autógyártás

Elképesztően sikeres évet zárt idehaza a Toyota

2019.01.03.

A Toyota 20,2%-al növelte értékesítéseit a 16,7%-al bővülő magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon. Ezzel a márka 0,2 százalékpontos növekedést elérve 7,3%-ra növelte piaci részesedését egy olyan évben, amikor csak egyetlen új modellt (Aygo) mutatott be. Idén azonban valódi modellinvázió várható a márkától, ami alaposan átrendezheti a hazai piaci viszonyokat is.

A városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátásmentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos autók legszélesebb portfólióját kínáló Toyota hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autómárkája, amelynek neve egybeforrott  a zöld autózással. A japán autógyártó az elmúlt években éppen környezetbarát hibrid elektromos modelljei népszerűségének köszönhetően Magyarországon is látványos sikereket könyvelhetett el, és szépen lépdelt előre a márkák rangsorában. 2018-ban 11643 új Toyota talált gazdára hazánkban, amivela márka a hatodik legnépszerűbbnek bizonyult, mindössze 199 darabbal lemaradva az ötödik, és 693 darabbal a harmadik helyről. Miután az éves re-export adatok még nem elérhetőek, és szemben több előtte végző versenytársával a Toyotára nem jellemző az autók regisztrációja majd forgalomból kivonása és külföldi újraértékesítése, könnyen lehet, hogy a márka a valós hazai értékesítések tekintetében még előkelőbb helyen végez. A legnépszerűbb Toyota 2018-ban Magyarországon a Yaris volt 2693 darabbal, amit az Auris (1973 db), a C-HR (1953 db), a RAV4 (1308 db), a Corolla (1206 db) és a Hilux (1079 db) követett.

Ami ugyanakkor különösen izgalmassá teszi a helyzetet, az az, hogy míg a hazai újautóeladások még mindig mintegy 63,3%-át teszik ki a flottaértékesítések (vállalatok számára történő eladások és közbeszerzések), addig a Toyota eladásai tekintetében ez az arány csupán 47,7%. Márpedig a magánvásárlók részére történő értékesítés nem csupán nagyobb profitot jelent, de ez lesz a következő évek piaci növekedésének motorja, a japán márka tehát nagyon jó kiindulási helyzetben vana további piaci előretöréshez. Ha mindehhez hozzávesszük azt is, hogy 2018-ban az Aygo volt az egyetlen új modell a márka kínálatában, 2019-ben pedig legfontosabb modelljei közül három érkezik vadonatúj generációval, akkor vélhetően nem tévedünk nagyot, ha azt gondoljuk, hogy 2019 Magyarországon is a Toyota éve lesz.

Jön a világ legnépszerűbb autójának legújabb generációja

A legnagyobb várakozás mind a magán, mind a flottavásárlók részéről kétségkívül a hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Toyota Corolla legújabb generációját övezi, amely egyszerre váltja le a jelenlegi Corollát és Aurist. A vadonatúj Corolla ugyanis ötajtós, kombi és szedán változatban egyaránt elérhető lesz, ráadásul az első autó lesz a világon, amely két különböző teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos hajtást kínál majd, választ adva a nagyobb teljesítményű dízelekhez szokott, ám környezetbarát alternatívát kereső vállalati felhasználók igényeire is. Az új Corolla érkezése karosszériaváltozattól függően április-májusban várható, és onnantól kétségkívül csúcsra járatja majd a márka értékesítéseit, sokan egyenesen azt várják, hogy átveszi a legnépszerűbb európai Toyota címet is az addig ezt birtokló Yaristól, és nem utolsó sorban átrendezheti az alsó középkategóriás autók hazai rangsorát is.

A világ legnépszerűbb SUV-ja is vadonatúj generációval jelentkezik

Legalább ilyen horderejű újdonság a legújabb generációs RAV4 érkezése is: a kívül belül teljesen megújuló vadonatúj modell visszatér a gyökerekhez, és rendkívül meggyőző terepképességeket kínál majd, miközben szintén elérhető lesz hozzá a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtása. A SUV kategóriát megteremtő, és azóta a világ legnépszerűbb SUV-jának bizonyuló RAV4 új generációja minden bizonnyal nem csupán megőrzi, de végképp bebiztosítja majd a modell első helyét a hazai D SUV szegmensben.

