Üzemanyagcellás technológia

A hajózást zöldülésében is áttörést hozhat a Toyota

2020.10.20.

A világ legzöldebb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos környezetbarát meghajtások vezető fejlesztőjének számító Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos modulja már sikeresen üzemel az Energy Observer (EO) hajón, ami egy atlanti átkeléseket is magában foglaló, több mint 7000 tengeri mérföldes utat tett meg. Az Energy Observer Developments (EODev) hidrogénes hatótáv-növelőjébe integrált Toyota üzemanyagcellás technológia nulla CO₂- és koromkibocsátást, valamint zajtalan hajózást biztosít . Az EODev beszereli a Toyota üzemanyagcellát alkalmazó tengeri REXH2 rendszerét a  HYNOVA jachtokba, és elkezdi azok próbaüzemét

A REXH2 a Toyota üzemanyagcellás technológiáján alapuló, moduláris, hajókra szánt, hidrogén-alapú áramforrás. A rendszert már sikeresen tesztelték a nyílt tengeren az Energy Observer hajón, egy atlanti átkeléseket is magában foglaló, több mint 7000 tengeri mérföldes utazás során. Az REXH2-ben alkalmazott elektromos hibrid technológia zajmentes tengeri, illetve folyami hajózást tesz lehetővé CO₂- vagy koromkibocsátás nélkül.  A múlt héten az Energy Observer Developments bejelentette, hogy az REXH2 rendszert beépítették egy HYNOVA 40 típusú hajóba (egy 12 méteres HYNOVA jacht), hogy megvizsgálják, hogyan képes a rendszer kiszolgálni a szabadidős célú szuperjachtokat.

Míg az Energy Observer hajó elsődleges erőforrását a napelemekből és szélenergiából származó áram táplálja,  a HYNOVA jacht egy akkumulátoros elektromos hajó, felszerelve egy hidrogénes hatótáv-növelővel, aminek központi eleme a Toyota üzemanyagcellája. A 12 személyes jacht az első olyan kishajó, amit üzemanyagcellás technológia hajt, illetve ami nulla károsanyag-kibocsátással működik. A kísérlet célja, hogy a hajózási szektorban is meghonosítsák a hidrogénes-elektromos hibrid technológiát.

A REXH2-ben működő Toyota üzemanyagcellás modul akár 60 kW nominális teljesítményt is képes leadni. A rendszer a Toyota Mirai személyautóból ismert üzemanyagcellás technológián alapul. Az  EODev és a Toyota csapatai által elvégzett kutató-fejlesztő munkának köszönhetően sikerült ezt a technológiát tökéletesen adaptálni a tengeri körülmények miatti komolyabb igénybevételéhez. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.12.03
1920-1930. Tündöklés és bukás. Újabb érdekességgel jelentkezünk, hogyha már a koronavírus először....
2020.12.03
Jia Meng Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2020.12.03
Nem kell elfogadni, hogy évente hatszázan halnak meg Magyarországon közlekedési balesetben - mondta....
2020.12.03
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön engedélyének köszönhetően részt vehet a fiatal Forma-1....
2020.12.03
Nem véletlen, hogy a Teslát még csak meg sem említi a Daimler vezérigazgatója, hiszen az európai....
2020.12.03
Egyedülálló hidat építettek indiai szakemberek egy forgalmas főút fölött, hogy segítsenek a....
2020.12.03
A Rail Cargo Hungaria 1,5  milliárd forintot meghaladó értékű beruházással lecseréli vagonjainak....
2020.12.03
Rekordszámú elődás, nemzetközi szinten is értékes kutatási eredmények hangzottak el az autonóm....
2020.12.03
Sipőcz Győző, a Goodyear Hungary Kft. kelet-európai kiskereskedelmi operatív vezetője váltotta a....
2020.12.03
Gyászos a mai nap mérlege közlekedésbiztonsági szempontból. A BM Katasztrófavédelmi....