Mercedes

Fejlesztésekkel és megtakarításokkal tör az élre a Daimler

2014.04.09.

Új modellek fejlesztése mellett milliárdos megtakarítási programja kiterjesztésével igyekszik vezetői pozícióra törni a prémium autómárkák körében a Daimler.

A Daimler a BMW és az Audi mögött mind eladási darabszámban mind értékesítési árbevételben a harmadik legnagyobb prémium autómárka. Ezen a helyzeten igyekszik fordítani és 2020-ra megszerezni a vezető szerepet a prémium kategóriában. – A Daimler programja négymilliárd euró megtakarítást irányzott elő 2014 végéig, a program azonban még 2015-ben is érvényben marad – jelentette be Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója a Daimler részvényeseinek szerdai közgyűlésén, a program kiterjesztésének részleteiről azonban nem tett említést.

Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója

Egy részvényesi kérdésre adott válaszában jelezte, hogy a takarékossági intézkedések 2015-ben már meghozzák gyümölcsüket. – Intézkedéseink már most éreztetik hatásukat minden üzleti területen – mondta a Daimler elnöke. A társaság célja elérése érdekében nemcsak megtakarít, de hatalmas összegeket áldoz fejlesztésekre, közöttük eddig meg nem célzott piaci szereplőknek szánt teljesen új modellek létrehozására.

– Új ügyfeleket akarunk meghódítani – mondta Dieter Zetsche. Ennek keretében jelentkezik a Daimler a pekingi autószalonon egy terepjáró és egy kupé házasításának tanulmánytervét is. Márciusban mutatták be a Mercedes GLA kompakt terepjáró modellt, valamint az új C-osztályt és a V-osztályt. A Mercedes palettája 2020-ig további tizenkét modellel bővül.

Az idei első három negyedévben a különböző régiókban eltérően alakultak a Daimler eladásai, de összességében több autót értékesített, mint a tavalyi azonos időszakban. A konszern elnöke megerősítette az eladások és az üzleti eredmény növelését előirányzó idei tervet.

A Daimler elsősorban Kínában igyekszik látványos eredményeket elérni az idén. Márkakereskedői hálózatát száz egységgel négyszázra bővíti. Gyors ütemben fokozza eladásait Kínában: márciusban például 34 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban, de az Audi sem maradt el tőle messze eladásai 33 százalékos növelésével. Miközben azonban a Daimler 25 ezer, az Audi több mint 47 ezer autót értékesített márciusban Kínában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....