jelzőtáblák
A 19. századi hídtervező minden bizonnyal számolt emberekkel, öszvérekkel, lovas kocsikkal, amikor a terhelhetőségi számításait végezte, és valószínű hallott már francia feltalálók által megalkotott gőzgép által hajtott masinákról is. Azonban a tömeggyártásban készülő automobil csak 1886-ban jelent meg, így az efféle eszközök okozta átmenő forgalom még hírből sem lehetett ismert, amikor az Indiana állambéli, Paoli városában híd épült.
Érthető tehát, hogy magasság, súly és egyéb korlátozó táblákkal védték a 135 éves építményt, de sajnos erre éppen nem figyelt a 23 éves Mary Lambright, akinek jogosítványán mégcsak meg sem száradt a pecsét, amikor a 30 tonnás szerelvény volánja mögé ült. Így megtörtént a baj, merthogy 24 tonnával haladta meg a hídon átengedhető legnagyobb össztömeget a zöldfülű, és egyébként vagány csaj szerelvénye.
A hölgy a baleset után elismerte, hogy látta a súlykorlátozásra vonatkozó táblát, de nem tudta átszámolni fejben (menet közben) hány fontnak is felel meg a jelzett 6 tonna, és ebben a számolásban az anyósülésen utazó, 17 éves unokatestvére sem tudott segítségére lenni időben. A hat tonna egyébként 12.000 fontnak felel meg, ebből következik, hogy a nyerges-vontató és pótkocsija ötször annyit, azaz 60.000 fontot nyomott.
Forrás: yahoo.com