Opel

Frankfurti világpremier: 200 lóerős Opel Cascada

2013.08.08.

A kerek számok jegyében: 147 kW/200 LE teljesítmény, 300 newtonméteres nyomatékmaximum és 235 km/órás csúcssebesség – az új Opel-motornemzedék különösen erős 1,6 SIDI Turbo változata a Frankfurti Autószalonon debütál az Opel Cascadában.

A középkategóriájú kabrió nagyteljesítményű változata felfelé kerekíti ki a benzinmotor-portfóliót, és dupla kipufogójáról könnyen felismerhető. A motor a teljesen újonnan konstruált négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) család második, erősebb tagja, az 1.6 SIDI Turbo (125 kW/170 LE) mellé sorakozik fel, amelyet tavasszal együtt mutattak be a Cascadával. Mindkettő probléma nélkül járatható normál- és szuperbenzinnel is.
"A Frankfurtban debütáló 200 lóerős 1.6 SIDI Turbo még attraktívabbá teszi középkategóriájú kabriónkat, a Cascadát. Ez a csúcs-benzinmotor rendkívül nagy teljesítményű és nyomatékú, így már mindkét üzemanyaggal tudunk kimagasló képességeket nyújtani, hiszen rendelkezésre áll a BiTurbo CDTI dízel is, 195 lóerővel és 400 newtonméterrel. A Cascada tehát az igazán nagy teljesítmény és a nyitott autózás ritka kombinációját nyújtja" - mondta Martin Vögler főmérnök.

Az új, 147 kW/200 lóerős 1.6 SIDI Turbo 11 százalékkal nagyobb teljesítményű és (túltöltéssel) 70 newtonméterrel nagyobb nyomatékú (300 Nm) a vele összehasonlítható, eddigi 1,6-literes turbómotornál – ez 30 százaléknyi plusz. A Cascada 235 km/órás csúcssebességet ér el vele, ugyanakkor csak 6,7 litert fogyaszt (158 g/km CO2).

A SIDI Turbo gerince a hengerek 130 báros égési csúcsnyomását elviselő motorblokk. Anyaga szürke öntöttvas, az alaplap alumínium. A 170 lóerős változattól eltérően a 200 lóerős másféle dugattyúkat kapott, a sűrítési viszonyt pedig 10,5-ről 9,5-re csökkentették. Annak érdekében, hogy ne csak nagy teljesítményű, hanem kellemesen sima járású is legyen a motor, optimalizálták a szívó- és kipufogórendszert, így nagyon halk és nyugodt lett az alapjárat, magas fordulatszámon, illetve nagy sebességnél és terhelésnél is szépen szól. A komforthoz hozzájárul az exkluzív HiPerStrut (High Performance Strut = nagy teljesítményű rugóstag) első futómű is.

A 200 lóerős közvetlen befecskendezésű benzinmotor az Opel nagy modell- és hajtómű-offenzívájának részeként jelent meg. Öt év alatt 23 új modellt hoznak ki, 2016-ig három teljesen új motorcsalád és 13 új motor áll szolgálatba, így megújul a teljes hajtómű-portfólió 80 százaléka. A csökkentett méretű 1.6 SIDI Turbo motorok közös jellemzője a nagy teljesítménysűrűség és a kimagaslóan sima járás, csekély fogyasztással és CO2-emisszióval. Rajtra készek az új, modern manuális és automatikus váltóművek is; a kézi kapcsolású Cascada 1.6 SIDI Turbo (147 kW/200 LE) ősztől rendelhető meg. A motor Frankfurtban, a középkategóriájú kabrió erőforrásaként mutatkozik be a közönségnek, majd fokozatosan terjed el egyéb Opel-modellekben.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Az Útinform figyelmeztette az autósokat, hogy szombatra virradó éjszaka egy különleges szerelvény....
2024.05.17
Ismerik a Toyota Priust? Ő a világ leghíresebb hibridje. Szomorú, de eddig még nem kerültünk....
2024.05.17
Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, 11 százalékkal....
2024.05.17
Alig ötvenhat kilométert tudott megtenni az újonnan vásárolt Tesla Cybertruck csodaterepjáróval  a....
2024.05.17
Vadonatúj villamosok érkezhetnek Budapestre 2030-ig, a BKK folytatja a járműflotta megújítását.....
2024.05.17
Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell....
2024.05.17
Jövet-menet gyorsan hajtott egy autó Dejtáron. ..
2024.05.17
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin....
2024.05.17
A brit Alfie Hewett a hivatalos támogatásnak köszönhetően már egy RX 450h+-t vezethet az Egyesült....
2024.05.17
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..