zöldautó
A kétszemélyes járművet egy 15kW teljesítményű, saját fejlesztésű állandó mágneses szinkron motor hajtja, amelynek végsebessége 80 km/óra. Az autó súlya 340 kilogramm, s alacsony sebességtartományban kiválóan gyorsul. Helyszükséglete kicsi, de kényelmes két személy számára és a csomagtér is elegendő egy bevásárláshoz. Kényelmesen rugózott, könnyen kormányozható jármű, ami rövidtávon jól használható a mindennapokban.
Fotó: MTI - Krizsán Csaba
Az autó jelenleg 3kWh-s akkumulátorral rendelkezik, ennek hatótávolsága 50-80 kilométer. Nagyobb kapacitású akkumulátorral egy feltöltéssel 180-250 kilométer megtételére is alkalmas.
Az autót a Széchenyi István Egyetemen működő Járműipari Kutató Központ fejlesztette az itt dolgozó kutatók, egyetemi oktatók és hallgatók részvételével. A kivitelezés egy része az egyetemen történt, míg bizonyos munkákat az egyetemmel kapcsolatban álló vállalkozók bevonásával végezték.
A tesztelésre az egyetem saját fejlesztésű próbapadján és a járműben került sor. Minden villamos hajtás elemből 2 példány készült, így amíg az egyiket motorfékpadon tesztelték, a másikat be tudták szerelni a járműbe.
Fotó: MTI - Krizsán Csaba
A jármű forgalomképes, forgalomba helyezése folyamatban van.
A Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutató Központja ma záruló „Workshop on Design, Simulation, Optimization and Control of Green Vehicles and Transportation” elnevezésű szakmai rendezvényén hazai és külföldi szakemberek tárgyalnak a hibrid és elektromos autók fejlesztésével és a városi közlekedés szervezésével kapcsolatos kutatásokról.