BYD

Élő valóság már a BYD&DJA autóba integrált drónrendszere

2025.03.12.

Tetőbe integált drónnal rukkolt elő a BYD és a DJA, a rendszer valamennyi BYD-hoz rendelhető lesz, hogy – mint hirdetik – kellemesebbé tegyék az utazás élményét.

A BYD már féltucatnyi almárkája és modellje számára kért engedélyt a drónrendszer belépítésére, s köztük van a hazánkban ismertebb BYD Tang és a BYD Sealion is.

 

A néhány hónapja beharangozott, és most részletesen bemutatott rendszer magva a tetőn lévő lapos, négyszögletes „hangárocska”, amely magát a repülőszerkezetet rejti, és kb. 21 centire emelkedik ki a tetőből. Három érzékelője van, a drón a két kis ajtó megnyitása után emelkedik a magasba. Ehhez nem kell megállni: ha az autó sebessége nem haladja meg az óránkénti 25 kilométert, felszállhat és leszállhat magától. Legfeljebb 54 km/óra sebvességgel tudja követni az autót és két kilométeres távolságból visszatér önállóan a kis hangárába, és magától rácsatlakozik a töltőre. Fél óra alatt húszról nyolcvan százalékra tölti fel magát, majd jöhet az újabb kör.

 

A drón repülése, fel- és leszállása természetesen az autó szalonjába integrált egységről vezérelhető. A rendszer lelkét adó szoftver erősen támaszkodik a mesterséges intelligenciára. Vezetés közben a drón nagy felbontású felvételt készít az autó útjáról és a tájról, s az AI segítségével lehet színesíteni és zenésíteni a megörökített utat, hogy élménydúsabbá tegyük a felvételt. Előbb-utóbb a BYD & DJI drónállomása minden BYD márka számára elérhető lesz, a plusz szolgáltatásért 16 000 jüant, vagyis körülbelül 750 ezer forintot kell majd fizetni.

Az első autó, amelybe ezt a rendszert beépítik, a BYD luxusterepjárókat gyártó leányvállalatának, a Fang Cseng Baónak az 5,2 méter hosszú 740 lóerős Bao 8 elektromos luxusterepjárója, amely induló ára drónostul 395 800 jüan, vagyis kb. 19 millió forint. (A vállalat exportra készült járművei Denzo márkanéven futnak) A másik, ugyancsak drónrendszerrel már rendelhető modell a Yangwang U8 terepjáró, amely ára Kínában átszámítva 52 millió forintnál kezdődik. A négy e-motorral felszerelt, 5,3 méter hosszú, közel két méter magas monstrum 1180 lóerős, forgatónyomatéka pedig 1280 Nm. És ha még ez nem lenne elég: az U8-as mindegyik kereke más-más irányba tud forogni, így a terepjáró helyben is meg tud fordulni, mint a lánctalpasok. Az U8-as Master Edition változata pedig vízben is tud haladni, fél órán át képes a felszínen maradni, a kerekek pörgetésével három kilométert tesz meg óránként.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
A MÁV-csoport idén is jelentős erőforrásokat fordított a vandalizmus, különösen a graffitis....
2025.12.22
Ha azt hittük volna, hogy Ken Block után nem képes stílusosabban megemlékezni 80-as évekbeli....
2025.12.22
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkötötte a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes....
2025.12.22
Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után....
2025.12.22
Annak ellenére, hogy egy vásárlói réteg szeretné, ha kaphatók lennének ilyen csekély....
2025.12.22
Forgalomlassulásra lehet számítani a M3 bevezető  –Róbert Károly körút – Árpád híd – Szentendrei út....
2025.12.22
Átadták hétfőn az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,3 kilométeres szakaszát....
2025.12.22
Mint minden klasszikusnak, a Peugeot 203-as családfájának is akadtak különös, egyedi ágai. Négy....
2025.12.22
Az Európai Unióban a jövőben jelentősen növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert....
2025.12.22
Minden autó egy darab agyagból indul. A Volvo Cars legendás agyagstúdiójában egy kis szakértő....