WTCC

Győzelem helyett csak egy 9. és egy 7. hely jutott Michelisznek

2014.06.08.

A WTCC két oroszországi futamán kiütközött, hogy Michelisz Hondája gyengébb a többi Hondánál. A második futamon ennek ellenére rövid ideig vezetett is, de aztán fokozatosan hátrébb csúszott.

Az első futam sok mindenre választ adott. Jól sikerült ismét a rajt, az első fordulónál már azon dolgozott Bennani, hogy az elvesztett pozícióját visszaszerezze Michelisz Norbival szemben, de nem volt mese, Michelisz becsukta a kaput, igen határozottan.

Eközben az élen az első fordulóban, Tiago Monteiro egy lökéssel túltolta Gabriele Tarquinit féktávon, aki viszont jobb pozícióban kezdte volna a kanyart, mint José-Maria Lopez. Ez a szenzáció tehát addig tartott, amíg a portugál meg nem lökte csapattárását, ezután Lopez elegánsan elhúzott és a hondások legközelebb már csak a dobogón látták az argentint. Az, hogy a negyedik Citroent vezető kínai újonc Ma Ching közben könnyen előzte meg Micheliszt az erősebb autóval.

Az ötödik körben aztán Monteiro kissé belassult, és megfogta a Zengő-Honda lendületét. Azonnal ráesett Michelisz Norbira Tom Coronel, Rob Huff, Mehdi Bennani. Aztán Monteiro Civicje hirtelen megtáltosodott és újra képes volt a tempóra. Sőt, súlyos másodpercekre elhúzott a zengős Hondától. Közben Coronel támadását körökig védte Michelisz Norbi, de egy idő után nem lehetett tovább húzni, és fel kellett adnia a pozíciót. Végül a kilencedik lett a a magyar versenyző, hiába harcolt, ennek az autónak ez volt a maximuma.

A második futamon Michelisz a harmadik helyről startolhatott, Ma Ching beragadt, meg is volt a második pozíció. Nem ez volt az egyedüli csoda. Mullert kiforgatta Bennani a rajt után, a kilencedik helyről kellett zárkóznia. A magyar mögött három Civic haladt, ennél nagyobb védelem nem kell.

Akkor Hugo Valente áthajtásos büntetésre áll ki az élről, ekkor Michelisz Norbi első volt! Sajnos Ma Ching így sem volt tartható, körökön át tartó bravúros vezetéssel, oda-vissza előzéssel végül csak átmászott a magyaron a Citroennel. De, addigra Muller is megérkezett a középmezőnyről, és egy húzásból átugrotta a Michelisz mögött haladó három másik Hondát. Még egy kis küzdelem Mullerrel és máris csak a dobogó harmadik foka volt elérhető. A magyar Honda mögött haladó három Honda Civic közül kiesett a két gyári, Bennani és Coronel viszont megelőzte Micheliszt, amikor a kopott gumik miatt kitört az autó hátulja egy pillanatra. Ekkor kapta meg a magyar versenyző a nyakába a lelkes Sébastien Loeböt, aki hatalmas csatában, csak a rajt előtt pár méterrel tudta maga mögé utasítani a magyart egy kisebb koccanás miatt – sajnos annyira belassult Michelisz, hogy Chilton is elment mellette, és csak a 7. lett. A második futamon az első WTCC hétvégéjét teljesítő kínai Ma Ching nyerte.

Eredmények:

Első futam

1.  José Maria López      Citroen            27p05.120s

 2.  Gabriele Tarquini     Honda                 +3.170s

 3.  Sébastien Loeb        Citroen               +3.425s

 4.  Yvan Muller           Citroen               +5.902s

 5.  Tom Chilton           ROAL Chevrolet        +6.816s

 6.  Ma Ching Hua           Citroen               +7.505s

 7.  Tiago Monteiro        Honda                +13.099s

 8.  Tom Coronel           ROAL Chevrolet       +15.061s

 9.  Michelisz Norbert     Zengő Honda          +24.766s

10.  Rob Huff              Lada                 +27.754s

11.  Mehdi Bennani         Proteam Honda        +28.067s

12.  Gianni Morbidelli     Munnich Chevrolet    +28.579s

13.  Rene Munnich          Munnich Chevrolet    +29.323s

14.  James Thompson        Lada                 +35.188s

15.  Mikhail Kozlovskiy    Lada                 +38.472s

16.  Franz Engstler        Engstler BMW       +1m12.432s

17.  Pasquale Di Sabatino  Engstler BMW       +1m24.023s

18.  John Filippi          Campos SEAT        +1m37.942s

 

Második futam:

1. Ma Ching Hua           Citroen            27m11.31s

 2. Yvan Muller           Citroen            +1.261s

 3. Mehdi Bennani         Proteam Honda      +12.252s

 4. Tom Coronel           ROAL Chevrolet     +12.424s

 5. Sebastien Loeb        Citroen            +14.725s

 6. Tom Chilton           ROAL Chevrolet     +14.890s

 7. Michelisz Norbert     Zengő Honda        +15.118s

 8. Gianni Morbidelli     Munnich Chevrolet  +19.894s

 9. Hugo Valente          Campos Chevrolet   +20.157s

10. Rene Munnich          Munnich Chevrolet  +20.984s

11. Dusan Borkovic        Campos Chevrolet   +26.813s

12. James Thompson        Lada               +31.686s

13. Franz Engstler        Engstler BMW       +1m03.478s

14. Pasquale Di Sabatino  Engstler BMW       +1m15.84s3

15. John Filippi          Campos SEAT        -1 kör

16. Nikita Misiulia       Campos SEAT        -1 kör

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....