Kína

Ezeket a kocsikat veszik a kínaiak

2018.06.06.

A világ legnagyobb autópiaca azért érdekes számunkra, mert a Magyarországon gyártott Mercedes-Benz CLA, az idei évtől nálunk készülő A-osztály, valamint a hazai Audi-modellek, illetve a győri motorok legfontosabb vásárlói immár kínaiak. A PSA, amelynek motorjai hamarosan Szentgotthárdon is készülnek, egyre nagyobb szeletet követel magának Ázsiában.

2018 első negyedévének adatai alapján a kínaiak főként kínai autót vesznek, de például a nyár végétől nálunk gyártott Audi Q3-ból csak márciusban 6816-ot vettek meg, A3-asból 7055-öt. Ezek az értékek eltörpülnek a hazai modellek népszerűsége mellett, Kínában ma a legkedveltebb autó a Wuling Hong Guang egyterű, amelyből márciusban 52 715, az idei első negyedévben 140 744 autó talált gazdára (8,5 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor). Gyártója, a Liuzhou Wuling Automobile Industry nem egy tradicionális vállalat, alig 11 éves, elődje a SAIC Wuling Automobile, amely 2002 óta gyárt autókat együttműködésben a General Motorsszal.

A dobogó második fokán kínai gyártó terméke áll, a Haval H6 modellt márciusban 38 358-an, az első negyedévben 135 606-an választották (13,2 százalékos plusz a tavalyi adatokhoz hasonlítva). A Haval is fiatal márka, 2013 óta van a piacon szabadidő-autóival, anyacége a Great Wall Motors. Kínán kívül forgalmazzák Ausztráliában, Új-Zélandon, Oroszországban, Dél-Afrikában, Beninben, Tunéziában, Elefántcsontparton, Chilében, Ecuadorban, Bolíviában, Peruban, Malajziában, Szaúd-Arábiában, Irakban és Iránban.

A toplista harmadik helyén a Baojun 510 áll, amelyből márciusban 41 158, az első negyedévben pedig 132 699 példány kelt el (408 százalékot javult az egy évvel korábbihoz képest). Ezt a márkát a General Motors, a SAIC Motor és a SAIC-GM-Wuling Automobile hármasa birtokolja, 2010-ben alapították, mint a Chevrolet és a Buick olcsó megfelelőjét. Az 510-es modelljük egy B szegmensbeli (szubkompakt) crossover. Alapára átszámítva 2,2 millió forintnak megfelelő yuan.

A toplista negyedik helyén található az első nyugati típus, ám a Volkswagen Lavidával Európában nem találkozhatunk, a modellt 2008-tól a Shanghai Volkswagen Automotive vállalat gyártja kizárólag a kínai piacra. Van belőle kombi is Gran Lavida néven. Utóbbi érdekessége, hogy a hátsó lámpái megegyeznek a Győrben gyártott Audi A3 kabrió hátsó lámpáival. Márciusban 42 733 Lavidát adtak el Kínában, az első negyedévben összesen 118 433-at.

Az első japán modell a rangsorban csak az ötödik, a Toyota Corollát (E170), amelyet szintén Kínában is gyártanak, 33 670-es választották márciusban, az első negyedévben pedig 99 634-en döntöttek mellette. A modellből készül egy sportosabb kinézetű, az amerikai Corollához hasonló változat is, azt Levin néven forgalmazzák nagy sikerrel (15 069, illetve 36 645 eladott autó).

Hatodik a Nissan Sylphy (37 672, illetve 96 551 eladott autóval), hetedik a Volkswagen Sagitar (32 051, illetve 84 102 eladott autóval), nyolcadik a Volkswagen Santana (24 499, illetve 79 299 eladott autóval), kilencedik a GAC Trumpchi GS4 (25 987, illetve 76 302 eladott autóval), tízedik a Volkswagen Bora (27 059, illetve 75 499 eladott autóval.

A Magyarországon is forgalmazott autók közül a százas toplistán 11. helyen végzett a Volkswagen Tiguan (73 623 autó), 14. a Volkswagen Jetta (69 935 autó), 18. a Hyundai Elantra (60 562 autó), 25. a Volkswagen Passat (47 833 autó), 30. a Nissan X-Trail (44 359 autó), 33. a Mercedes-Benz C-osztály (43 631 autó), 34. az Audi A4 (43 076 autó), 35. a Honda Civic (43 045 autó), 36. a Honda Accord (42 014 autó), 37. a Nissan Qashqai (40 997 autó), 39. a Toyota RAV4 (38 781 autó), 40. a Mercedes-Benz E-osztály (38 637 autó), 42. a Hyundai ix35 (37 998 autó), 43. a Volkswagen Golf (37 918 autó), 45. a BMW 5 (37 672 autó), 46. az Audi A6 (37 026 autó), 51. a Mazda 3 (35 485 autó), 52. a Volkswagen Polo (34 814 autó), 53. az Audi Q5 (34 492 autó), 59. a Mercedes-Benz GLC (31 612 autó), 65. a Mitsubishi Outlander (27 428 autó), 66. a BMW 3 (27 388 autó), 72. a Skoda Octavia (24 887 autó), 74. a Hyundai Tucson (24 149 autó), 75. a Honda CR-V (23 986 autó), 86. a Ford Mondeo (21 372 autó), 91. az Audi Q3 (19 678 autó), 93. a Ford Edge (19 502 autó), 97. az Audi A3 (19 212 autó).

A kínai autópiac egyébként továbbra is dübörög, a januári 9,5 százalékos év/év növekedést februárban 9,9 százalékos plusz követte, márciusban 5,6 százalékkal nőtt a vásárlási kedv. Az év harmadik hónapjában 2,59 millió személyautót adtak el Kínában, az első negyedévben immár 7,1 milliót (4,3 százalékos növekedés).

Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.15
Egy 81 éves ukrán férfi feküdt az A 25-ös osztrák autópálya két oldalát elválasztó füves sávján....
2020.08.15
„Ne ingereljétek a franciákat és óvakodjatok a görögöktől! Ők a leghajlamosabbak arra, hogy a volán....
2020.08.15
Óriási felháborodást okoztak Bécsben a kíváncsiskodók. Egy férfi életéért küzdöttek a mentők,....
2020.08.14
A bajor prémiumgyártó közútra viszi München külvárosában a prémium középkategória első ötajtós....
2020.08.14
Licensz már van, csak tankra várnak. ..
2020.08.14
A Tesla vezetési asszisztens rendszerét gyakran kritizálták a múltban és bírálják jelenleg is, de....
2020.08.14
Marko Ivic Horvátországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.08.14
Accrai (Ghána) összeszerelő üzemének hivatalos megnyitójával a Volkswagen tovább bővíti jelenlétét....
2020.08.14
Baleset miatt nagy a torlódás az M7-esen a Balaton felé - közölte az Útinform péntek délután a....
2020.08.14
A következő tíz év alatt a városi buszállomány fele cserélhető le kormányzati és európai uniós....