alfa romeo
Így nem csoda, hogy Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója is gyorsan megerősítette: a 2025 júliusában bevezetendő új Euro 7-es normák után is számolnak a duplaturbós V6 motorral, még, ha át is alakítják azt valamelyest. Amikor arról kérdezték, hogy a jövőben is használják-e a Ferraritól érkező motort, azt válaszolta: „A válasz igen, mivel még idén megtudhatjuk, hogy miként teljesítene Euro 7 normák alatt a motor. Szeretném, ha az új normák szerint készült motorok is megmaradnának érdekesnek.”
Jelenleg kétféle változata is van az Alfa Romeo hathengeresének piacon: míg a Giulia és Stelvio Quadrifoglio modellekben a 2,9 literes változat dolgozik, addig az új, és erősen limitáltan elérhető 33 Stradale sportmodellben már egy 3,0 literes változata dolgozik ugyanannak a V6-os erőforrásnak. Mindkettő szoros rokonságban áll a Maserati és a Ferrari sportmodelljeiben található motorokkal. Szóval úgy tűnik, hogy a kibocsátási normák lazításával egyre több gyártó fontolja meg a teljes villanyos elköteleződés lassítását, noha így is számtalan modell – leginkább a kisebb kategóriákban – fog eltűnni a palettákról.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!