Újra kapható lesz Magyarországon a világ legnépszerűbb limuzinja

Környezetbarát hibrid elektromos hajtással tér vissza 14 év után Európába és így Magyarországra a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja, a Toyota Camry is. A vadonatúj Camry érkezése nem véletlenül tartja lázban a bejelentés óta a hazai vásárlókat, különös tekintettel a vállalati flottavásárlókra. Az Avensisnél lényegesen nagyobb és elegánsabb modell (nem véletlen, hogy az Avensis kombi utódjának a Toyota az Auris Touring Sportsnál jóval nagyobb vadonatúj Corolla Touring Sports modellt szánja) a környezettudatos vállalati középvezetők ideális választása lehet (a felsővezetők vélhetően inkább a Toyota prémium márkájának vadonatúj luxuslimuzinja, az ES, vagy a zászlóshajó LS mellett teszik majd le a voksukat). A Camry érkezésével így a Toyota várhatóan ismét markáns jelenlétet tudhat majd magának a felső-középkategóriás szegmensben.

Visszatér a sportautólegenda

Vélhetően nem ez az exkluzív modell lesz az, amely csúcsra pörgeti majd az értékesítési darabszámokat, ám az autórajongók szívét kétségkívül megdobogtatja a legendás Toyota Supra 17 év utáni visszatérése, amely nyári érkezésekor minden bizonnyal drasztikusan megnöveli majd a Toyota szalonokba ellátogatók számát.

„Legendás sportmodellünk, a Supra visszatérése mellett legfontosabb modelljeink közül három, a Corolla, a RAV4 és a Camry jelentezik idén vadonatúj generációval – olyan modellinvázió ez, amire a vállalat történetében nem sűrűn van példa.Mindezzel ráadásul tovább erősítjük a mára egyértelműen a Toyota versenyelőnyévé vált környezetbarát hibrid elektromos stratégiát, piacvezető hibrid kínálatunk az eddigi 8 modellről 10 modellre bővül, és a mára értékesítéseink közel felét kitevő hibridek aránya várhatóan még tovább nő majd eladásainkban.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A márkák hazai rangsorában 2018-ban a hatodik helyen záró Toyota 7,3%-os piaci részesedést szerzett, a harmadik hely megszerzéséhez pedig elég volt 7,75%-os piaci részesedés, ami azt jelenti, hogy mindössze 0,45 százalékpont választ el bennünket a dobogós helyezéstől. Idén egyetlen új modell, a viszonylag kisméretű szegmensben szereplő Aygo bemutatásával 0,2 százalékponttal tudtuk növelni piaci részesedésünket, így minden esélyünk meg van arra, hogy az idei modellinvázió révén a Toyota egyike legyen Magyarország legkelendőbb autómárkáinak.” – mutat rá a szakember.

Egy biztos: hosszú évek óta a Toyota az egyetlen olyan autómárka, amely a Corolla, a RAV4 és a Camry révén világ 10 legnépszerűbb autójából hármat is a magáénak tudhat. Ez a három modell érkezik idén vadonatúj generációval amely nemcsak világszinten biztosíthatja be még inkább a Toyota elsőségét, de a hazai piacon is olyan helyezést hozhat a márka számára, amire korábban még nem volt példa.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.06
A hétfőn hatályba lépett kőolajszankciók után két nappal a kormány - a Mol javaslatára - az....
2022.12.06
A bajor prémiummárka technológiai irodái a teljes nyilvánosság számára elérhetővé teszik a....
2022.12.06
Made in Hungary modellek, amiket soha nem gyártottak sorozatban.   ..
2022.12.06
Az Ökumenikus Segélyszervezet országos intézményhálózatának úgynevezett „Családok Átmeneti....
2022.12.06
Az olasz rendőrség vizsgálja az adatszemüveg használatát a forgalom megfigyelésére. A közlekedési....
2022.12.06
Romániában csaknem 7 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az idei első tizenegy....
2022.12.06
Autóipari mérnökirodát nyit Szegeden a Thyssenkrupp Automotive üzletága, és ezzel a város a....
2022.12.06
100 méternyi fényfüzér, 50 tekercs szigetelőszalag és 10 órányi munkát jelentő díszítés: ezek....
2022.12.06
Öt új Solaris-Skoda Trollino 18 típusú trolibusz állt forgalomba Budapesten, a korszerű és....
2022.12.06
Gyalogátkelőhelyen gázolt a soproni sofőr – írta a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság. ..