Genesis

A Genesis nekiveselkedik a Le Mans-nak „kettő az egyben” motorral

2025.01.10.

A Genesis is indul jövőre a 24 órás Le Mans-i futamon, és ehhez különleges V8-as, „kettő az egyben” motorral látja a készülő versenyautóját.

A Hyundai Motor prémium márkája életre hívta a Genesis Magma Racing nevű „versenyistállóját”, amelynek az a dolga, hogy elkészítsen egy autót az állóképességi versenyre. A csapat egy nagyteljesítményű GMR-001 kódjelű, LMDh kategóriás hiperautóval indul a megmérettetésen. Bár ez keveset mond el az autóról, de a vállalat által közzétett vázlatrajz ezt a hiányt némileg pótolja.

Cyril Bitebout, a Hyundai Motors elnöke azt mondta, hogy az új modell prototípusa már majdnem készen van. A hiperautó Oreca alvázra épül, és hibrid hajtásláncot kap. Hyundai WRC ralliautóiban lévő 1600 köbcentis négyhengeres motorokat használják „nyersanyagnak”: kettőből csinálnak egy nyolchengeres V-elrendezésű turbófeltöltős motort. Az autó teljes teljesítménye nem fogja meghaladni a 671 lóerőt, a verseny szabta határérték ugyanis 670 lóerő „körüli”.

A konstruktőrök szerint a két sornégyes turbómotorból alkotott V8-as motor révén az új autó birtokolni fogja azokat a súlybeli, energiahatékonysági és szervizelési tulajdonságokat, amelyek egy ilyen ember- és autópróbáló versenyhez kellenek.

A csapat először egy új V6-ot hajtóműben gondolkodott, majd mégis a V8-as, „kettő az egyben” elrendezés mellett tette le a voksát, amelynek az a hallatlan előnye, hogy gyorsabban meg lehet tervezni és legyártani, és a másfél év múlva esedékes futamig tesztelésre is marad idő.

Egy V8-as elkészítése két soros négyhengeres motorból egy ismert mechanizmus szerint kivitelezhető.  A BMW is ilyen technológiai átalakításhoz folyamadott, amikor a DTM versenyautóinak motorjaiból hasonlót konstruált.

A franciaországi La Mans város közelében rendezett 24 órás futamot a világ egyik legrangosabb autóversenyeként tartják számon, 1923 óta szervezik meg évente. Az egész napos futam leginkább a sportautók strapabírását és a pilóták állóképességét teszi próbára. A fix távolságú versenyekkel ellentétben, a Le Mans-i 24 órás versenyt az az autó nyeri, amelyik 24 óra alatt a legnagyobb távolságot teszi meg. A legtöbb kupát – összesen 19-et – eddig a Porsche autói vitték el, a legtöbb - összesen kilenc - győzelmet aratott pilóta pedig a dán Tom Kristensen volt.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.15
Az idei első félévben 0,4 százalékkal több motorbenzin és 0,5 százalékkal több gázolaj fogyott a....
2025.07.15
Továbbra sem fiatalodik hazánk járműállománya, és tény, hogy fejünkben az új, modern autónak....
2025.07.15
Kigyulladt egy szeméttelep, a tűzoltás idejére zárták le az utat. ..
2025.07.15
Úgy tűnik, hogy nem csak a Jaguar, de a Bentley is drasztikus formákkal képzeli el elektromos....
2025.07.15
Ahogy a kutya és a gondozott kert, úgy a gyerek és a tiszta autó sem kompatibilis egymással. A....
2025.07.15
Stratégiai terjeszkedés Kelet-Európában a globális növekedési stratégia részeként – írja honlapján....
2025.07.15
A rendőrség, a tűzoltóság, a mentők és különféle speciális szolgálatok munkájából kapnak ízelítőt....
2025.07.15
A BMW Art Cars kollekció és a BMW 3-as sorozat fennállásának 50. évfordulóját a Le Mans Classic....
2025.07.15
Az AutoWallis Csoport 3,4 százalékkal növelte gépjármű-értékesítését az első fél évben, elsősorban....
2025.07.15
Leszállt az Axiom-4 küldetés tagjait, köztük Kapu Tibor magyar kutatóűrhajóst szállító SpaceX....