Üzemanyagcellás technológia

A hajózást zöldülésében is áttörést hozhat a Toyota

2020.10.20.

A világ legzöldebb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos környezetbarát meghajtások vezető fejlesztőjének számító Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos modulja már sikeresen üzemel az Energy Observer (EO) hajón, ami egy atlanti átkeléseket is magában foglaló, több mint 7000 tengeri mérföldes utat tett meg. Az Energy Observer Developments (EODev) hidrogénes hatótáv-növelőjébe integrált Toyota üzemanyagcellás technológia nulla CO₂- és koromkibocsátást, valamint zajtalan hajózást biztosít . Az EODev beszereli a Toyota üzemanyagcellát alkalmazó tengeri REXH2 rendszerét a  HYNOVA jachtokba, és elkezdi azok próbaüzemét

A REXH2 a Toyota üzemanyagcellás technológiáján alapuló, moduláris, hajókra szánt, hidrogén-alapú áramforrás. A rendszert már sikeresen tesztelték a nyílt tengeren az Energy Observer hajón, egy atlanti átkeléseket is magában foglaló, több mint 7000 tengeri mérföldes utazás során. Az REXH2-ben alkalmazott elektromos hibrid technológia zajmentes tengeri, illetve folyami hajózást tesz lehetővé CO₂- vagy koromkibocsátás nélkül.  A múlt héten az Energy Observer Developments bejelentette, hogy az REXH2 rendszert beépítették egy HYNOVA 40 típusú hajóba (egy 12 méteres HYNOVA jacht), hogy megvizsgálják, hogyan képes a rendszer kiszolgálni a szabadidős célú szuperjachtokat.

Míg az Energy Observer hajó elsődleges erőforrását a napelemekből és szélenergiából származó áram táplálja,  a HYNOVA jacht egy akkumulátoros elektromos hajó, felszerelve egy hidrogénes hatótáv-növelővel, aminek központi eleme a Toyota üzemanyagcellája. A 12 személyes jacht az első olyan kishajó, amit üzemanyagcellás technológia hajt, illetve ami nulla károsanyag-kibocsátással működik. A kísérlet célja, hogy a hajózási szektorban is meghonosítsák a hidrogénes-elektromos hibrid technológiát.

A REXH2-ben működő Toyota üzemanyagcellás modul akár 60 kW nominális teljesítményt is képes leadni. A rendszer a Toyota Mirai személyautóból ismert üzemanyagcellás technológián alapul. Az  EODev és a Toyota csapatai által elvégzett kutató-fejlesztő munkának köszönhetően sikerült ezt a technológiát tökéletesen adaptálni a tengeri körülmények miatti komolyabb igénybevételéhez. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.05.31
Átadták a japán Seiren csoport első európai gyártóegységét a városban, amely mintegy 15 milliárd....
2023.05.31
Nem hallott még Fecóról? ..
2023.05.31
Két különálló baleset miatt lassú a haladás az M1-es autópályán, a Győrt elkerülő szakaszon....
2023.05.31
A Labdarúgó Európa-liga döntőjét a Puskás Arénában rendezik meg szerda este, ezért a környéken már....
2023.05.31
Több mint 20 év után ismét valós repülőtéri és hangár környezetben tett szakmai vizsgát....
2023.05.31
Harmadik alkalommal rendezték meg a kelet-magyarországi régió legnagyobb autó- és járműipari....
2023.05.31
A Bosch csoport teljes magyarországi nettó árbevétele 2255 milliárd forint volt tavaly, ami 32....
2023.05.31
Ez az eszköz nem tűnhet el!   ..
2023.05.31
Letért az úttestről, egy fának ütközött, majd visszacsapódott az útra egy gépkocsi a Szerencset és....
2023.05.30
A motorsport szerelmesei mostantól testközelből tanulmányozhatják a Toyota egyedülálló versenyautó-....