autóépítés
A szegedi Móravárosiban nagyon kísérletező kedvűek, hiszen építettek már hajót is PET-palackokból. – Azon még nem gondolkodtunk, hogy építenénk-e tramtraint, de ha megrendelnék tőlünk, feleannyiért megcsinálnánk, háromhetes garanciával – mondták nevetve a szegedi diákok a delmagyar.hu portálnak. – Ha hosszabb lett volna a pálya, még jobban szerepeltünk volna a Forma–1-es versenyen – mondta Kovács Szabolcs, aki három társával építette meg Kiss László és Miskolczi János tanárok ötlete alapján a legendás Ford T-modellt bicikliből és műanyag fűtés- és vízvezetékcsövekből.
Fotók: Frank Yvette - delmagyar.hu
A szegedi Móravárosi szakgimnázium és szakközépiskola 11. osztályos diákjai hegesztőnek tanulnak, és elindultak a VGF – Víz-, Gáz-, Fűtéstechnika szaklap – által meghirdetett Gépészművész versenyen. A kiírás szerint működő, egyszemélyes, emberi erővel hajtott, minimum háromkerekű járművet kellett készíteni épületgépészeti anyagokból, amit az Aquatherm biztosított a szegedieknek.
– Az alvázat egy hónap alatt építettük meg nyolc bicikliből – folytatták a többiek, Hőbér Gergő, Rébék-Nagy József és Csurár Tibor. A sebváltós, háromsebességes jármű karosszériáját két nap alatt készítették el a srácok. A versenyt a Hungexpo Budapesti Vásárközpont területén rendezték Forma–1-es körítéssel, volt időmérő futam és rajtrácsos verseny. Le Mans-i minta alapján háromkörönként volt sofőrcsere. A szegedi csapat a tíz közül a 4. helyezést érte el.
– Ha nem hatszáz méteres lett volna a verseny, és több lett volna az egyenes szakasz, biztosan előrébb végzünk, mert a mankókerekes Fordunk volt az egyik legstabilabb jármű – hangsúlyozta Csurár Tibor. A második futamon a szponzorcégek képviselői ültek a volán mögé. - A szegedi járművet a németországi anyacég, az Aquatherm két vezetője hajtotta, akik a fiúk elmondása szerint nagyon élvezték a versenyt, régi motorosszemüvegben és pilótasapkában rótták a köröket, és az előkelő 2. helyen végeztek - írta a delmagyar.hu.