Suzuki Vitara teszt

A gallyvédős facelift – Suzuki Vitara MHEV teszt

2025.01.12.

Fotókon kevésbé, élőben viszont remekül működik a Suzuki Vitara új orra, pláne a nagyobb hátsó szárnya, amiket a jelenlegi generáció minden bizonnyal utolsó frissítése során vetettek be a tervezők.

Egy ideig bírtam követni, aztán szimplán csak elengedtem, hogy hanyadik frissítésénél tartunk a 2015 óta Esztergomban gyártott Suzuki Vitaránál. Először ugye volt a szívómotoros első változat, aztán 2018-ban jött a lökhárítón króm betétes apró facelift, ami egy háromhengeres turbómotort is hozott magával. 2020-ban befutott a mild hybrid és az új lámpatestek, 2022-ben megkapta a nem túl acélosra sikerült full hibridet. Szóval, ha jól számolom, ez a 2024-es immáron az ötödik, és egyben talán legáthatóbb frissítése a Suzuki Vitarának, ami azt is jelenti, hogy még egy ideig mindenképp számolnak vele.

Oké, átható frissítésről azért mégis csak túlzás beszélni. A Vitara karaktere és sziluettje mit sem változott az évek során. Míg a nagyobb testvér S-Cross, és a japán gyártó kisautója, a Swift is meglehetősen átformálódott, addig a Vitaránál ezúttal is beérték egy gallyvédős facelifttel. Hogy miért hívom így? Számomra az alsó hűtőrács köré rajzolt irdatlanul vastag fekete keret olyan hatást kelt, mint a pickupok orrára szerelt, fém vascső híd, amit azért szerelnek rájuk, hogy ne keletkezzen kár az autó orrában és hűtőjében még a legvadabb terepeken sem. Persze egy Vitarával jó eséllyel sosem keveredünk olyan terepre, ahol szükség lenne ilyesmire, itt inkább dizájn funkciót lát el a vaskos fekete keret, amit még szokni kell a szemnek.

Ha valahogy, hát az új márványkék fényezéssel párosítva mindenképp könnyebb lesz ezt lenyelni, amivel meglepően ízléses és mutatós összképet ad, a sokkal nagyobbra húzott hátsó szárny pedig kifejezetten teli találat – így lett teljes az autó fara. A felső hűtőrács króm léce immáron optikailag a LED-es fényszórókban folytatódik, amik továbbra is ultraerősek, de mintha meghallgatták volna a forgalom résztvevőinek visszajelzéseit, és már nem vakítanák oly erősen az előttünk haladót.

Odabent szinte minden maradt a régi. A jól ismert anyagok, formák és színek, a Swiftnél érdemben minőségibb összeszerelés (és jóval halkabb, szinte egyáltalán nem zavaró sebességkorlát átlépésre való figyelmeztetés – ami 2024-től kötelező, uniós előírás, és minden indítás után újra aktiválódik), és az S-Crossnál egyel egyszerűbb anyagok. A műszerfal közepén díszelgő órát leváltotta egy kamera, a központi infotainment rendszert pedig már az új, az S-Crossban debütáló fejegység váltja, rajta látványos grafikával a lágy hibrid rendszer működéséről.

Oh, és mennyire örülök, hogy sikerült az 1,4-literes, 130 lovas enyhe hibridet megkaparintani. Korábbi tapasztalatokból tudom, hogy ez egy sokkal finomabb hajtáslánc, mint az érzésre kényszerből összepakolt 1,5-literes full hibrid, ami a Jimny blokkját használja egy nagyobb akksival párosítva. Ezzel szemben a lágy hibrid négyhengerese korunk egyik leglineárisabb teljesítmény leadását tudja turbómotorként is, amit egy 14 lóerős villanymotor támogat meg gyorsításkor, ezzel is csökkentve a fogyasztást. Utóbbit egy 48-voltos lítium-ion akkumulátor táplálja, amit az első ülés alá telepítettek, és ami döbbenetesen hatékonyan tudja visszatermelni a motorfék energiáját.

Egyszerűen remek érzés a Vitarát vezetni. Könnyed, remekül súlyozott, és a hajtáslánc is összhangban van. A kormányzás és a váltási érzet pontos, a hatodik fokozat tényleg városon kívülre van, hogy ne pörögjön annyira a motor, a futóművet pedig mintha direkt a budapesti kátyús utakra tervezték volna. Sűrű városi forgalomban is megelégedett 6,2 literes fogyasztással, dugó nélkül viszont akár 5,2 literre is levihető volt a tesztátlag. Autópályán is stabil, mindig elég erőtartalékkal még emelkedőn is, noha a szélzaj fokozottabb a ma megszokottnál.

Jelenlegi árlistája szerint 8,2 millióról indít a faceliftes Vitara, míg a mi elsőkerekes, GLX modellünk már 8,6 millió forint. És, hogy miért adtak az esztergomi Vitarának egy újabb frissítést vagyis egy esélyt közel 10 év után is? Azóta ez is kiderült, ugyanis bemutatkozott a Toyotával közösen fejlesztett e-Vitara, ami már a villanyautókra átszabott Heartect-e padlólemezre érkezik, és természetesen tisztán elektromos. Ennek ellenére továbbra is elérhető lesz összkerékhajtással. Arra is kíváncsi leszek, hogy Osamu Suzuki sajnálatos karácsonyi halála után merre mozdul majd a cég stratégiája.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Halálosan láthatatlan: Az ÖAMTC – Osztrák Autóklub -  riasztást adott ki a silány minőségű....
2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....
2025.02.09
Először látható igazi fotókon a Vanwall első modernkori utcai autója, ami történetesen egy....
2025.02.09
Az Ariya NISMO nagyobb teljesítményt és feszesebb kormányozhatóságot kínál. ..