elismerés

Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás

2018.07.19.

A brit Towing Car of the Year díjátadón kategóriaelsőnek választották meg a Peugeot új generációs szabadidőjárművét. Komoly próbákat kellett kiállnia, hogy kiérdemelje a különleges aranyérmet.

Három piacvezető brit autós, illetve lakókocsis szakfolyóirat, az 1967 óta megjelenő Practical Caravan, a több mint negyven éves múltra visszatekintő What Car?, valamint az 1901-ben alapított brit kemping és lakókocsis klub hivatalos kiadványa, a Camping & Caravanning szerkesztői 2007 óta adják át minden évben a Tow Car of the Year, azaz az év legjobb vontató autói díjakat.

A jelölteknek rendkívül szigorú teszteken kell vizsgázniuk. Menetkész tömegük 85 százalékát nyomó utánfutót akasztanak mögéjük, és 95 km/h – majd ha ott stabilnak érződtek, 110 km/h ­– sebességgel haladnak velük lezárt pályán. A fékek, a vezethetőség, a stabilitás és a hajtáslánc lassú szlalomon, hajtűkanyarban, majd 7,5 százalékos emelkedőn vizsgáznak. Ezt gyorsítások, fékezések és sávváltások követik.* Természetesen az autók vontatmány nélküli viselkedése, mindennapi praktikuma, garanciális feltételei, Euro NCAP besorolása, valamint környezetvédelmi teljesítménye is szóba kerül a mérlegelés során, így biztosítva, hogy kizárólag kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó járművek nyerhessenek, amelyekkel két vontatás között is elégedettek lehetnek a tulajdonosok.

A Peugeot 5008 komoly helyzeti előnnyel érkezett a megmérettetésre, hiszen a What Car? újságírói idén januárban megválasztották az év legjobb nagyméretű szabadidőjárművének: hét jól kihasználható ülése, szinte teljesen sík padlója, prémium kidolgozása és remek dizájnja a gazdag felszereltség és kedvező vételár mellett a tesztelők kedvencévé tette.

Persze a vontatási teszten a nulláról kellett bizonyítania, ám ez sem esett nehezére. A klasszikus buszlimuzinok praktikumát (elektromos csatlakozók, akasztók, árnyékolók és ötletes tárolóhelyek garmadája, példás variálhatóság és a 284 centis tengelytávból adódó hatalmas belső tér) a szabadidőjárművek stílusával párosító jármű különösen az akadálykikerülést szimuláló sávváltások, valamint az egyenes vonalú, intenzív fékezések során nyűgözte le a tesztelőket stabilitásával. De a 2.0 literes dízelmotor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó párosának a nehéz vontatmány sem okozott problémát.

A szakértők egyedül a modell tömegével kapcsolatban fogalmaztak meg kifogást: vontatáshoz kedvezőbb lett volna, ha valamivel nehezebb az autó – ez az egyetlen élethelyzet, amikor a modern EMP2 padlólemezből adódó súlycsökkentés nem előnyként, hanem hátrányként jelentkezik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....