logisztika

Ezek a legújabb trendek és fejlesztések a logisztikában

2023.10.17.

A világ vezető targoncagyártói rengeteg újdonságot visznek az április 25-én kezdődő a LogiMAT 2023 kiállításra. Az iparági szakemberek áttekintést kaphatnak a kapcsolódó területek, például a segédrendszerek és az alternatív hajtástechnológiák jelenlegi kínálatáról is.

Az intralogisztika automatizálására irányuló összes innováció ellenére: a targoncák - legyenek azok önvezető, félautomata vagy teljesen kézi vezérlésű targoncák, emelők vagy vontatók - még mindig a mobilitás fő támaszai a raktári intralogisztikában. Az Európai Anyagmozgatási Szövetség által a World Industrial Truck Statistics (WITS) segítségével közzétett legfrissebb felmérések azt mutatják, hogy az ipari targoncák megrendelései és kiszállításai 2022-ben tovább emelkedtek, és az eladott darabszámot tekintve felülmúlják a már 2021-es kiemelkedő eredményeket. Különösen nagy kereslet mutatkozik az 1. osztályú elektromos targoncák és a 31. osztályú elektromos, alacsony emelésű gyalogos rakodógépek iránt. Összességében a gyártók becslései szerint 2022-ben mintegy 2,4 millió új megrendelést kaptak és több mint 2 millió intralogisztikai eszközt szállítottak ki. A Global Research Consulting előrejelzése szerint a globális piac 2020-hoz képest 2026-ig évente mintegy 7,6 százalékkkal tovább növekszik, ami az automatizált targoncák iránti növekvő keresletnek köszönhető. "A targoncagyártók folyamatosan finomítják berendezéseiket, lehetőséget adva a felhasználóknak az intralogisztikai szállítás további optimalizálására és racionalizálására" - jegyzi meg Michael Ruchty, a LogiMAT-ot szervező müncheni Euroexpo Messe- und Kongress-GmbH kiállítási igazgatója. "Optimalizálják a járműflottákat, és asszisztens rendszerekkel növelik a biztonságot, miközben nagymértékben beruháznak az alternatív hajtástechnológiákba és az autonóm vezetési funkciókba. A LogiMAT 2023 kiállításon a nemzetközi targoncagyártók összes legújabb innovációja megtekinthető."

A világ vezető ipari targoncagyártói a 9. és 10. csarnokban mutatják be a targoncák, komissiózók és automatizált vezetésű járművek (AGV) legújabb innovációit és fejlesztéseit. Az iparági szakemberek olyan újdonságokat is megtekinthetnek, mint a hagyományos kormánykerék innovatív alternatívái, valamint a vezetőtámogató- és flottakezelő rendszerek, az alternatív energiaellátási technológiák, az akkumulátor- és energiagazdálkodás legújabb fejlesztései. Az energiagazdálkodás területén további innovációk és optimalizálások is megtekinthető a háromfázisú váltakozóáramú technológia, az energia-visszanyerő rendszerek, a nagyfrekvenciás töltési technológia és a hidrosztatikus hajtások integrálásával.

Következő generációs targoncák

A targoncák általános trendje, különösen Európában, az elektromos targoncák irányába mutat, amelyeket egyre összetettebb technológiákkal és a különböző munkafolyamatokat még gazdaságosabbá tevő többcélú modellek lehetőségével szerelnek fel. A legújabb járműveket úgy tervezték, hogy alacsonyabb üzemeltetési költségeket és kényelmesebb, ergonomikusabb élményt nyújtsanak a járművezetők számára. A Hubtex (10. csarnok, 10B20 stand) és a Linde Material Handling (10. csarnok, 10B21 és 10B17 stand) bejelentette, hogy új modelleket tervez kiállítani. A Hubtex bemutatja a FluX 30 sorozatot (3 tonna teherbírású osztály), az elektromos többirányú ellensúlyos targoncák új generációját, amelyet elölről és oldalról történő rakodásra egyaránt terveztek kombinált raklap- és hosszú rakományszállításhoz - mostantól elérhető árbocdőlés és a méretek akár 20 százalékos csökkenésének köszönhetően megnövelt manőverezhetőség. A Linde MH különböző premiereket jelentett be, köztük a Linde T20 SP alacsony emelős targoncát és a Linde V függőleges komissiózót, egy keskeny folyosós targoncát, amely emelhető platformmal, 14,5 méteres maximális komissiózási magassággal és 13 kilométer/óra végsebességgel rendelkezik. Moduláris felépítésének köszönhetően a Linde V különböző vezetőfülke-kialakításokat, asszisztencia-rendszereket, árbocváltozatokat, akkumulátor-méreteket és hasznos teherbírást kínál.

