Audi TT

Genfben debütálhat a 3. generációs új győri TT

2014.01.20.

A 2014-es esztendőben sem maradunk Győrött készülő új Audi nélkül. Várhatóan a nyár közepétől kezdik el gyártani a TT sportautók harmadik generációját. Ez a típus 1998 óta kizárólag a Kisalföld megyeszékhelyén készül, az első és második generációból több mint félmilliót gyártottak, s rója az utakat a világ ötven országában.

Hungaricum – ezzel a szóval jellemzi Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke a TT sportautót, amellyel másfél évtizede sikertörténetet ír az Audi a győri járműgyártás történetében. 1998-at mutatott a naptár, amikor az első TT elhagyta a győri gyártósorokat, s nem sokkal megjelenése után ikonná vált. Jellegzetes formája, sportos külseje hamar meghódította a sebesség szerelmeseit. A coupé után egy évvel, 1999-ben a roadster is elkészült Győrben. 2006-ban jelent meg a második generációs TT, ahogy az elsőt, ezt is kizárólag Győrben gyártják. Ennek csúcstípúsa a TT RSplus, amelynek öthengeres, 2,5 literes turbómotor teljesítményét 360 lóerőre emelték, s már-már Forma 1 közeli élményt kínál az autó vezetőjének.

1998: az első generációs győri TT

Az idei, a TT történetének tizenhatodik éve is emlékezetes eseményt hoz. Várhatóan nyártól kezdik el gyártani a sportautók harmadik generációját. Az Audi a nemzetközi bemutatóig érthető okokból titokban tartja az autó részleteit, az első hivatalos gyári fotókra még várni kell. Az azonban könnyen kikövetkeztethető, ha nyáron indul a gyártás, minden bizonnyal valamelyik tavaszi nagy autóvásáron lesz a premier. Erre a Genfi Autószalon a legesélyesebb.

2006: a 2. generációs győri TT

Ahogy a második generációs autó is nagyban különbözött az elsőtől, aligha kétséges, hogy a harmadik generációs jármű is markánsabb lesz elődjeinél. Az Audit ismerve, a sportosság, a dinamika és a motorteljesítmény fokozható. Mint ahogy az sem kétséges, hogy az új TT-t a tavaly nyáron Győrben felavatott teljes értékű járműgyárban készítik. A harmadik generációs sportautót tehát már nem Ingolstadban gyártott, s vasúton Győrbe szállított karosszériaelemekből rakják össze, hanem teljes egészében a megyeszékhelyen gyártják.

A TT piaci bevezetése már megkezdődött. Az Egyesült Államok-beli Las Vegasban, a szórakoztató elektronikai szakvásáron, a CES-en már látható volt a Győrben nyártól készülő sportautó belső tere. Az enteriőr forradalmi újítást hoz a műszerfalban, amely a digitális világ megérkezését jelenti. Egy 12,3 hüvelyk átmérőjű TFT képernyőt építettek be, amely kétféle módban használható. A klasszikus nézetben a sebesség- és a fordulatszámmérő látható, míg az úgynevezett infotainment beállításnál a virtuális mutatók kisebbek lesznek, a háttérben pedig megjeleníthető többek közt a navigáció és a multimédia rendszer. Ez egyúttal a műszerfalból középen felnyíló képernyőt feleslegessé teszi.

2014: a 3. generációs TT műszerfala. A külső gyári fotókra még várni kell.

- Az Audi TT első generációja ikonná vált, a második generáció fokozta a sportosság élményét, a harmadik generáció pedig egy igazi sportautó lesz, amelyben a technika még inkább átélhető lesz – nyilatkozta a Győrben készülő autóról Ulrich Hackenberg, az Audi AG fejlesztésért felelős igazgatósági tagja.

A TT sportautó

Az Audi TT fejlesztése 1994 szeptemberében a kaliforniai Audi Design Centerben kezdődött meg. A TT-t első alkalommal, koncepcióautóként, az 1995-ös frankfurti Motor Show-n mutatták be. A korábban még nem használt lézeres illesztés, ami a csavarok nélküli összeszerelést teszi lehetővé, az Audi TT első generációján kezdték el alkalmazni. A TT a man-szigeteki TT motorversenyen rendszeresen sikerrel szereplő NSU miatt kapta a nevét. Az NSU 1911-ben kezdte a TT versenyeken való részvételt, majd később egyesült azzal a céggel, ami jelenleg az Audi nevet viseli.

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....
2025.12.15
Vincze Péter, a Rába Jármű Kft. ügyvezetője és a Rába Fejlesztési Intézet vezetője 2025. november....
2025.12.15
Személyesen látogatott el a győri Széchenyi István Egyetemre Kapu Tibor kutatóűrhajós és kiképzett....
2025.12.15
Péntek este szolgálatba álltak az első csendőrjárőrök. Kettő Malackán (Malacky), egy Bánovce nad....
2025.12.15
Nyolcvankilenc rendőr vett részt az országos szintű műveletben a hétvégén. Összesen körülbelül 830....
2025.12.14
Megkezdte működését a hétvégén Európa leghosszabb kabinos felvonója Párizs délkeleti elővárosi....
2025.12.14
Kellene egy jó 6-os! A mérleg: kettőből semmi, siralmas állapotok ..
2025.12.14
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Kötelesség.  ..