Mercedes

Fejlesztésekkel és megtakarításokkal tör az élre a Daimler

2014.04.09.

Új modellek fejlesztése mellett milliárdos megtakarítási programja kiterjesztésével igyekszik vezetői pozícióra törni a prémium autómárkák körében a Daimler.

A Daimler a BMW és az Audi mögött mind eladási darabszámban mind értékesítési árbevételben a harmadik legnagyobb prémium autómárka. Ezen a helyzeten igyekszik fordítani és 2020-ra megszerezni a vezető szerepet a prémium kategóriában. – A Daimler programja négymilliárd euró megtakarítást irányzott elő 2014 végéig, a program azonban még 2015-ben is érvényben marad – jelentette be Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója a Daimler részvényeseinek szerdai közgyűlésén, a program kiterjesztésének részleteiről azonban nem tett említést.

Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója

Egy részvényesi kérdésre adott válaszában jelezte, hogy a takarékossági intézkedések 2015-ben már meghozzák gyümölcsüket. – Intézkedéseink már most éreztetik hatásukat minden üzleti területen – mondta a Daimler elnöke. A társaság célja elérése érdekében nemcsak megtakarít, de hatalmas összegeket áldoz fejlesztésekre, közöttük eddig meg nem célzott piaci szereplőknek szánt teljesen új modellek létrehozására.

– Új ügyfeleket akarunk meghódítani – mondta Dieter Zetsche. Ennek keretében jelentkezik a Daimler a pekingi autószalonon egy terepjáró és egy kupé házasításának tanulmánytervét is. Márciusban mutatták be a Mercedes GLA kompakt terepjáró modellt, valamint az új C-osztályt és a V-osztályt. A Mercedes palettája 2020-ig további tizenkét modellel bővül.

Az idei első három negyedévben a különböző régiókban eltérően alakultak a Daimler eladásai, de összességében több autót értékesített, mint a tavalyi azonos időszakban. A konszern elnöke megerősítette az eladások és az üzleti eredmény növelését előirányzó idei tervet.

A Daimler elsősorban Kínában igyekszik látványos eredményeket elérni az idén. Márkakereskedői hálózatát száz egységgel négyszázra bővíti. Gyors ütemben fokozza eladásait Kínában: márciusban például 34 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban, de az Audi sem maradt el tőle messze eladásai 33 százalékos növelésével. Miközben azonban a Daimler 25 ezer, az Audi több mint 47 ezer autót értékesített márciusban Kínában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..