Audi TT

Genfben debütálhat a 3. generációs új győri TT

2014.01.20.

A 2014-es esztendőben sem maradunk Győrött készülő új Audi nélkül. Várhatóan a nyár közepétől kezdik el gyártani a TT sportautók harmadik generációját. Ez a típus 1998 óta kizárólag a Kisalföld megyeszékhelyén készül, az első és második generációból több mint félmilliót gyártottak, s rója az utakat a világ ötven országában.

Hungaricum – ezzel a szóval jellemzi Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke a TT sportautót, amellyel másfél évtizede sikertörténetet ír az Audi a győri járműgyártás történetében. 1998-at mutatott a naptár, amikor az első TT elhagyta a győri gyártósorokat, s nem sokkal megjelenése után ikonná vált. Jellegzetes formája, sportos külseje hamar meghódította a sebesség szerelmeseit. A coupé után egy évvel, 1999-ben a roadster is elkészült Győrben. 2006-ban jelent meg a második generációs TT, ahogy az elsőt, ezt is kizárólag Győrben gyártják. Ennek csúcstípúsa a TT RSplus, amelynek öthengeres, 2,5 literes turbómotor teljesítményét 360 lóerőre emelték, s már-már Forma 1 közeli élményt kínál az autó vezetőjének.

1998: az első generációs győri TT

Az idei, a TT történetének tizenhatodik éve is emlékezetes eseményt hoz. Várhatóan nyártól kezdik el gyártani a sportautók harmadik generációját. Az Audi a nemzetközi bemutatóig érthető okokból titokban tartja az autó részleteit, az első hivatalos gyári fotókra még várni kell. Az azonban könnyen kikövetkeztethető, ha nyáron indul a gyártás, minden bizonnyal valamelyik tavaszi nagy autóvásáron lesz a premier. Erre a Genfi Autószalon a legesélyesebb.

2006: a 2. generációs győri TT

Ahogy a második generációs autó is nagyban különbözött az elsőtől, aligha kétséges, hogy a harmadik generációs jármű is markánsabb lesz elődjeinél. Az Audit ismerve, a sportosság, a dinamika és a motorteljesítmény fokozható. Mint ahogy az sem kétséges, hogy az új TT-t a tavaly nyáron Győrben felavatott teljes értékű járműgyárban készítik. A harmadik generációs sportautót tehát már nem Ingolstadban gyártott, s vasúton Győrbe szállított karosszériaelemekből rakják össze, hanem teljes egészében a megyeszékhelyen gyártják.

A TT piaci bevezetése már megkezdődött. Az Egyesült Államok-beli Las Vegasban, a szórakoztató elektronikai szakvásáron, a CES-en már látható volt a Győrben nyártól készülő sportautó belső tere. Az enteriőr forradalmi újítást hoz a műszerfalban, amely a digitális világ megérkezését jelenti. Egy 12,3 hüvelyk átmérőjű TFT képernyőt építettek be, amely kétféle módban használható. A klasszikus nézetben a sebesség- és a fordulatszámmérő látható, míg az úgynevezett infotainment beállításnál a virtuális mutatók kisebbek lesznek, a háttérben pedig megjeleníthető többek közt a navigáció és a multimédia rendszer. Ez egyúttal a műszerfalból középen felnyíló képernyőt feleslegessé teszi.

2014: a 3. generációs TT műszerfala. A külső gyári fotókra még várni kell.

- Az Audi TT első generációja ikonná vált, a második generáció fokozta a sportosság élményét, a harmadik generáció pedig egy igazi sportautó lesz, amelyben a technika még inkább átélhető lesz – nyilatkozta a Győrben készülő autóról Ulrich Hackenberg, az Audi AG fejlesztésért felelős igazgatósági tagja.

A TT sportautó

Az Audi TT fejlesztése 1994 szeptemberében a kaliforniai Audi Design Centerben kezdődött meg. A TT-t első alkalommal, koncepcióautóként, az 1995-ös frankfurti Motor Show-n mutatták be. A korábban még nem használt lézeres illesztés, ami a csavarok nélküli összeszerelést teszi lehetővé, az Audi TT első generációján kezdték el alkalmazni. A TT a man-szigeteki TT motorversenyen rendszeresen sikerrel szereplő NSU miatt kapta a nevét. Az NSU 1911-ben kezdte a TT versenyeken való részvételt, majd később egyesült azzal a céggel, ami jelenleg az Audi nevet viseli.

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....
2024.03.27
Kamionnak ütközött egy kisteherautó az M5-ös autópálya 78-as kilométerszelvényénél, Kecskemét....