáért.

Mansour autók iránti szenvedélye a húszas éveiben kezdősött, Észak-Amerikában élve olyan ünnepelt ikonok tulajdonosa volt, mint a Lamborghini Countach és a Rolls-Royce Corniche. Ez a korai lelkesedés világszínvonalú Ferrari-gyűjteménnyé nőtte ki magát, amely olyan figyelemre méltó példányokat is tartalmazott, mint a 250 California Spyder és a 288 GTO.

De a legendás gépek birtoklásánál jobban Mansour arra vágyott, hogy létrehozzon egyet. Ez az álom a Williams szponzoraként töltött ideje alatt kezdett formálódni, bár Frank Williams csapatfőnök nem osztotta közúti autóprojekttel kapcsolatos elképzeléseit.

Aztán egy repülőjárat késésekor felgyorsította a megvalósítást: az 1988-as Olasz Nagydíjon, Ron Dennis és Gordon Murray társaságában, a trió megállapodott abban, hogy megépítik a világ valaha látott legnagyszerűbb közúti autóját.

Mint minden törekvésében, Mansour sem volt hajlandó spórolni. Az eredmény a legendás McLaren F1 lett, egy olyan autó, amelyet sokan a mai napig a valaha épített legjobbnak tartanak – mind technológiai, mind filozófiai szempontból.

Ez több mint egy gyűjtemény. Ez egy megvalósult vízió. Tisztelgés egy olyan ember előtt, akinek öröksége formálta a McLaren múltját, jelenét és jövőjét. Az innováció, a perfekcionizmus és a kiválóság iránti rendíthetetlen szenvedély révén Mansour Ojjeh valami időtlen dolgot épített – akárcsak a nevét viselő autókat.

Tom Hartley Jr.

Cége a piac legfelső szegmensében működik, repüléstechnikai, luxuscikk- és motorsport-befektetéseivel komoly befolyást szerzett a versenyzés világára, csak a legjobb autókat szállítja, és páratlan ügyfélszolgálatot nyújt. Tom Hartley Jr. több mint 25 éves személyes tapasztalattal a piac legfelső szegmensében, irigylésre méltó ügyfélhűséget és világhírnevet épített ki kivételes tudásának, pártatlan tanácsadásának és a minőség iránti elkötelezettségének köszönhetően üzleti tevékenysége minden területén. A Leicestershire-ben, az Egyesült Királyságban található magánbemutatóteremből működő Hartley valóban globális lefedettséggel rendelkezik, és a jelentős magánszerződéses értékesítések legaktívabb szereplője.

A szállított autók minőségének és kiemelkedő globális elérhetőségének megerősítése érdekében Tom Hartley Jr. 2018-ban elnyerte a Queen’s Award for International Trade díjat. Az egyik legáhítottabb és legrangosabb díj, amely egy brit székhelyű vállalkozás számára elérhető, a díj elismeri a vállalat kemény munkáját a globális jelenlét kiépítésében, amelynek tengerentúli piacai az USA-tól Új-Zélandig terjednek. 2024-ben a vállalkozás több mint 400 millió dollár értékben értékesített gyűjthető autókat, és idén korábban a cég eladta Bernie Ecclestone 69 történelmi Grand Prix és Forma-1-es autóból álló gyűjteményét – a világ legértékesebb és legfontosabb ilyen jellegű gyűjteményét – a hírek szerint 500 millió fontért.

Fotók: Tom Hartley Ltd, McLaren, LSB

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....