A Still (10. csarnok, 10B41-es stand) alacsony emelésű raklapemelő targoncákat mutat be újonnan kifejlesztett rakodókoncepcióval és összecsukható állóplatformmal, valamint bemutatja a következő generációs elektromos targoncáit az "Xcellence" és a "Classic" termékcsaládokban. Az új Classic vonalat előre konfigurált belépőszintű megoldásként tervezték, amely az alapvető funkciókra összpontosít, míg az Xcellence vonal nagymértékben variálható és testre szabható, élén a legmodernebb RXE modellekkel. A Still egy szimulált tipikus anyagmozgatási folyamatot is bemutat, hogy az automatizálási lehetőségeket az EXV iGo rendszerű nagy emelőtargoncák és a vállalat ACH sorozatából származó autonóm mobil robot (AMR) segítségével demonstrálja.

Az ír Combilift (9. csarnok, 9B45 stand) a vállalat 25. évfordulója alkalmából Stuttgartba érkezik, hogy bemutassa a C4000 többirányú targonca modell alapján kifejlesztett öt új termék közül az elsőt. Az EP Equipment Europe (10. csarnok, 10G21-es stand) bemutatja a T8-as alvázra épülő és áramvonalas ellensúlyt tartalmazó EFL sorozatú lítiumos elektromos targoncáinak optimalizált kialakítását, valamint az új XP15 AMR-t EP plug-in lítium-ion akkumulátorcsomaggal. A Baoli EMEA (10. csarnok, 10C53 stand) bemutatja a KBS 12-t, a lítium-ion akkumulátorral működő, kompakt új magas emelőtargonca-családot, amelyet belépő szintű elektromos modellként terveztek a kis és közepes méretű raktárakban történő könnyű igénybevételre.

Termékbevezetés az AGV szegmensben

A Jungheinrich (9. csarnok, 9B05 stand) exkluzív termékbemutatót jelentett be a LogiMAT-on a mobil robotika területén. Az anyagmozgatási specialista az automatizált raktárrendszerekkel is az automatizálási megoldások szolgáltatójaként pozícionálja magát, és bejelent egy sokoldalú és könnyen skálázható megoldást, amelyet úgy terveztek, hogy az ügyfeleknek egyszerű belépő szintű automatizálási lehetőséget nyújtson, és támogassa a fenntartható raktári folyamatokat. Összességében a Jungheinrich a látogató szakembereknek egy olyan utat kíván mutatni, amely a fenntartható növekedés eléréséhez vezet, miközben jelentősen csökkenti a kibocsátást. A Toyota Material Handling két helyszínen is kiállít: a 10-es csarnokban (10F41-es stand) a targoncák és emelőtargoncák, mint fenntartható, hatékony és ergonomikus megoldások kerülnek a középpontba, míg a 3-as csarnokban (3A25-ös stand) kiállított eszközök azt mutatják be, hogy a berendezések és alkatrészek hogyan kombinálhatók integrált, átfogó automatizálási megoldásokba. A kiállítás egyik központi eleme az új mobil rakományszállító Autopilot CDI120 lesz, amely akár 1200 kilogramm terhet is képes szállítani, és a Toyota saját fejlesztésű T-one szoftverével kommunikál más AGV-kkel.

A BYD Europe (9. csarnok, 9D17-es stand) fejlett, energiahatékony targoncákat mutat be. A legújabb ECB25i-C ellensúlyos targoncát új meghajtóegységgel és automatikus akkumulátor alvó üzemmóddal ellátott elektronikus rögzítőfékkel optimalizálták, valamint újratervezett kormánytengelyt kapott, amely csökkentett fordulási sugarat garantál. A 3,5 tonnás névleges teherbíráshoz a Stuttgartban szintén kiállított ECB35i-C ellensúlyos targonca ugyanezzel a továbbfejlesztett kormányrendszerrel és továbbfejlesztett szervokormányzással rendelkezik. A Bulmor Industries (10. csarnok, 10F50-es stand) bemutatja elektromos oldalrakodóinak új generációját, az EQ-t 5 és 18 tonna közötti emelési kapacitással, amelyet a myBulmor flottakezelő rendszerrel, valamint a moduláris HiTech energiacsomagokkal és a nagy teljesítményű motortechnológiával együtt állítanak ki.

