elektromos autó

Elektromos járműveket menet közben feltöltő út

2013.08.08.

Elektromos járműveket menet közben, vezeték nélkül feltöltő utat adtak át a forgalomnak Dél-Koreában, az egyelőre 12 kilométer hosszú út fejlesztői szerint a maga nemében páratlan a világon.

Az új technológiával a megfelelő töltőberendezéssel felszerelt járműveknek nem kell megállniuk, hogy feltöltsék akkumulátorukat, és lehetővé válik az is, hogy a jelenleginél kisebb akkumulátorokat építsenek be az elektromos járművekbe.


A kelet-ázsiai országban eddig két autóbuszt láttak el ezzel a technológiával, és 2015-ig 10 továbbit szerelnek fel vele.
   

A buszok a Dél-Korea déli részén fekvő Gumi városának vasútállomásától a város egyik körzetéig közlekednek. A járművek aljához erősített berendezések egy mágneses rezonancián alapuló technológia (SMFR) alkalmazásával kapják az elektromos áramot az útban lefektetett kábelekből. Ezek a kábelek elektromágneses mezőket generálnak,  amelyeket a berendezésben lévő tekercs felvesz és árammá alakít. A vevőberendezés az út felszíne fölött 17 centiméterre lehet, 20 kHZ és 100 kW (136 lóerő) elektromos áramot kap - közölték a kutatók.
   

Tong-Ho Csó, a dél-koreai tudományos és technológiai intézet (KAIST) által kifejlesztett projekt vezetője szerint ez fordulópontot jelent online elektromos jármű (OLEV) programjuk számára, amely így szélesebb körben elfogadottá válhat a tömegközlekedésben.
    

A BBC hírportálja által idézett másik közlekedési szakember azonban arra figyelmeztet, hogy a speciális berendezés költségei miatt ez a technológia kevésbé praktikus, mint más elektromos közlekedési lehetőségek, például a vezeték nélküli akkumulátorfeltöltés egy adott helyen vagy elektromos felsővezeték használata.
    

Paul Nieuwenhuis, a Cardiffi Egyetem gépkocsiipari központjának munkatársa arra hívta fel a figyelmet, hogy a technológiában rengeteg lehetőség rejlik a közösségi közlekedés terén, de a személygépkocsik számára az összes út felszerelése a technológiával megfizethetetlen.
   

Bár a dél-koreai az első olyan működő rendszer, amelyben a járműveket menet közben, vezeték nélkül töltik, más elektromos buszfeltöltő rendszerek léteznek már a világon. Az olaszországi Torinóban és a hollandiai Utrechtben szintén felszereltek vezeték nélküli töltőberendezéseket néhány buszmegállóban, amelyek lehetővé teszik a járművek felöltését egy-egy rövid megállással. Az amerikai Utah-i Állami Egyetemen tesztelik egy hasonló busz prototípusát, amely szintén az útból nyeri az "üzemanyagot", de csak megállókban.

MTI
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő....
2025.12.12
Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive....
2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....