elektormobilitás

Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus

2018.04.19.

Ma még nem létezik alsó-középkategóriás villanyautó a prémium szegmensben. Ezen változtathat hamarosan a Lexus CT utódmodellje

Egyre szélesebb körben elérhetők a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik, ám a realitás az, hogy az akkumulátoros villanyautók (a több száz kilométeres hatótávolsággal bíró, hidrogén üzemanyagcelláról táplált e-modellekkel szemben) ma még a városi, elővárosi közlekedésben használhatók leginkább. Itt minden előnyük érvényesül, a helyi légszennyezés teljes hiányától az egyszerű és zökkenőmentes elindulás lehetőségéig, ugyanakkor legfőbb hátrányuk, az elmúlt évek tagadhatatlanul jelentős fejlődése ellenére erősen korlátozott, 200-250 kilométeres hatótávolság az egy huzamban megtett minimális távolság miatt probléma nélkül kiküszöbölhető.

Nem véletlenül került pont a Lexus legkisebb modellje, a fényűző minőséget praktikus városi méretekkel ötvöző CT a villamosításra vonatkozó híresztelések középpontjába. A brit Auto Express tudni véli ugyanis, hogy 2020-tól a már megszokott hibrid variáns mellett tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz a következő generációs CT modell.

Ezzel a prémium piacon elsőként vethetné meg a lábát a Lexus azon a terepen, amelyet a tömegmárkák egyre nagyobb számban népesítenek be. A Volkswagen Golftól a Hyundai Ioniq-ig több C-szegmensbeli modell is elérhető elektromos kivitelben, akár kizárólagosan, mint az Opel e-Ampera, akár más módozatokkal karöltve, mint az említett Golf vagy a Ford Focus Electric. Ugyanakkor a szubkompakt BMW i3 (4,01 m), illetve a középkategóriás Jaguar I-Pace (4,68 m) vagy Tesla Model 3 (4,69 m) között jelenleg tekintélyes űr tátong a luxus-villanyautók kínálatában.

Miközben Észak-Amerikában várhatóan befejezte pályafutását a CT, teljesen átengedve a terepet az UX crossovernek, Európában továbbra is lát fantáziát a tradicionális ferdehátúak kategóriájában a Lexus. „A CT vásárlóinak közel 75 százaléka más márkáktól érkezik hozzánk, a célközönség pedig teljesen eltér attól, akik az UX-et választanák” – idézi Pascal Ruch európai Lexus-főnököt a brit szaklap.

Az új generációs CT a Toyota-csoport TNGA padlólemezének elsőkerék-hajtású módozatára (GA-C platform) épül, legfőbb vonalaiban megegyezik majd a most bemutatott Toyota Auris modellel, beleértve annak 177 lóerős hibrid hajtásláncát is. Ugyanakkor amennyiben a CT tisztán elektromos hajtásláncot kap, az megnyithatja az utat a padlólemezt hasznosító többi modell előtt is, így hamarosan beköszönthet az elektromos városi és családi Toyota járművek kora.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....