"A szakértők úgy vélik, hogy a jövő berendezései egyre inkább az új hajtástechnológiákra, valamint a flotta- és energiagazdálkodási rendszerekre támaszkodnak majd" - jegyzi meg Ruchty kiállítási igazgató. "Ezeket a szegmenseket nemcsak a targoncagyártók szolgálják ki, hanem számos speciális cég is, amelyek Stuttgartban állítják ki új termékeiket." Jó példa erre az Elokon (10. csarnok, 10F09-es stand), amely a felhőalapú flottakezelést egy saját Android okostelefonos alkalmazáson keresztül kezelhető targonca asszisztencia rendszerrel kombinálja - ez a kombináció innovatív felhasználói lehetőségei miatt reklámozott. A Linde MH a "Zöld teljesítmény" témáját népszerűsíti, és a 9. és 10. csarnokok közötti Rothauspark szabad területen a fenntarthatóságra és hatékonyságra optimalizált energia- és energiarendszereket mutat be.

30 százalékkal csökkentett energiaköltségek

A Hoppecke Batterien (10. csarnok, 10F32 stand) bemutatja az új Hoppecke trak multifunkciós nagyfrekvenciás töltőt, amelyet az elektrolit-keringtető rendszer és az olyan funkciók, mint a finom töltésindítás és az automatikus időkésleltetés több töltő működtetése esetén akár 30 százalékos energiaköltség-csökkentésre terveztek. A Still kiállítja a legújabb lítium-ionos modelleket, az üzemanyagcellás járműveket és az intelligens energiagazdálkodási megoldásokat tartalmazó intelligens töltésmenedzsmentet. A Toyota MH az alternatív energiatechnológiákra, különösen az üzemanyagcellás és lítium-ionos technológiára összpontosít, és Stuttgartban olyan legújabb innovációkról beszél, mint az integrált telematikai hardver és az I_Site flottakezelő rendszer az akkumulátor élettartamának és energiafelhasználásának optimalizálása érdekében. A Linde MH külön szabadtéri területen mutatja be legújabb targoncafunkcióit, többek között a kormánykerék innovatív alternatíváit, mint például a minikerék és a joystick, a vezetőállástól függetlenített vezetőállást, amely megvédi a kezelőt a rezgésektől, valamint a különböző biztonsági és segédrendszereket.

Az alkatrész- és tartozékszállítók és gyártók szintén eljönnek a LogiMAT-ra, hogy bemutassák legújabb innovációikat, amelyek közül sok a legmodernebb érzékelőtechnológiát integrálja. A Vetter Industrie (10. csarnok, 10A11-es stand) bemutatja a SmartFork innovatív, integrált újgenerációs kamera- és érzékelőtechnológiával ellátott villák családját. A Lizzard tartozék minden eddig kiállított termékhez képest egyedülálló, a villakocsira szerelt zöld keresztlézerrel és kamerával, amely segít a kezelőnek a magasban lévő áruk egyszerű tárolásában, ellenőrzésében és kiemelésében. A CAM attachments (10. csarnok, 10A61-es stand) a LogiMAT 2023-ra egy olyan elektronikus eszközökhöz való rögzítővel érkezik, amely érzékelők segítségével érzékeli a terhelést és optimalizálja a felületi rögzítési nyomást. A vállalat egy új cellulózbála-fogót is kiállít az újrahasznosító üzemek számára, valamint egy dupla raklapos eszközt targoncákhoz. A Ravas Europe (10. csarnok, 10C75 stand) szintén képviselteti magát a LogiMAT 2023 kiállításon az iCP villáskocsis mérleg új változatával, amely Weigh in Motion technológiával rendelkezik, és amelyet a nehezen csomagolható termékek mérésére terveztek, amikor olyan tartozékokat használnak, mint a szorítók vagy forgók.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
Az Audi megteszi a következő lépést a vertikális integráció terén, és új helyszínt talál az....
2024.04.30
Felborult egy mélyhűtött élelmiszert szállító kamion kedden éjjel az M3-as autópálya 141-es....
2024.04.30
A bpiautosok.hu oldal olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette a nem mindennapi felvételt még....
2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....