Suzuki Vitara teszt

A gallyvédős facelift – Suzuki Vitara MHEV teszt

2025.01.12.

Fotókon kevésbé, élőben viszont remekül működik a Suzuki Vitara új orra, pláne a nagyobb hátsó szárnya, amiket a jelenlegi generáció minden bizonnyal utolsó frissítése során vetettek be a tervezők.

Egy ideig bírtam követni, aztán szimplán csak elengedtem, hogy hanyadik frissítésénél tartunk a 2015 óta Esztergomban gyártott Suzuki Vitaránál. Először ugye volt a szívómotoros első változat, aztán 2018-ban jött a lökhárítón króm betétes apró facelift, ami egy háromhengeres turbómotort is hozott magával. 2020-ban befutott a mild hybrid és az új lámpatestek, 2022-ben megkapta a nem túl acélosra sikerült full hibridet. Szóval, ha jól számolom, ez a 2024-es immáron az ötödik, és egyben talán legáthatóbb frissítése a Suzuki Vitarának, ami azt is jelenti, hogy még egy ideig mindenképp számolnak vele.

Oké, átható frissítésről azért mégis csak túlzás beszélni. A Vitara karaktere és sziluettje mit sem változott az évek során. Míg a nagyobb testvér S-Cross, és a japán gyártó kisautója, a Swift is meglehetősen átformálódott, addig a Vitaránál ezúttal is beérték egy gallyvédős facelifttel. Hogy miért hívom így? Számomra az alsó hűtőrács köré rajzolt irdatlanul vastag fekete keret olyan hatást kelt, mint a pickupok orrára szerelt, fém vascső híd, amit azért szerelnek rájuk, hogy ne keletkezzen kár az autó orrában és hűtőjében még a legvadabb terepeken sem. Persze egy Vitarával jó eséllyel sosem keveredünk olyan terepre, ahol szükség lenne ilyesmire, itt inkább dizájn funkciót lát el a vaskos fekete keret, amit még szokni kell a szemnek.

Ha valahogy, hát az új márványkék fényezéssel párosítva mindenképp könnyebb lesz ezt lenyelni, amivel meglepően ízléses és mutatós összképet ad, a sokkal nagyobbra húzott hátsó szárny pedig kifejezetten teli találat – így lett teljes az autó fara. A felső hűtőrács króm léce immáron optikailag a LED-es fényszórókban folytatódik, amik továbbra is ultraerősek, de mintha meghallgatták volna a forgalom résztvevőinek visszajelzéseit, és már nem vakítanák oly erősen az előttünk haladót.

Odabent szinte minden maradt a régi. A jól ismert anyagok, formák és színek, a Swiftnél érdemben minőségibb összeszerelés (és jóval halkabb, szinte egyáltalán nem zavaró sebességkorlát átlépésre való figyelmeztetés – ami 2024-től kötelező, uniós előírás, és minden indítás után újra aktiválódik), és az S-Crossnál egyel egyszerűbb anyagok. A műszerfal közepén díszelgő órát leváltotta egy kamera, a központi infotainment rendszert pedig már az új, az S-Crossban debütáló fejegység váltja, rajta látványos grafikával a lágy hibrid rendszer működéséről.

Oh, és mennyire örülök, hogy sikerült az 1,4-literes, 130 lovas enyhe hibridet megkaparintani. Korábbi tapasztalatokból tudom, hogy ez egy sokkal finomabb hajtáslánc, mint az érzésre kényszerből összepakolt 1,5-literes full hibrid, ami a Jimny blokkját használja egy nagyobb akksival párosítva. Ezzel szemben a lágy hibrid négyhengerese korunk egyik leglineárisabb teljesítmény leadását tudja turbómotorként is, amit egy 14 lóerős villanymotor támogat meg gyorsításkor, ezzel is csökkentve a fogyasztást. Utóbbit egy 48-voltos lítium-ion akkumulátor táplálja, amit az első ülés alá telepítettek, és ami döbbenetesen hatékonyan tudja visszatermelni a motorfék energiáját.

Egyszerűen remek érzés a Vitarát vezetni. Könnyed, remekül súlyozott, és a hajtáslánc is összhangban van. A kormányzás és a váltási érzet pontos, a hatodik fokozat tényleg városon kívülre van, hogy ne pörögjön annyira a motor, a futóművet pedig mintha direkt a budapesti kátyús utakra tervezték volna. Sűrű városi forgalomban is megelégedett 6,2 literes fogyasztással, dugó nélkül viszont akár 5,2 literre is levihető volt a tesztátlag. Autópályán is stabil, mindig elég erőtartalékkal még emelkedőn is, noha a szélzaj fokozottabb a ma megszokottnál.

Jelenlegi árlistája szerint 8,2 millióról indít a faceliftes Vitara, míg a mi elsőkerekes, GLX modellünk már 8,6 millió forint. És, hogy miért adtak az esztergomi Vitarának egy újabb frissítést vagyis egy esélyt közel 10 év után is? Azóta ez is kiderült, ugyanis bemutatkozott a Toyotával közösen fejlesztett e-Vitara, ami már a villanyautókra átszabott Heartect-e padlólemezre érkezik, és természetesen tisztán elektromos. Ennek ellenére továbbra is elérhető lesz összkerékhajtással. Arra is kíváncsi leszek, hogy Osamu Suzuki sajnálatos karácsonyi halála után merre mozdul majd a cég stratégiája.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....