Kína

Ezeket a kocsikat veszik a kínaiak

2018.06.06.

A világ legnagyobb autópiaca azért érdekes számunkra, mert a Magyarországon gyártott Mercedes-Benz CLA, az idei évtől nálunk készülő A-osztály, valamint a hazai Audi-modellek, illetve a győri motorok legfontosabb vásárlói immár kínaiak. A PSA, amelynek motorjai hamarosan Szentgotthárdon is készülnek, egyre nagyobb szeletet követel magának Ázsiában.

2018 első negyedévének adatai alapján a kínaiak főként kínai autót vesznek, de például a nyár végétől nálunk gyártott Audi Q3-ból csak márciusban 6816-ot vettek meg, A3-asból 7055-öt. Ezek az értékek eltörpülnek a hazai modellek népszerűsége mellett, Kínában ma a legkedveltebb autó a Wuling Hong Guang egyterű, amelyből márciusban 52 715, az idei első negyedévben 140 744 autó talált gazdára (8,5 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor). Gyártója, a Liuzhou Wuling Automobile Industry nem egy tradicionális vállalat, alig 11 éves, elődje a SAIC Wuling Automobile, amely 2002 óta gyárt autókat együttműködésben a General Motorsszal.

A dobogó második fokán kínai gyártó terméke áll, a Haval H6 modellt márciusban 38 358-an, az első negyedévben 135 606-an választották (13,2 százalékos plusz a tavalyi adatokhoz hasonlítva). A Haval is fiatal márka, 2013 óta van a piacon szabadidő-autóival, anyacége a Great Wall Motors. Kínán kívül forgalmazzák Ausztráliában, Új-Zélandon, Oroszországban, Dél-Afrikában, Beninben, Tunéziában, Elefántcsontparton, Chilében, Ecuadorban, Bolíviában, Peruban, Malajziában, Szaúd-Arábiában, Irakban és Iránban.

A toplista harmadik helyén a Baojun 510 áll, amelyből márciusban 41 158, az első negyedévben pedig 132 699 példány kelt el (408 százalékot javult az egy évvel korábbihoz képest). Ezt a márkát a General Motors, a SAIC Motor és a SAIC-GM-Wuling Automobile hármasa birtokolja, 2010-ben alapították, mint a Chevrolet és a Buick olcsó megfelelőjét. Az 510-es modelljük egy B szegmensbeli (szubkompakt) crossover. Alapára átszámítva 2,2 millió forintnak megfelelő yuan.

A toplista negyedik helyén található az első nyugati típus, ám a Volkswagen Lavidával Európában nem találkozhatunk, a modellt 2008-tól a Shanghai Volkswagen Automotive vállalat gyártja kizárólag a kínai piacra. Van belőle kombi is Gran Lavida néven. Utóbbi érdekessége, hogy a hátsó lámpái megegyeznek a Győrben gyártott Audi A3 kabrió hátsó lámpáival. Márciusban 42 733 Lavidát adtak el Kínában, az első negyedévben összesen 118 433-at.

Az első japán modell a rangsorban csak az ötödik, a Toyota Corollát (E170), amelyet szintén Kínában is gyártanak, 33 670-es választották márciusban, az első negyedévben pedig 99 634-en döntöttek mellette. A modellből készül egy sportosabb kinézetű, az amerikai Corollához hasonló változat is, azt Levin néven forgalmazzák nagy sikerrel (15 069, illetve 36 645 eladott autó).

Hatodik a Nissan Sylphy (37 672, illetve 96 551 eladott autóval), hetedik a Volkswagen Sagitar (32 051, illetve 84 102 eladott autóval), nyolcadik a Volkswagen Santana (24 499, illetve 79 299 eladott autóval), kilencedik a GAC Trumpchi GS4 (25 987, illetve 76 302 eladott autóval), tízedik a Volkswagen Bora (27 059, illetve 75 499 eladott autóval.

A Magyarországon is forgalmazott autók közül a százas toplistán 11. helyen végzett a Volkswagen Tiguan (73 623 autó), 14. a Volkswagen Jetta (69 935 autó), 18. a Hyundai Elantra (60 562 autó), 25. a Volkswagen Passat (47 833 autó), 30. a Nissan X-Trail (44 359 autó), 33. a Mercedes-Benz C-osztály (43 631 autó), 34. az Audi A4 (43 076 autó), 35. a Honda Civic (43 045 autó), 36. a Honda Accord (42 014 autó), 37. a Nissan Qashqai (40 997 autó), 39. a Toyota RAV4 (38 781 autó), 40. a Mercedes-Benz E-osztály (38 637 autó), 42. a Hyundai ix35 (37 998 autó), 43. a Volkswagen Golf (37 918 autó), 45. a BMW 5 (37 672 autó), 46. az Audi A6 (37 026 autó), 51. a Mazda 3 (35 485 autó), 52. a Volkswagen Polo (34 814 autó), 53. az Audi Q5 (34 492 autó), 59. a Mercedes-Benz GLC (31 612 autó), 65. a Mitsubishi Outlander (27 428 autó), 66. a BMW 3 (27 388 autó), 72. a Skoda Octavia (24 887 autó), 74. a Hyundai Tucson (24 149 autó), 75. a Honda CR-V (23 986 autó), 86. a Ford Mondeo (21 372 autó), 91. az Audi Q3 (19 678 autó), 93. a Ford Edge (19 502 autó), 97. az Audi A3 (19 212 autó).

A kínai autópiac egyébként továbbra is dübörög, a januári 9,5 százalékos év/év növekedést februárban 9,9 százalékos plusz követte, márciusban 5,6 százalékkal nőtt a vásárlási kedv. Az év harmadik hónapjában 2,59 millió személyautót adtak el Kínában, az első negyedévben immár 7,1 milliót (4,3 százalékos növekedés).

Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....