használtautó átvizsgálás

Integet a NOx szenzor

2024.04.29.

Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága.

Nyugodtan kiáltson fel a kedves olvasó, hogy ez a drága alkatrész is csak az ostoba környezetvédelmi előírások miatt van az autókban, amúgy tök felesleges mert csak drágítja az egészet… Na, de hagyjuk is a demagógiát a hanyatló nyugat ópiumának, fogadjuk el, hogy több millió autó esetébe már igen is számít, hogy mekkora a károsanyag kibocsátásuk.

7 éves benzines C-osztály

A bőven 100.000 km alatt futott kis szedán nagyon szép állapotban volt, amikor megrendelőnk számára elvégeztük rajta a vásárlás előtti átvizsgálást. Nyári abroncsok gyári felnin, példás állapotú téliek egy utángyártott szetten.

Kavicsnyomok az első elemeken, két élben fénysérült ajtó és néhány kisebb rányitásos sérülés. A rétegmérő mindenhol 110 és 140 mirkon között mutatott, egyedül a motorház fedél kapott már egy réteg szín és lakkot, itt 250-ig kúszott fel műszer kijelzője. Semmi gond.

Az eredeti gyári féktárcsák már kopottak voltak, de az utastér: az, kérem makulátlan! Pont ahogyan egy 7 éves Merciben várnánk.

A C200-as motorja gyönyörűen indult és járt, a kilencsebességes automataváltó pedig tette a dolgát, ahogyan kell. Szervizelve utoljára nem tudjuk mikor lehetett, reméljük nem akkor, amit a márkaszerviz utoljára kiállított, mert az 2021-ben volt, 43.000 km-nél.

Egyszóval, minden klappolt, amíg rá nem tettük a diagnosztikát.

Integet a NOx szenzor

A motorvezérlő egységet leszámítva minden más 0 hibát mutatott. Sajnos a kétliteres, 184 lóerős motor vezérlője 3 hibát is tárolt.

Az egyik a motorolaj szivattyú megkerülő mágnesszelepének elektromos hibája volt. Ez a lekérdezés előtt 3.000 km-el íródott bele és előfordulási gyakorisága 1 volt. Töröljük ki, figyelgessük…

A másik két hibakód azonban eléggé baljós, és ezt saját tapasztaltból mondom. A P220400 és P200000 kóda katalizátor előtti nitrogénoxid szenzorra vonatkoznak. Az egyik időszakos hibát, a másik pedig elektromos hibát takar.

Amikor tavaly én is egy benzines Mercedes mellett döntöttem a vásárlás előtti átvizsgáláson abban is találtam ilyen kódot, abban is többször fordult elő. Mivel törölhető volt és check engine lámpát nem gyújtott a műszerfalon, megnyugtattam magam, hogy csak összekuszálódtak az értékek, de amúgy minden rendben van.

Aztán amikor átvettem a kocsit, pár hét múlva meg is jelet a pénztárca ikon a műszerfalon. Aztán használgattam és egy szép napon eltűnt. Újra felcsillant a reménysugár, hogy nincs itt semmi baj. Azután megint előjött. Kiolvastam, kitöröltem. Mentem több száz kilométert, semmi.

Majd egy szép napon újra kezdődött. Törlés, figyelgetés, újra. És ez így ment és minden törlés után egyre gyakrabban tért vissza. A végén már egy utcányira jutottam vele és check engine.

Mit mond a szerviz

Hát azt, hogy igen, ismerik a hibajelenséget, ki kell cserélni a szenzort. Pontosabban a szenzorokat, mert, hogy több van belőle. Soros motoroknál kettő, V-motoroknál három.

Igen ám, csakhogy a szenzorok darabja 280.000 Ft körül mozog. Sok munka ugyan nincs vele, de én idén a saját V6-os autómra 956.000,- Ft-os árajánlatot kaptam a márkaszervizben a három érzékelő cseréjére.

Mindezt úgy, hogy a kocsin gyakorlatilag semmis sem érezni. Megy, indul, dudál. Csak ég a check engine.

Hiánycikk

Nem elég, hogy viszonylag kevés futás után (a vizsgált C-osztályban 90.000, a sajátomban 50.000 km megtétele után) tönkremegy, hanem ráadásul hiába rendelik meg a szervizek az alkatrészt, az csak nem akar megérkezni.

A nem márkaszerviz javítók ezért az E-bay-ről rendelhetnek, amikor már reménytelen, hogy megérkezzen a gyári alkatrész. Nem vicc, több mint fél év elteltével sem tudnak NOx szenzort szállítani.

Mit mondjak az ügyfélnek

Adott egy tünetmentes, 100.000 alatti C-osztály. Kívül-belül szép és jó. Még a motorja, váltója is remek és ott figyel egy időzített bomba, ami még soros motornál is bőven félmillió fölé nyomja a javítási költséget.

Hát, pontosan ezt mondtam neki. Mondjuk egy 8 és 10 millió forint közé eső autónál ennyi vásárlás utáni ráfordításnak bele kellene férnie, de talán mégsem lényegtelen körülmény és jó tudni róla.

Pontosan erre jó egy vásárlás előtti átvizsgálás, amiben neked is szívesen segítünk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
Tartós holdi életre és járművek energiaellátására is felkészülnek a tudós űrhajósok, akiket....
2024.05.15
- Bliccelés elleni kampányt tartott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden: 71 121 utast....
2024.05.15
Az Európai Parlament új szabályokat vezet be azok ellen, akik nem fizetnek bírságot külföldön.   ..
2024.05.15
- A Waberer's International Nyrt. 196,7 millió euró árbevételt ért el az első negyedévben, ami 11,3....
2024.05.15
Május elején Budapest belvárosában, a Károly körút 7. szám alatt nyílt meg a régió első Cupra....
2024.05.15
Gyalogátkelőhelyen ütött el lányt egy autós Békéscsabán, a férfi nem állt meg, elhajtott. Négyen....
2024.05.15
- A nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén összefüggően 48 órán át....
2024.05.15
A jövőben bármikor megváltoztathatjuk autónk színét, anélkül, hogy azt át kellene festeni, vagy le....
2024.05.15
Erősen megleckézetett Audi A6 tesztautóm, ami nem a hatásos első benyomásra megy rá, hanem szinte....
2024.05.15
Az élmezőnyben harcolva, erős pontszerzéssel mutatkozott be a Formula-4-es spanyol bajnokság....