trolibusz

Folyamatosan ostromolják a troli utasai Babit

2015.02.11.

Megszámolni sem tudja, hány kávé-, ebéd- és vacsorameghívást kapott munkája közben Vadász Annamária, aki június óta vezet trolibuszt Szegeden. 23 évesen ő a helyi közlekedési társaság legfiatalabb női járművezetője.

– Valaki gimnazistának nézte, más házassági ajánlatot tett a 23 éves Vadász Annamáriának, aki nyár óta vezet trolibuszt Szegeden: ő a Szegedi Közlekedési Társaság legfiatalabb női járművezetője. A csupa mosoly, hosszú hajú nő kisgyerekként még nem a trolivezetésben képzelte el a jövőjét – írja a delmagyar.hu.

– Nagyon szeretem a gyerekeket, így kisgyermeknevelő-ápolóként végeztem. De aztán úgy hozta a sors, hogy nem találtam a végzettségemnek megfelelő munkát, és mivel édesapám is trolibuszvezető, tavaly tavasszal jelentkeztem az SZKT-hoz sofőrnek. Apukám is bátorított, volt egy kis rálátásom a dologra, és imádok vezetni.


Fotók: delmagyar.hu / Frank Yvette

– Három hónapos volt a tanfolyam, és trolit bizonyos szempontból könnyebb vezetni, mint autót. Egyedül a jármű mérete és a műszerfalon lévő sok gomb ijesztő egy kicsit a kezdetekben – magyarázta. A sikeres vizsga után júniusban szállított először utasokat Annamária, akit mindenki Babinak becéz. – Alig emlékszem az első önálló körömre, olyan ideges voltam – mesélte. Az idő múlásával a drukk eltűnt, Babi ma már rutinosan vezet, főként az 5-ös vonalon, amelyen tizennégyszer indul járatba a két végállomás között. A csinos nőnek rövid idő alatt komoly rajongótábora alakult ki.

– Rengeteg bókot kapok a férfi utasoktól, akik szerencsére a vezetési stílusomat is dicsérik. Megszámolni sem tudom, hogy hány kávé-, ebéd- és vacsorameghívást kaptam, amiket mind megköszönök, de el nem fogadhatom. Volt, aki gimnazistának nézett, és csodálkozott, hogy engedhetnek ilyen fiatal diákokat trolit vezetni. Más házassági ajánlatot is tett a vacsorameghívás mellé. A férfi utasok sokkal kezdeményezőbbek, férfi kollégáim legnagyobb bánatára – mosolygott Annamária.


Babi szeret csinosan öltözni, hiszen – ahogy mondja – mindig kirakatban van. Magas sarkút is szívesen visel, ám ebben munkavédelmi okokból nem vezethet, így mindig van nála lapos talpú váltócipő is. – A volt osztálytársaim és a barátaim is büszkék rám, hogy trolit vezetek. Jól érzem magam sofőrként, néhány hónap múlva meg szeretném szerezni csuklós járműre is a jogosítványt – mondta.

Dénes Balázs, az SZKT forgalmi osztályvezetője elmondta: tavaly márciusban a társasághoz sok fiatal jelentkezett trolisofőrnek, 15 embert vettek fel, akik közül 6 nő. A társaságnál 193 járművezető dolgozik – a negyedük nő. Az osztályvezető büszke arra, hogy a gyengébbik nemből is sokan lesznek villamos- vagy trolivezetők, hiszen ismer olyan csehországi közlekedési társaságot, amelynek első embere kijelentette: a tömegközlekedési eszközök vezetése férfimunka. Dénes Balázs egyáltalán nem osztja ezt az álláspontot, szerinte a nők ugyanolyan jól megfelelnek hivatásos járművezetőnek, mint a férfiak, semmilyen statisztika nem bizonyítja, hogy több balesetet okoznának az utakon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.19
Egyke elektromos Škodák, amikből nem is lesz több. ..
2025.12.19
A téli szünetben minden nap várja utasait a Gyermekvasút, és a hagyományokhoz hűen feldíszített....
2025.12.19
Az MG Motor története során először érte el az évi 300 000 darabos értékesítést az Egyesült....
2025.12.19
A belügyminisztérium Bécsben bejelentette a határvédelem új irányát. A katonai támogatási bevetést....
2025.12.19
Németország új szintre emelte a digitális közlekedésbiztonságot: a járművek műszerfala valós időben....
2025.12.19
Több mint két és fél évtized szolgálat után búcsúzik Budapest útjaitól az Ikarus 412-es autóbusz, a....
2025.12.19
Az önvezető autók és drónok világába kalauzolja a nézőket a nemzetközi ismeretterjesztő csatorna, a....
2025.12.19
Rendőröket és tűzoltókat riasztottak, miután bikák kószáltak a közúton Eperjesen és közelében -....
2025.12.19
A Toyota olykor jelentős változásokat vezet be: a gyártásban a kaizen, azaz a folyamatos fejlesztés....
2025.12.19
Bár a német üzletemberek elejétől fogva látták, mennyire kockázatos engedni a kínai befolyásnak és....